
Podjetja vidijo ocene kot ključno gonilo rasti
Raziskava kaže, da mala in srednje velika podjetja v Združenem kraljestvu na spletne ocene ne gledajo le kot na povratne informacije, temveč kot na orodje za izboljšanje izdelkov in storitev. 91 % lastnikov podjetij meni, da jim odzivi strank pomagajo pri inovacijah in prilagajanju potrebam trga. To se odraža v finančnih rezultatih – 90 % podjetij vidi pozitivno donosnost naložb iz aktivnega upravljanja mnenj. Mnenja pomagajo tudi manjšim podjetjem pri vzpostavljanju tržnega položaja, saj jih več kot 85 % potrjuje, da lahko s pomočjo mnenj bolje konkurirajo večjim in uveljavljenim blagovnim znamkam. Mnenja vplivajo tudi na ugled. Več kot 92 % vprašanih meni, da lahko redno zbiranje in upravljanje mnenj bistveno izboljša podobo blagovne znamke in okrepi zaupanje strank. Potrošniki ne iščejo popolnih ocen – 83 % jih meni, da so kritične ali manj ugodne ocene pomembne, saj povečujejo verodostojnost podjetja in kažejo realno kakovost storitev.

Source: Trustpilot
Potrošniki se pri nakupnih odločitvah zanašajo na ocene
Raziskava opredeljuje spletne ocene kot najpomembnejši dejavnik pri izbiri izdelkov in storitev – predosebnimi priporočili in oglaševanjem.
- 84 % vprašanih meni, da so platforme za neodvisne recenzije najpomembnejši vir informacij
- 87 % vprašanih ceni brezplačen dostop do mnenj
- 75 % vprašanih bolj zaupa platformam, ki so odprte za vse ocenjevalce, kot korporativnim spletnim stranem s kuriranimi ocenami
- 81 % vprašanih meni, da javne platforme zagotavljajo bolj realističen vpogled v kakovost izdelkov in storitev
Mnenja vplivajo na celotno nakupno pot – od odkrivanja blagovne znamke (58 %), prek primerjave možnosti (76 %) do odločitve o nakupu (82 %).
Priložnosti in izzivi za podjetja
Raziskava potrjuje pomen spletnih ocen za rast podjetij, vendar opozarja tudi na s tem povezane izzive. Ključni vprašanji sta boj proti lažnim mnenjem in verodostojnost ocen. Zaradi tega potrošniki dajejo prednost odprtim platformam pred pregledi na spletnih straneh podjetij. Podjetja, ki aktivno upravljajo preglede – odzivajo se na povratne informacije in pregledno obravnavajo nezadovoljne stranke – imajo lahko koristi.
Raziskava podjetja Trustpilot je pokazala, da 83 % potrošnikov poroča o povečanem zaupanju v blagovne znamke, ko vidijo, da podjetja obravnavajo negativne ocene.
Glede na vlogo podjetja Trustpilot kot ponudnika platform za preglede je treba te ugotovitve upoštevati skupaj z njegovimi poslovnimi interesi. Čeprav rezultati kažejo na pomen preglednosti in komunikacije s strankami, so v skladu s poslovnim modelom podjetja Trustpilot. Ne glede na raziskave ali zdravo pamet se spletnim ocenam ni mogoče izogniti. Potrošniki se nanje zanašajo, kadar so negotovi glede nakupov. S poslovnega vidika lahko v vse večji konkurenci odločajo o uspehu podjetja. Za uspeh je potreben strateški pristop – ne le zbiranje pozitivnih ocen, temveč tudi dokazovanje sposobnosti odzivanja na kritike ter izkazovanje zavezanosti poslušanju in izboljšavam.