3 min. branja

Zbogom e-trgovanje? 70 % ljudi bo do leta 2030 nakupovalo na TikToku

Številke so osupljive. Nova študija, v kateri je sodelovalo 24.000 kupcev po vsem svetu, razkriva, da jih 70 % pričakuje, da bodo do leta 2030 večino svojih nakupov opravili prek družbenih medijev. To pomeni, da bodo spletna mesta za e-trgovanje v slogu Amazona, ki prevladujejo danes, v petih letih lahko postala relikvija. Revolucija družabnega nakupovanja ne prihaja - že je tu.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Ta članek je za vas prevedla umetna inteligenca
Zbogom e-trgovanje? 70 % ljudi bo do leta 2030 nakupovalo na TikToku
Vir: Canva Pro License

Nakupovanje se hitro spreminja. Novo poročilo družbe DHL je zajelo 24 000 ljudi po vsem svetu in ugotovilo nekaj presenetljivega: večina nas bo do leta 2030 namesto na običajnih spletnih straneh kupovala na TikToku in Instagramu. Sedem od desetih ljudi je že nekaj kupilo prek družbenih medijev. Enako število jih meni, da bo to čez pet let njihov glavni način nakupovanja. Številke iz Tajske so nore. Tam 86 % spletnih kupcev za nakupovanje že uporablja TikTok. Ne samo brskanje, ampak tudi nakup in plačilo prek aplikacije.Generacija Z je vodilna pri teh spremembah. Skoraj polovica mladih zdaj redno nakupuje prek storitve TikTok. Ne želijo zapustiti aplikacije, da bi šli kupovat drugam. In to deluje. Ko nekaj postane viralno v družbenih medijih, 82 % kupcev pravi, da to vpliva na njihov nakup.

Dostava še vedno ne prinaša dobave

Vendar se ni spremenilo nič: težave z dostavo še vedno onemogočajo prodajo. Študija je pokazala, da 81 % ljudi zapusti nakupovalno košarico, če ne morejo dobiti želene možnosti dostave. To je ogromno. Vrnitve so še hujše. Če kupci ne zaupajo dostavnemu podjetju, jih 75 % sploh ne bo kupovalo. In 79 % jih bo opustilo nakup, če bo vračilo izdelkov videti zapleteno.

Shop on TikTok : How will shoppers’ buying behavior change on each platform by 2030?

Source: dhl.com

Zeleno nakupovanje postaja resno

Okoljske zadeve niso več le trženje. Zdaj je to pravi posel. 72 % ljudi pri spletnem nakupovanju razmišlja o trajnosti. Eden od treh dejansko prekliče naročilo, če ga skrbi vpliv na okolje. Mladim je to še bolj pomembno. Skoraj polovica kupcev iz generacije Z bo odstopila od nakupa zaradi skrbi za okolje. Več kot polovica kupcev zdaj kupuje rabljene ali obnovljene izdelke. In 58 % se jih želi pridružiti programom recikliranja, ki jih ponujajo blagovne znamke. Kako velik je ta premik? Analitiki menijo, da bo prodaja prek družbenih medijev do leta 2030 dosegla 8,5 bilijona evrov. To je dvanajstkrat več kot danes. Podjetja, ki ne bodo upoštevala teh sprememb, bodo izgubila stranke. Tista, ki se bodo na to pripravila prva, bodo veliko zmagala. Revolucija v nakupovanju se je začela. Vprašanje ni, ali se bo zgodila – vprašanje je, kdo se bo najhitreje prilagodil.


Podatki iz sporočila za javnost DHL E-Commerce Trends Report 2025

Delite članek
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Podobni članki
Regionalna konferenca o e-trgovini v Skopju predstavila prihodnost digitalnega gospodarstva
2 min. branja

Regionalna konferenca o e-trgovini v Skopju predstavila prihodnost digitalnega gospodarstva

V ozračju, polnem energije, navdiha in novih idej, je letošnja 8. regionalna konferenca o e-trgovini še enkrat pokazala, zakaj je najbolj pričakovan dogodek za digitalno skupnost v regiji. 4. novembra je bila Nacionalna opera in balet polna menedžerjev, tržnikov, podjetnikov, organizacijskih predstavnikov in voditeljev, ki so prišli, da bi “pospešili” prihodnost pod geslom “Pritrdite prihodnost”.

Marija Ristovska Marija Ristovska
E-commerce Project Manager | Marketing and PR consultant and Strategist, E-commerce Macedonia Association
Optimizacija za algoritme? Socialno poslušanje je tisto, kar je resnično pomembno
4 min. branja

Optimizacija za algoritme? Socialno poslušanje je tisto, kar je resnično pomembno

Blagovne znamke že leta optimizirajo vsebino za iskalnike. Danes pa se spreminja tudi način, kako ljudje iščejo informacije, in z njim tudi način sprejemanja odločitev. Namesto kratkih poizvedb sprašujejo o določenih stvareh, ki so jim pomembne. Kar je bilo nekoč zabavno, je zdaj standard, ki se mu moramo prilagoditi v spletnem poslovanju.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Zakaj je M&S za rast izbral TikTok Shop in Zalando
2 min. branja

Zakaj je M&S za rast izbral TikTok Shop in Zalando

Britanski maloprodajni velikan Marks & Spencer bistveno spreminja svojo strategijo spletne prodaje. Po poročilu ChannelX je podjetje podpisalo pogodbo z Zalandom za upravljanje vse logistike v celinski Evropi in hkrati vstopa v trgovino TikTok, kjer se v Združenem kraljestvu vsako sekundo prodaja en lepotni izdelek.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU