Trenutno so skoraj vse kategorije izdelkov naročene prek spleta, svetovni trg e-trgovine pa naj bi do leta 2030 dosegel 10 bilijonov dolarjev. Medtem ko se domneva, da ima spletno nakupovanje manjši ogljični odtis v primerjavi s tradicionalno fizično trgovino na drobno, to velja le, če blago ni vrnjeno. Ekološki vpliv se dramatično spremeni, ko se predmeti pošljejo nazaj, poroča Die Presse.
Donos je velik izziv za sektor e-poslovanja, zlasti glede vpliva na okolje, poudarja mednarodna raziskovalna skupina z univerze Ben-Gurion v Negevu.
Vračilo blaga je pogost del spletnega nakupovanja, saj povprečna stopnja vračila doseže 20-30%, kar je precej več kot v fizičnih trgovinah (10%). Težava je še posebej resna pri oblačilih, ki se vrnejo, ker se ne prilegajo ali ne izpolnjujejo pričakovanj.
Študija poudarja, da se mnogi potrošniki ne zavedajo, da se vrnjeni izdelki ne vrnejo samodejno v prodajo. Namesto tega so ti izdelki podvrženi strogemu postopku razvrščanja, preverjanja in pogosto čiščenja, popravila in prepakiranja. Stroški, povezani s tem postopkom, lahko včasih presežejo prodajno vrednost izdelka.
Posledično se številni vrnjeni izdelki prodajajo s popustom, zavržejo ali celo uničijo, ne da bi jih kdaj uporabili.
Raziskovalci so to težavo količinsko opredelili z uporabo obsežne baze podatkov o 630.000 vrnjenih oblačilih v EU v letu 2021. Ugotovili so, da s trenutnimi praksami upravljanja vračil 44% vrnjenega blaga nikoli ne doseže druge stranke. Od tega se polovica reciklira, četrtina konča na odlagališčih, sedma se sežge, preostali pa se izgubijo nekje na poti.
Ekološke posledice teh neuporabljenih zavrženih predmetov so velike, saj se porabljeni viri in toplogredni plini, ki se sproščajo med njihovo proizvodnjo, zavržejo. Ocenjuje se, da so emisije, povezane z upravljanjem vračil, 4 do 16-krat nižje od emisij pri proizvodnji teh izdelkov. Raziskovalci kažejo, da bi učinkovitejši postopki upravljanja vračil lahko prepolovili odpadke iz vrnjenega blaga.
Kako lahko e-trgovine zmanjšajo količino vrnjenega blaga? Zdi se, da sta rešitvi izboljšanje upravljanja vračanja in ozaveščanje o vplivu na okolje . S sprejetjem učinkovitejših procesov lahko industrija zmanjša svoj ekološki odtis in obravnava enega od pomembnih skritih stroškov spletnega nakupovanja.