
Raziskovalci so preverili, kako umetna inteligenca ocenjuje 100 najbolj dragocenih blagovnih znamk na svetu – zlasti z vidika njihove kakovosti, zanesljivosti, inovativnosti in splošne vrednosti. Izkazalo se je, da umetna inteligenca najpogosteje črpa iz tradicionalnih uredniških medijev – ti najbolj vplivajo na njene odzive. Ti predstavljajo 61 % vseh odgovorov, ki jih ustvari umetna inteligenca, prevladujejo pa zlasti pri ocenjevanju zanesljivosti (65 %) in vrednosti blagovne znamke (72 %).
Tudi zdaj, ko prevladujejo digitalne platforme in vsebino večinoma ustvarja umetna inteligenca, ostaja klasično uredniško novinarstvo glavni vir zaupanja.
Omenjanje v ustreznih medijih ima še vedno veliko težo. In prav zato je dobra strategija odnosov z javnostmi vredna več kot kdaj koli prej .

Source: Hard Numbers
Umetna inteligenca zaupa blagovnim znamkam – morda preveč
Lastne vsebine blagovnih znamk imajo presenetljivo močan vpliv na UI – zlasti na področju inovativnosti (66 %) in kakovosti (55 %). Modeli LLM pogosto nekritično sprejemajo trditve blagovnih znamk kot dejstva. Na vprašanja, kot je “Ali je to podjetje vredno zaupanja?”, odgovarjajo v slogu: “Trdijo, da so – torej da.”
Veliki jezikovni modeli se pri ustvarjanju podobe podjetij zanašajo na uredniške in lastniške vsebine. Za razliko od novinarjev pa ne morejo uporabiti kritičnega razmišljanja ali oblikovati neodvisnega mnenja,” navaja raziskava podjetja Hard Numbers.
Umetna inteligenca sicer ne zaupa veliko izjavam podjetij pri ocenjevanju zanesljivosti ali cene, vendar se pri temah, kot so inovacije in kakovost, pusti veliko bolj vplivati nanje. To je hkrati priložnost in tveganje ; odvisno od tega, kako odgovorno bodo blagovne znamke ravnale s svojimi vsebinami.

Source: Hard Numbers
Podjetja začenjajo sisteme umetne inteligence jemati resno – do njih pristopajo podobno kot do novinarjev ali vlagateljev, saj vplivajo na dojemanje blagovne znamke.
UI in ugled blagovne znamke: Nova doba optimizacije SEO
Optimizacija za iskalnike je še vedno zelo pomembna, vendar se njene meje širijo. Ne gre več samo za Google. Blagovne znamke vse bolj spremljajo, kako jezikovni modeli umetne inteligence obdelujejo njihove vsebine. Ti modeli imajo svoja pravila. Kot kažejo raziskave, se umetna inteligenca zanaša predvsem na optimizirano vsebino. Ta mora imeti jasno strukturo, pravilne metapodatke in kakovostne navzkrižne povezave. Takšne strani so se pogosteje pojavljale kot viri v odgovorih, ki jih je ustvarila umetna inteligenca, zlasti pri temah, povezanih z inovacijami.
SEO ni mrtev. Vendar morajo blagovne znamke upoštevati tudi to, kako “razmišlja” umetna inteligenca.
Vsebinska strategija mora biti tudi etična
Na prvi pogled se morda zdi, da če umetna inteligenca zaupa preverjenim virom in uredniškim vsebinam, bi moralo biti tveganje dezinformacij majhno. Vendar pa raziskave kažejo nasprotno. Umetna inteligenca črpa iz virov, ki so tehnično videti zaupanja vredni, vendar sama ne more prepoznati, ali so informacije resnične ali zavajajoče. Ne more razmišljati kritično kot novinar; ne more dvomiti o nepreverjenih trditvah ali postavljati dodatnih vprašanj. To pomeni, da če blagovna znamka ustvari vsebino, ki je dobro optimizirana, strukturirana in je formalno videti zaupanja vredna, jo lahko umetna inteligenca brez zadržkov sprejme – tudi v primerih, ko bi človek zlahka odkril manipulacijo. Zato dokument opozarja na vse večje tveganje napačnih informacij.
V okolju, kjer umetna inteligenca nadomešča klasično iskanje in se ljudje vse bolj zanašajo na kratke odgovore brez preverjanja dejstev, je odgovornost blagovnih znamk še pomembnejša kot prej. Zanesljivost ne zadeva več le same vsebine, temveč tudi to, kako jo umetna inteligenca obdela in posreduje naprej brez kritičnega filtriranja.
Umetna inteligenca ne spreminja pravil gradnje ugleda, temveč bistveno krepi tisto, kar že deluje – zlasti moč uredniških vsebin. Umetna inteligenca tudi bistveno vpliva na to, kako blagovne znamke danes delajo z vsebinami, kje se pojavljajo in kakšen ton izbirajo.