2 min. branja

Zakaj je smiselno delo ključnega pomena za ohranjanje talentov

Strokovnjaki za človeške vire iz spreminjajočega se sodobnega delovnega mesta vedo, kako pomembno je namerno prizadevanje za povečanje uspešnosti podjetja in zadovoljstva zaposlenih. Nedavne študije MetLife kažejo, da je ta komponenta dejansko precej pomembna za prijazno delovno mesto.

Ta članek je za vas prevedla umetna inteligenca
Zakaj je smiselno delo ključnega pomena za ohranjanje talentov
Vir: Depositphotos

Zadrževanje zaposlenih in njihova splošna stopnja zadovoljstva sta se izkazala za v bistvu odvisna od namernega truda. Zaposleni brez namernega napora naj bi bili manj zaposleni v svojem podjetju. Le 30% tistih, ki niso namerno zaposlili, je navedlo, da nameravajo biti v svojem podjetju v 12 mesecih, kar je manj kot 36% leta 2022 in 53% leta 2021.

Strokovnjaki za človeške vire se morajo zavedati, da različne demografske skupine in generacije različno razumejo cilje:

  • Delavci generacije Z še posebej zahtevajo, da imajo njihova podjetja jasen cilj in koristijo družbi.
  • Pri njihovem delu so bolj pomembni osebni cilji in pomen, ki ga ponujajo starejše generacije.
  • Za zadrževanje latinoameriški zaposleni, generacija Z, oddaljeni delavci in drugi zelo cenijo smiselno delo.

Fascinantno je, da podjetja in delavci gledajo na namerna prizadevanja na nekoliko različne načine. Čeprav 84 % podjetij meni, da so njihovi zaposleni zadovoljni z namernim delom, ki ga opravljajo, le 71 % delavcev meni, da v svojem delu najdejo velik smisel.

Source: MetLife

Kadrovski oddelki bi morali vedeti, da je cilj lahko osebni in organizacijski. Medtem ko nekateri delavci želijo uskladitev s splošnejšimi cilji podjetja, druge poganja podpora družinam ali strokovno izboljševanje.

Kar zadeva cilje, več skupin zaznava različen pomen:

  • Pri odločanju, ali bodo obdržali sedanjo zaposlitev ali začeli novo, skoraj šest od desetih zaposlenih (58%) pravi, da je namerno delo »nujno«.
  • Zlasti črni delavci (62%), boomerji (63%) in ženske (61%) so imeli bistveno večje število.
  • Primerjalno s samo 43% vseh zaposlenih, 50% delavcev generacije Z meni, da sta jasen namen in pozitiven vpliv na skupnost “obvezna” korist, ko razmišljamo o novi zaposlitvi.

Le 34% podjetij pa je dejalo, da želijo zagotoviti namerno delo kot sredstvo za zaposlovanje ali ohranjanje talentov v prihodnosti, kar kaže na verjetno neskladje med ambicijami zaposlenih in načrti podjetja.

Glede na vse so kadrovski strokovnjaki precej pomembni pri navdihu namernega dela. Z obravnavo tega elementa lahko podjetja povečajo zadovoljstvo zaposlenih, zvestobo in splošno dobro počutje, s čimer izboljšajo rezultat upravljanja talentov. Poudarek na namernem delu postane še bolj pomemben, saj bo pomagal pritegniti in obdržati talente na današnjem konkurenčnem trgu dela.

Delite članek
Podobni članki
Blagovna znamka delodajalca ni trend – je poslovna strategija
5 min. branja

Blagovna znamka delodajalca ni trend – je poslovna strategija

Ventsislava Nikolova je več kot desetletje v podjetjih opažala isti razkorak: podjetja so želela rezultate, vendar so zanemarjala izkušnje zaposlenih pri oblikovanju blagovne znamke, ki so bile v ozadju teh rezultatov. Zato je ustanovila podjetje WorkVibes in zdaj organizira najpomembnejši bolgarski vrh o blagovni znamki delodajalca.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
5 skrivnosti pridobivanja talentov, ki dejansko delujejo v letu 2025 (in ne to, kar počnejo vsi drugi)
8 min. branja

5 skrivnosti pridobivanja talentov, ki dejansko delujejo v letu 2025 (in ne to, kar počnejo vsi drugi)

Obstaja razlog, zakaj se v nekaterih podjetjih kandidati kar vrstijo, medtem ko imajo druga podjetja težave s pridobivanjem talentov celo za osnovna delovna mesta. Razlog ni v tem, kar mislite. Po sodelovanju z več sto kadrovskimi ekipami je Ventsislava Nikolova ugotovila, kaj natančno loči podjetja, ki privabljajo velike talente, od tistih, ki jih ne. Razlika […]

Ventsislava Nikolova Ventsislava Nikolova
Founder and CEO, WorkVibes
Strategija dela na daljavo, ki spodbuja usposabljanje in rast
13 min. branja

Strategija dela na daljavo, ki spodbuja usposabljanje in rast

Ker delo na daljavo postaja standard za podjetja po vsej Evropi, podjetja ugotavljajo, da uspeh ne izhaja le iz preprostega najemanja samostojnih delavcev ali oblikovanja skupin na daljavo, temveč iz ustreznega upravljanja talentov na daljavo in, kar je najpomembneje, iz njihovega razvoja. Glede na to, da velik del delovne sile pričakuje hibridno delo in delo […]

Biljana Dimitrievska Biljana Dimitrievska
CEO, SkillSpotterZ® | Global Remote Talent Specialist & Job-Talent Board Owner