To je privedlo do nevihte zasebnosti po vsej Evropski uniji, pri čemer so bile pritožbe glede zasebnosti vložene pri organih za varstvo podatkov v devetih državah EU. Irska komisija za varstvo podatkov (DPC) je izrazila presenečenje nad nerazkrito uporabo podatkov, strokovnjaki za zasebnost pa trdijo, da je za to vrsto uporabe podatkov potrebno soglasje uporabnika.
Irski DPC je sprožil sodni postopek na irskem višjem sodišču in zahteval sodno odredbo za ustavitev uporabe podatkov X za usposabljanje AI. Vendar pa Evropski center za digitalne pravice, neprofitna organizacija s sedežem na Dunaju, Noyb, trdi, da so ti ukrepi nezadostni, saj uporabniki ne morejo prisiliti X, da izbriše podatke, ki so že bili zaužiti za usposabljanje AI.
Ta situacija ni edinstvena za družbeno omrežje X, saj se je Meta v začetku letošnjega leta soočila s podobnim pregledom in ustavila svoje načrte za obdelavo uporabniških podatkov za usposabljanje AI , potem ko je Noyb podprl nekatere pritožbe GDPR in regulatorji so posredovali.
Poudarjena je naraščajoča napetost med hitrim napredkom umetne inteligence in strogimi zakoni EU o varstvu podatkov. Glede na morebitne globe GDPR, ki dosežejo do 4% svetovnega letnega prometa, bi lahko izid teh pritožb pomenil pomemben precedens za to, kako platforme družbenih medijev obravnavajo uporabniške podatke za razvoj umetne inteligence v prihodnosti.
Za podjetja e-trgovine primer X služi kot močan opomnik na občutljivo ravnovesje med inovacijami in zasebnostjo. K uporabi podatkov o strankah za usposabljanje umetne inteligence, čeprav je potencialno koristna za izboljšanje storitev, je treba pristopiti zelo previdno in pregledno. Če tega ne storite, tvegate le visoke globe, temveč tudi spodkopate zaupanje strank – ključno sredstvo v konkurenčnem okolju e-trgovine.
Poleg tega postaja z globalizacijo e-poslovanja razumevanje in upoštevanje različnih mednarodnih zakonov o varstvu podatkov vse bolj zapleteno. Izid pritožb proti X bi lahko ustvaril precedens, ki vpliva na to, kako platforme za e-poslovanje zbirajo, obdelujejo in uporabljajo podatke o strankah za namene umetne inteligence in strojnega učenja.