2 min. branja

Ali X prečka mejo? Podatki uporabnikov v EU spodbujajo Grok AI brez soglasja

Platforma družbenih medijev X Elona Muska je bila obtožena, da uporablja podatke uporabnikov EU za usposabljanje svojega AI chatbota Grok, ne da bi pridobila izrecno soglasje.

Ta članek je za vas prevedla umetna inteligenca
Ali X prečka mejo? Podatki uporabnikov v EU spodbujajo Grok AI brez soglasja
Vir: Depositphotos

To je privedlo do nevihte zasebnosti po vsej Evropski uniji, pri čemer so bile pritožbe glede zasebnosti vložene pri organih za varstvo podatkov v devetih državah EU. Irska komisija za varstvo podatkov (DPC) je izrazila presenečenje nad nerazkrito uporabo podatkov, strokovnjaki za zasebnost pa trdijo, da je za to vrsto uporabe podatkov potrebno soglasje uporabnika.

Irski DPC je sprožil sodni postopek na irskem višjem sodišču in zahteval sodno odredbo za ustavitev uporabe podatkov X za usposabljanje AI. Vendar pa Evropski center za digitalne pravice, neprofitna organizacija s sedežem na Dunaju, Noyb, trdi, da so ti ukrepi nezadostni, saj uporabniki ne morejo prisiliti X, da izbriše podatke, ki so že bili zaužiti za usposabljanje AI.

Ta situacija ni edinstvena za družbeno omrežje X, saj se je Meta v začetku letošnjega leta soočila s podobnim pregledom in ustavila svoje načrte za obdelavo uporabniških podatkov za usposabljanje AI , potem ko je Noyb podprl nekatere pritožbe GDPR in regulatorji so posredovali.

Poudarjena je naraščajoča napetost med hitrim napredkom umetne inteligence in strogimi zakoni EU o varstvu podatkov. Glede na morebitne globe GDPR, ki dosežejo do 4% svetovnega letnega prometa, bi lahko izid teh pritožb pomenil pomemben precedens za to, kako platforme družbenih medijev obravnavajo uporabniške podatke za razvoj umetne inteligence v prihodnosti.

Za podjetja e-trgovine primer X služi kot močan opomnik na občutljivo ravnovesje med inovacijami in zasebnostjo. K uporabi podatkov o strankah za usposabljanje umetne inteligence, čeprav je potencialno koristna za izboljšanje storitev, je treba pristopiti zelo previdno in pregledno. Če tega ne storite, tvegate le visoke globe, temveč tudi spodkopate zaupanje strank – ključno sredstvo v konkurenčnem okolju e-trgovine.

Poleg tega postaja z globalizacijo e-poslovanja razumevanje in upoštevanje različnih mednarodnih zakonov o varstvu podatkov vse bolj zapleteno. Izid pritožb proti X bi lahko ustvaril precedens, ki vpliva na to, kako platforme za e-poslovanje zbirajo, obdelujejo in uporabljajo podatke o strankah za namene umetne inteligence in strojnega učenja.

 

Delite članek
Podobni članki
Meta AI UK je dobila zeleno luč za razvoj
2 min. branja

Meta AI UK je dobila zeleno luč za razvoj

Meta AI UK je pridobila dovoljenje za uporabo javnih objav odraslih uporabnikov Facebooka in Instagrama za usposabljanje AI. Ta pomemben razvoj omogoča pobudi AI s sedežem v Združenem kraljestvu, da izkoristi vsebino, ki jo ustvarijo uporabniki, za izboljšanje svojih modelov umetne inteligence.

Preberite članek
Vodnik po oglasih v storitvi Meta: izboljšajte praznične oglaševalske akcije za e-trgovino
4 min. branja

Vodnik po oglasih v storitvi Meta: izboljšajte praznične oglaševalske akcije za e-trgovino

S bližajočim se božičnim obdobjem in črnim petkom se podjetja za e-poslovanje pripravljajo na eno najbolj obremenjenih nakupovalnih sezon v letu. Meta in njene platforme, zlasti Facebook in Instagram, igrajo ključno vlogo v marketinških kampanjah skozi vse leto. Med največjimi nakupovalnimi prazniki jih tržniki razumljivo ne morejo izpustiti. Za pomoč podjetjem je Meta ustvarila obsežen […]

Preberite članek
Nova orodja v YouTubu za zaščito ustvarjalcev in blagovnih znamk
3 min. branja

Nova orodja v YouTubu za zaščito ustvarjalcev in blagovnih znamk

Nova orodja v YouTubu revolucionirajo zaščito vsebine. Obramba platforme pred globokimi ponaredki se krepi, saj YouTube uvaja inovativne funkcije za zaščito ustvarjalcev in blagovnih znamk. Ta nova orodja v YouTubu bodo uporabnike opozorila na vsebino, ustvarjeno z umetno inteligenco, ki poskuša uporabiti njihove izvirne stvaritve. Ta razvoj odpira nove priložnosti za zaščito blagovne znamke in […]

Preberite članek
Bridge Now

Zadnje novice

10+ neprebrano

10+