3 min. branja

Zaupanje, prodaja, ugled: Zakaj so recenzije ključnega pomena v e-trgovini?

Spletne ocene so ključno orodje za sprejemanje odločitev in krepitev zaupanja potrošnikov. Nedavna raziskava Trustpilot, v kateri je sodelovalo 600 britanskih malih in srednjih podjetij, ki sprejemajo odločitve, ter 2 000 potrošnikov, kaže na njihov pomen za gospodarsko rast in s tem povezane izzive.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Ta članek je za vas prevedla umetna inteligenca
Zaupanje, prodaja, ugled: Zakaj so recenzije ključnega pomena v e-trgovini?
Vir: Depositphotos

Podjetja vidijo ocene kot ključno gonilo rasti

Raziskava kaže, da mala in srednje velika podjetja v Združenem kraljestvu na spletne ocene ne gledajo le kot na povratne informacije, temveč kot na orodje za izboljšanje izdelkov in storitev. 91 % lastnikov podjetij meni, da jim odzivi strank pomagajo pri inovacijah in prilagajanju potrebam trga. To se odraža v finančnih rezultatih – 90 % podjetij vidi pozitivno donosnost naložb iz aktivnega upravljanja mnenj. Mnenja pomagajo tudi manjšim podjetjem pri vzpostavljanju tržnega položaja, saj jih več kot 85 % potrjuje, da lahko s pomočjo mnenj bolje konkurirajo večjim in uveljavljenim blagovnim znamkam. Mnenja vplivajo tudi na ugled. Več kot 92 % vprašanih meni, da lahko redno zbiranje in upravljanje mnenj bistveno izboljša podobo blagovne znamke in okrepi zaupanje strank. Potrošniki ne iščejo popolnih ocen – 83 % jih meni, da so kritične ali manj ugodne ocene pomembne, saj povečujejo verodostojnost podjetja in kažejo realno kakovost storitev.

Trust, Sales, Reputation: Why Are Reviews Critical in E-commerce?

Source: Trustpilot

Potrošniki se pri nakupnih odločitvah zanašajo na ocene

Raziskava opredeljuje spletne ocene kot najpomembnejši dejavnik pri izbiri izdelkov in storitev – predosebnimi priporočili in oglaševanjem.

  • 84 % vprašanih meni, da so platforme za neodvisne recenzije najpomembnejši vir informacij
  • 87 % vprašanih ceni brezplačen dostop do mnenj
  • 75 % vprašanih bolj zaupa platformam, ki so odprte za vse ocenjevalce, kot korporativnim spletnim stranem s kuriranimi ocenami
  • 81 % vprašanih meni, da javne platforme zagotavljajo bolj realističen vpogled v kakovost izdelkov in storitev

Mnenja vplivajo na celotno nakupno pot – od odkrivanja blagovne znamke (58 %), prek primerjave možnosti (76 %) do odločitve o nakupu (82 %).

Priložnosti in izzivi za podjetja

Raziskava potrjuje pomen spletnih ocen za rast podjetij, vendar opozarja tudi na s tem povezane izzive. Ključni vprašanji sta boj proti lažnim mnenjem in verodostojnost ocen. Zaradi tega potrošniki dajejo prednost odprtim platformam pred pregledi na spletnih straneh podjetij. Podjetja, ki aktivno upravljajo preglede – odzivajo se na povratne informacije in pregledno obravnavajo nezadovoljne stranke – imajo lahko koristi.

Raziskava podjetja Trustpilot je pokazala, da 83 % potrošnikov poroča o povečanem zaupanju v blagovne znamke, ko vidijo, da podjetja obravnavajo negativne ocene.

Glede na vlogo podjetja Trustpilot kot ponudnika platform za preglede je treba te ugotovitve upoštevati skupaj z njegovimi poslovnimi interesi. Čeprav rezultati kažejo na pomembnost preglednosti in komunikacije s strankami, so v skladu s poslovnim modelom podjetja Trustpilot. Ne glede na raziskave ali zdravo pamet se spletnim ocenam ni mogoče izogniti. Potrošniki se nanje zanašajo, kadar so negotovi glede nakupov. S poslovnega vidika lahko v vse večji konkurenci odločajo o uspehu podjetja. Za uspeh je potreben strateški pristop – ne le zbiranje pozitivnih ocen, temveč tudi dokazovanje sposobnosti odzivanja na kritike ter izkazovanje zavezanosti poslušanju in izboljšavam.

Delite članek
Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Podobni članki
Zbogom e-trgovanje? 70 % ljudi bo do leta 2030 nakupovalo na TikToku
3 min. branja

Zbogom e-trgovanje? 70 % ljudi bo do leta 2030 nakupovalo na TikToku

Številke so osupljive. Nova študija, v kateri je sodelovalo 24.000 kupcev po vsem svetu, razkriva, da jih 70 % pričakuje, da bodo do leta 2030 večino svojih nakupov opravili prek družbenih medijev. To pomeni, da bodo spletna mesta za e-trgovanje v slogu Amazona, ki prevladujejo danes, v petih letih lahko postala relikvija. Revolucija družabnega nakupovanja […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
EU modnim znamkam omejuje uničevanje neprodanih oblačil
3 min. branja

EU modnim znamkam omejuje uničevanje neprodanih oblačil

Evropska komisija pripravlja zgodovinsko stroge ukrepe proti odpadkom v modni industriji. Od leta 2026 bodo morale blagovne znamke dokazati, da nimajo druge možnosti kot uničiti neprodana oblačila. Za modne velikane se začenja novo obdobje – konec tihega odstranjevanja zalog.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU