9 min. branja

Zakaj je razumevanje upravljanja logistike ključno za širitev mednarodnega e-trgovine?

Upravljanje logistike je bistven del poslovanja v e-trgovini, zlasti za spletne trgovce, ki si prizadevajo za mednarodno širitev. Dobro razumevanje logističnih procesov, od upravljanja zalog do čezmejne dostave in povratne logistike, je ključnega pomena za uspeh ali neuspeh podjetja v konkurenčni globalni panogi e-trgovine. V naslednjem članku bomo pregledali, zakaj je upravljanje logistike tako pomembno in kakšne so glavne prednosti učinkovitih logističnih procesov za rast vašega podjetja.

Stefani Raykova
Stefani Raykova
Chief Marketing Officer, euShipments.com
Ta članek je za vas prevedla umetna inteligenca
Zakaj je razumevanje upravljanja logistike ključno za širitev mednarodnega e-trgovine?
Vir: Depositphotos

Upravljanje logistike po definiciji

Logistika e-trgovine je zapleten in večkomponenten proces, ki zahteva dobro strokovno znanje, precej časa in zelo skrbno načrtovanje. V tem okviru upravljanje logistike vključuje strategijo, izvajanje in optimizacijo naslednjih ključnih logističnih storitev: skladiščenje, upravljanje zalog, izpolnjevanje naročil, čezmejna dostava in upravljanje vračil (povratna logistika).

Zakaj je pomembno?

Učinkovito upravljanje zgoraj opisanih procesov zagotavlja pravočasno dostavo, zmanjšanje prevoznih in operativnih stroškov, optimalen nadzor nad zalogami in večje zadovoljstvo strank. Zaradi globalizacije e-trgovine in vse večjih pričakovanj strank imajo avtomatizacija skladišč, integracija inovativnih rešitev za izpolnjevanje in sodelovanje z zanesljivimi partnerji za čezmejno dostavo ključno vlogo pri konkurenčnosti podjetij e-trgovine.

10 bistvenih funkcij logistike

V nadaljevanju bomo raziskali 10 ključnih funkcij logistike v elektronskem poslovanju, ki so bistvene za učinkovito upravljanje dobavne verige. Te funkcije ne povečujejo le operativne učinkovitosti, temveč prispevajo tudi k pozitivni izkušnji strank in trajnostni rasti spletnih trgovcev.

Napovedovanje in načrtovanje povpraševanja

Napovedovanje in načrtovanje logistike imata ključno vlogo zaradi sezonskosti prodaje, obdobij konic in z njimi povezane dodatne logistične obremenitve. Potrebno je skrbno načrtovanje in sinhronizacija s partnerji za dostavo na zadnjem kilometru, da bi zagotovili, da bodo dostave spletnim strankam vedno pravočasne. V primeru, da sodelujete z logističnim partnerjem, ki je dovolj izkušen, bo ta celo prvi sprožil takšno sinhronizacijo, da bi se izognili morebitnim motnjam, kot so zapoznele dostave pred prihajajočimi obdobji razprodaje, črnim petkom in drugimi vrhunci, ko se pričakuje povečana e-prodaja in ustrezno večji obseg pošiljk.

Source: euShipments.com

Logistika obdelave naročil

Obdelava naročil ali tako imenovana izpolnitev v e-trgovini je postopek priprave spletnih naročil in njihove pretvorbe v pošiljke, pripravljene za dostavo. Postopek se začne s prejemom novega spletnega naročila in izdelavo AWB – prevoznega dokumenta, ki vsebuje vse podatke o pošiljatelju, prejemniku, teži in dimenzijah paketa ter omogoča pravilen prevoz in sledenje pošiljke v omrežju enega ali več prevoznikov. Temu sledi pobiranje in pakiranje naročenih izdelkov za varno dostavo in odpremo na domači ali čezmejni cilj. Postopek izpolnjevanja ima nekaj ključnih vidikov, ki lahko bistveno vplivajo na uspešno prodajo in dostavo podjetja za elektronsko poslovanje, kot sta lokacija centra za izpolnjevanje ali stopnja avtomatizacije postopkov. Strateška lokacija centra/centrov omogoča hitrejšo dostavo na ključne trge, uporaba specializirane opreme pa pospešuje postopek izpolnjevanja in preprečuje napake pri spletnih naročilih. Rezultati so zvestoba in zadovoljstvo strank, manj vrnjenih izdelkov/naročil in več ponovnih prodaj.

Strokovno svetovanje: Izberite partnerja za izpolnjevanje z mrežo centrov za izpolnjevanje v različnih državah. Tako lahko svoje blago razporedite po več centrih glede na ključne trge ter optimizirate čas dostave in stroške. Svetujemo vam, da izvajalca izpolnjevanja osebno obiščete, preden mu pošljete svoje blago, da se prepričate, da ste izbrali zanesljivega partnerja, ki izpolnjuje vse vaše potrebe in zahteve.

Logistika izdelkov in ravnanja z materialom

Logistika izdelkov in ravnanja z materialom v e-trgovinifulfillment zajema skladiščenje izdelkov, organizacijo zalog in pripravo izdelkov za prevoz. Od učinkovitega upravljanja so odvisni hitrost dostave, zadovoljstvo strank in stopnja vračil. Pri zunanjem izpolnjevanju proces vključuje tudi fizični premik izdelkov iz proizvodnega obrata ali skladišča spletnih trgovcev v skladišča logističnega podjetja/partnerja za izpolnjevanje, kjer je blago shranjeno in poslano spletnim strankam.

Upravljanje nadzora nad zalogami

Učinkovito upravljanje nadzora nad zalogami je pomembna sestavina mednarodne e-trgovinske logistike. Zagotavlja, da spletni trgovci vzdržujejo uravnoteženo raven zalog, s čimer se izogibajo prevelikim zalogam in izpadom zalog, ki lahko negativno vplivajo na prodajo in prihodke. Z uporabo napredne programske opreme za upravljanje zalog je zagotovljen pregled nad ravnmi zalog v realnem času, napovedovanje povpraševanja po različnih sezonskih izdelkih in optimizacija postopkov dopolnjevanja zalog. Tudi povezovanje nadzora zalog s sistemi za upravljanje skladišč povečuje splošno operativno učinkovitost in zagotavlja nemoteno izpolnjevanje naročil.

logistic

Source: euShipments.com

Vračila in povratna logistika

Upravljanjevračil, sicer znano kot povratna logistika, je postopek ravnanja z vrnjenim blagom od kupca nazaj v center za izpolnjevanje naročil. Povratna logistika je bistvena sestavina logistike e-trgovine, ki neposredno vpliva na zaupanje strank in zvestobo blagovni znamki. Učinkovito upravljanje vračil vključuje poenostavljen postopek vračil za končne uporabnike, ki zagotavlja hitre zamenjave in hitra povračila za vrnjena naročila. Dobro strukturiran postopek vračil lahko skupaj s sodelovanjem z izkušenim ponudnikom logističnih storitev bistveno izboljša zadovoljstvo strank in zmanjša operativne stroške. V številnih primerih partner za pošiljanje ne sprejema vračil. Vendar je pomembno, da se to zgodi sinhronizirano in da se spletni trgovci na drobno zanesejo na lokalni naslov za vračanje za vse trge, na katerih prodajajo. Zelo pomembna je tudi hitrost postopka vračanja, da so vrnjeni izdelki čim prej pripravljeni za nadaljnjo prodajo, s čimer se ohrani stabilnost finančnih tokov spletnih trgovcev na drobno.

Strokovno svetovanje: Lokalni naslov za vračilo in prevzem prek kurirske službe neposredno na naslovu stranke sta primera izjemnih storitev za stranke, ki gradita trdne odnose s strankami in spodbujata rast podjetja. Izberite logističnega partnerja, ki v imenu spletne trgovine skrbi za vsa vračila/izmenjave in za varnost in udobje spletnih strank v vseh državah EU ponuja lokalni naslov za vračilo.

Skladiščenje in skladiščna logistika

Skladiščenje in skladiščna logistika v e-trgovini vključujeta upravljanje blaga pred spletno prodajo in odpremo. Optimizacija prostora je ključnega pomena, saj imajo trgovci, ki upravljajo notranjo logistiko, težave z učinkovitim povečevanjem obsega. Običajno se soočajo s premajhnim prostorom, ki omejuje rast podjetja, ali s presežkom prostora, zaradi česar imajo nepotrebne stroške najema in komunalnih storitev.

Strokovni nasvet: Strokovnjaki: Z oddajo logističnih operacij izkušenemu ponudniku logističnih storitev se bodo optimizirali čas in viri podjetja za e-trgovino, hkrati pa se bo povečala splošna učinkovitost postopkov. Spletni trgovci plačajo le za uporabljeni skladiščni prostor in storitve, zato lahko sredstva iz te optimizacije stroškov vložijo v svoje trženje in prodajo.

Upravljanje prevoza in dostave Logistika

Poleg skladiščenja in izpolnjevanja izdelkov je še ena ključna storitev v upravljanju logistike postopek prevoza in dostave. Za številna podjetja za e-trgovanje postane mednarodna širitev težavna, ko gre za čezmejno dostavo. Vsak trg znotraj EU ima svoje posebnosti in najpogostejši način prevoza, tj. načine dostave na zadnji milji. Da bi se kar najbolje odzvali na zahteve strank, je učinkovitost dostave odvisna od tega, ali končne stranke upoštevajo prednostne načine dostave.

Strokovno svetovanje: Namesto pogajanj o pogojih in spremljanja učinkovitosti različnih prednostnih lokalnih kurirjev sodelujte z integratorji kurirskih storitev, ki vam neposredno zagotavljajo portfelj storitev več partnerjev za dostavo na zadnji milji v vsaki državi. Na primer euShipments.com združuje rešitve več kot 60 premijskih in prednostnih kurirjev ter tako zagotavlja več kot 800 načinov dostave v več kot 27 državah v Evropi, vključno z izjemno priljubljeno možnostjo dostave po povzetju v Srednji in Vzhodni Evropi.

Pakiranje izdelkov

V panogi e-trgovine je pakiranje izdelkov med postopkom izpolnjevanja izrednega pomena za brezhibno stanje in pozitivno izkušnjo strank ob dostavi. Še posebej, ko gre za krhke izdelke, kot so elektronika, kozmetika, izdelki za dom in dekoracijo itd. Tudi prožne metode pakiranja, ki omogočajo pakiranje po meri, dodatno pomagajo pri gradnji prepoznavnosti in zvestobe blagovni znamki. Vse več podjetij za e-trgovino se zanaša tudi na trajnostno in okolju prijazno embalažo, zato je pomembno, da lahko partner za izpolnjevanje izpolnjuje podobne zahteve.

Understanding Logistics Management

Source: euShipments.com

Podatki o dobavni verigi in spremljanje s programsko opremo

V letu 2025 je bistvena avtomatizacija logistike s specializirano programsko opremo, ki zagotavlja sledenje naročilom in posodobitve pošiljanja v realnem času. Takšni sistemi analizirajo ključne metrike in podpirajo strateško načrtovanje poslovanja. Robotska skladiščna oprema z umetno inteligenco odpravlja napake pri izpolnjevanju naročil, čezmejni dostavi in upravljanju vračil.

Upravljanje tveganj in skladnost

Obstajajo različni načini upravljanja tveganj v logističnih procesih e-trgovine, ki zahtevajo prilagodljivost, uporabo preizkušenih tehnologij in ustrezno analizo logističnih podatkov. Ključne strategije v zvezi s tem so povezane z diverzifikacijo kurirjev in načinov dostave na posameznem trgu. Spremljanje statusov naročil v realnem času lahko prepreči verjetnost nedostavljenih pošiljk, kar posledično poveča odstotek uspešne prodaje za podjetje.

Strokovni nasveti: Kot smo že omenili, integratorji kurirskih storitev za vsak trg v svoji mreži zagotovijo vsaj dva kurirja zadnjega kilometra. S tem ne dosežete le dobrega obvladovanja tveganj, zlasti v času konic, temveč tudi lokalizirate stran za oddajo pošiljk v spletni trgovini. Kupci lahko pri zaključevanju naročila izbirajo med lokalnimi prednostnimi kurirji in načini dostave (na primer po povzetju), kar zmanjšuje število zapuščenih košaric.

Oskrbovalna veriga proti logistiki

Delovanje funkcij upravljanja logistike v okviru upravljanja oskrbovalne verige

Upravljanje oskrbovalne verige je kompleksnejše od samega upravljanja logistike, saj zajema več procesov. Pravzaprav je logistika del oskrbovalne verige, ki se osredotoča predvsem na skladiščenje, upravljanje in prevoz blaga. Medtem ko so funkcije upravljanja logistike povezane z zgoraj navedenimi fokusnimi področji, so dejavnosti oskrbovalne verige namenjene celotnemu procesu od proizvodnje izdelka do njegove uspešne dostave končnemu kupcu. Učinkovito vključevanje najboljših praks logistike v širše funkcije oskrbovalne verige lahko izboljša številne vidike poslovanja, kot so stroški poslovanja in prevoza, tranzitni časi in splošna izkušnja kupcev.

S kakšnimi izzivi se srečujemo v logistiki oskrbovalne verige?

Poslovni model maloprodaje in dropshippinga je precej pogost v svetovni industriji e-trgovine, kjer “celotno” dobavno verigo nadomešča le njen logistični del. Tako so čisti logistični procesi podvrženi bistveno daljši optimizaciji, verjetnost motenj v dobavni verigi pa je veliko večja. Kljub tem izzivom se lahko oskrbovalna veriga prilagodi izboljšavam logističnih procesov, pri čemer lahko izkoristi prednosti umetne inteligence in tehnoloških inovacij.

Sklepne misli

Dobro razumevanje logističnih procesov je ključnega pomena za uspeh čezmejnega podjetja za elektronsko poslovanje. Sama logistika, ki je povsem ločena panoga, vključuje zapletene procese, ki zahtevajo izkušnje in strokovno znanje, ki jih večina spletnih trgovcev nima. Namesto uporabe pristopa poskusov in napak pri logistiki je optimalna možnost, da jo oddate v zunanje izvajanje strokovnjakom z izpolnitvenim in logističnim omrežjem s pokritostjo po vsej EU, ki podpirajo mednarodno širitev svojih strank v e-poslovanju.

FAQ

Source: Depositphotos

Pogosta vprašanja

Kaj je glavni cilj logističnega upravljanja?

Glavni cilj upravljanja logistike je zagotoviti stroškovno optimalno in učinkovito skladiščenje, upravljanje zalog, obdelavo naročil in prevoz blaga.

Zakaj je upravljanje logistike pomembno?

Upravljanje logistike ima ključno vlogo pri spremljanju ravni zalog, natančni dostavi izdelkov in učinkovitem servisiranju strank. Z omogočanjem prilagodljive logistike lahko spletni trgovci gradijo trdne dolgoročne odnose s strankami in samozavestno razvijajo svoje poslovanje na mednarodni ravni.

Kakšna je razlika med upravljanjem dobavne verige in upravljanjem logistike?

Upravljanje logistike je odgovorno za skladiščenje, upravljanje zalog, izpolnjevanje naročil in prevoz, medtem ko upravljanje oskrbovalne verige vključuje tudi pridobivanje materialov, proizvodnjo blaga ali odnose z dobavitelji.

Kateri so glavni trendi v logistiki in dobavni verigi?

Pomen in povpraševanje po dostavah naslednji dan se nenehno povečujeta. Poleg tega se vse več spletnih potrošnikov osredotoča na trajnost in prilagodljivost pri dostavi ter daje prednost dostavi na dom (OOH) pred dostavo na dom (PUDO) ali v omarice.

Delite članek
Stefani Raykova
Stefani Raykova
Chief Marketing Officer, euShipments.com
euShipments
Ta članek vam prinaša

euShipments

euShipments.com is a leading European eCommerce fulfillment and logistics provider. With 15 fulfillment centers across Europe and partnerships with 60+ last-mile delivery companies, we are proud to support over 1000 eCommerce clients from around the world, helping them scale their businesses in the European markets. In 2023 and 2024 we have acqiured 3 other eCommerce logistics companies - at strategic locations in Romania, Croatia, and Slovakia. We have been recognized as one of the fastest-growing companies in Europe (in FT1000 2023, 2024, and 2025) and #1 logistics company in Europe's Long-Term Growth Champions 2025 ranking by the Financial Times and Statista. Our success is a result of our commitment to delivering innovative, cost-effective solutions tailored specifically to the needs of eCommerce businesses.

Podobni članki
Pomen logistike za podjetja
9 min. branja

Pomen logistike za podjetja

Logistika je za številna podjetja ključni del poslovnih procesov. Ni nujno, da ste proizvodno ali distribucijsko podjetje, da bi vaše podjetje potrebovalo poslovno logistiko. Tudi banke, trženjske agencije in zavarovalnice morajo do neke mere obvladovati logistiko. Na primer, pri organizaciji korporativnega dogodka želi podjetje poslovnim partnerjem zagotoviti smiselna in dragocena darila, ki morajo na dogodek […]

Michaela Královičová Michaela Královičová
CEO Infinity Forwarding
Preberite članek
Upravljanje tovora: Povečajte učinkovitost dobavne verige
2 min. branja

Upravljanje tovora: Povečajte učinkovitost dobavne verige

Upravljanje tovora in upravljanje blaga je kritičen vidik logistike, ki vključuje načrtovanje, izvajanje in spremljanje gibanja objektov med lokacijami. Namen tega procesa je zagotoviti pravočasno, stroškovno učinkovito in učinkovito dostavo blaga. Zajema različne elemente, kot so izbira prevoznika, načrtovanje poti, ravnanje z dokumentacijo in sledenje pošiljkam. Učinkovito upravljanje tovora in blaga je ključnega pomena za […]

Preberite članek
Razvijajoče se okolje evropske logistike e-poslovanja
4 min. branja

Razvijajoče se okolje evropske logistike e-poslovanja

Vpogledi, predstavljeni v tem členu, temeljijo na podatkih podjetja Parcelmonitor, vodilnega organa na področju logistične analitike e-trgovine. Pojdimo na vrtinčno turnejo po Združenem kraljestvu, Nemčiji in Nizozemski – trio, ki vodi v tej digitalni maloprodajni revoluciji.

Preberite članek
Bridge Now

Zadnje novice

10+ neprebrano

10+