Poslovni model izpolnjevanja naročil na drobno, pri katerem prodajalec sprejema naročila strank, ne da bi vzdrževal zaloge. Ko stranka opravi nakup, prodajalec kupi izdelek od dobavitelja tretje osebe, ki ga nato pošlje neposredno stranki.Kako deluje:
- Stranka odda naročilo v prodajalčevi trgovini.
- Prodajalec posreduje podatke o naročilu svojemu dobavitelju
- Dobavitelj izdelek zapakira in pošlje neposredno stranki
- Prodajalec plača dobavitelju, pribitek pa obdrži kot dobiček
Glavne prednosti:
- Nizki zagonski stroški (naložbe v zaloge niso potrebne)
- Manjši splošni stroški (ni stroškov skladiščenja)
- Neodvisnost od lokacije (lahko se izvaja od koder koli)
- razširljivost (enostavno dodajanje novih izdelkov)
- Ni upravljanja zalog ali tveganja neprodanih zalog
- Prilagodljivost za preizkušanje različnih proizvodnih niš
Ključni izzivi:
- Nižje stopnje dobička (običajno 15-45 % v primerjavi s tradicionalno maloprodajo)
- Omejen nadzor kakovosti izdelkov in embalaže
- odvisnost od zanesljivosti dobaviteljev pri pošiljanju in izpolnjevanju
- Morebitne zamude in zapleti pri pošiljanju
- bolj zapleteno sledenje naročilom in storitve za stranke
- Večja konkurenca zaradi nizkih vstopnih ovir
- težave z vidljivostjo dobavne verige
Idealno za: Podjetniki, ki želijo preizkusiti poslovne ideje z minimalno začetno naložbo, digitalni nomadi in tisti, ki iščejo priložnostno delo s prilagodljivim poslovanjem.