
Okolje se spreminja
Leto 2024 je britanskim trgovcem na drobno prineslo izzive v obliki zmanjševanja tržnih deležev, višjih stroškov pošiljanja in naraščajočega zanimanja za nakupovanje opeke in malte. Kljub tem oviram konec spletne prodaje ni na vidiku. Podjetja zagotovo čutijo povečane stroške logistike in spletnega oglaševanja, vendar je še vedno prostor za raziskovanje novih marketinških strategij e-trgovine.
“Prav tako je malo verjetno, da bodo velike fizične trgovine, ki so med pandemijo vlagale v krepitev svojih spletnih zmogljivosti, spremenile svoje zaveze. Ta trenutni scenarij predstavlja tako izzive kot priložnosti za male in srednje velike trgovce na drobno,” pravi poročilo Capterra.
Pot do nakupa
Potrošniki začnejo svojo e-trgovino, spletno nakupovanje prek različnih kanalov, predvsem iskalnikov in spletnih mest trgovcev na drobno. Vse več se govori o upadu iskanj po tradicionalnih spletnih kanalih, razlika v pristopu med generacijo Z in Baby Boomers pa je presenetljiva.
Raziskava v Združenem kraljestvu je pokazala, da 75 % potrošnikov začne spletno iskanje v iskalnikih, 55 % pa jih uporablja spletišča ali aplikacije posameznih trgovcev na drobno. Ko pa gre za dokončanje nakupa, 71 % potrošnikov raje uporablja spletne strani ali aplikacije trgovcev na drobno, sledijo tržnice (49 %) in veleblagovnice (43 %). To kaže tudi na pomen prisotnosti na družbenih medijih in sposobnost optimizacije prepoznavnosti v iskalnikih.

Source: Capterra
Vpliv družbenih medijev na spletno nakupovanje
Kljub svojemu potencialu imajo družbeni mediji sekundarno vlogo pri spletnem nakupovanju. Čeprav 20 % anketiranih potrošnikov začne iskati izdelke na družabnih omrežjih, jih le 7 % zaključi nakup. 31 % potrošnikov pričakuje, da se bo njihova poraba za družbene medije v prihodnjem letu povečala.
Za tiste, ki na svojih nakupovalnih potovanjih uporabljajo družbene medije, so glavne platforme Instagram (69%), Facebook (54%) in TikTok (50%). Potrošniki uporabljajo družbene medije predvsem za iskanje izdelkov (73 %), odkrivanje popustov (61 %) in novih blagovnih znamk (58 %), 46 % pa jih išče majhne ali lokalne blagovne znamke. Zanimivo je, da le 23% začne iskati na družbenih omrežjih za komunikacijo z blagovnimi znamkami, 33% pa jih na teh platformah sploh ne komunicira z blagovnimi znamkami.

Source: Capterra
Potrošniki za spletno nakupovanje uporabljajo več naprav, pametni telefoni (47 %) pa nekoliko prehitevajo prenosne in namizne računalnike (46 %). To potrjuje, da morajo podjetja razmišljati o optimizaciji svojih spletnih mest in aplikacij za različne naprave, zlasti telefone.
Plačilni načini imajo ključno vlogo tudi pri zadovoljstvu potrošnikov. Prednostne metode vključujejo kreditne ali debetne kartice (92%), digitalne denarnice (37%), storitve BNPL (18%) in darilne kartice (15%).
Kaj vpliva na nakupe
Inflacija in nestabilne finančne razmere se odražajo tudi v Združenem kraljestvu. V času krize stroškov življenja postanejo nizke cene in popusti glavni odločilni dejavniki pri odločanju o nakupu ali ne. Ocene uporabnikov in zaupanje v blagovno znamko pomembno vplivajo tudi na odločitve potrošnikov. Ustvarjanje ugleda in pridobivanje zaupanja strank ni enostavno, vendar ga je mogoče doseči z jasno identiteto blagovne znamke, spremljanjem ugleda, upravljanjem skupnosti, zagotavljanjem varstva podatkov in zagotavljanjem varnih spletnih plačil.

Source: Capterra
Kot je navedeno v poročilu: “Ker 83% anketiranih potrošnikov sodeluje v programih zvestobe v trgovinah z živili in 33% v trgovinah s kozmetiko in osebno nego, ta koncept ni neuporaben za potrošnike in podjetja, ki ne ponujajo teh programov, bi lahko zamudila krepitev svoje baze strank. Zato ni presenetljivo, da so bile trgovine z živili (63 %) ter trgovine s kozmetiko in osebno nego (43 %) tudi dve kategoriji, kjer so anketirani potrošniki običajno nakupovali z isto blagovno znamko, namesto da bi raziskovali različne blagovne znamke. Kljub temu, da so programi zvestobe premalo izkoriščeni v številnih panogah, so lahko koristni za podjetja.”