
Podobna velikost, različni prihodki
Obe regiji imata skoraj enako število prebivalcev – vzhodna Evropa šteje 237,7 milijona prebivalcev v 9 državah, južna Evropa pa 238,1 milijona v 14 državah. Razlika je v prihodkih od spletne trgovine.
Južna Evropa letno ustvari 557,9 dolarja na osebo, vzhodna Evropa pa le 434,7 dolarja.
Ta vrzel pojasnjuje, zakaj ima vzhodna Evropa še vedno prostor za hitrejšo splošno rast s CAGR 9,0% v primerjavi z 8,3% v južni Evropi za obdobje 2020-2029.
Vzhod je vztrajno rasel, jug je doživel nihanja
Med letoma 2020 in 2024 je vzhodna Evropa rasla za 16,1 % letno – stabilno in dosledno. Južna Evropa je dosegla le 4,2%, vendar z divjimi nihanji. Leta 2020 je rast poskočila na 70,1%, da bi v letih 2022 in 2024 padla v negativno območje.
Razlog? Južno Evropo, vključno s Španijo, Italijo in Portugalsko, je Covid bolj prizadel. Spletna trgovina je nenadoma eksplodirala tam, kjer je prej komaj obstajala. Vzhodna Evropa je skozi digitalno preobrazbo šla postopoma.

Source: ECDB
Po letu 2025 se vloge obrnejo
Spletna prodaja ima 10,5-odstotni delež celotne maloprodaje v južni Evropi in 8,4-odstotni delež v vzhodni Evropi. Kljub naprednejši digitalizaciji se bo južna Evropa po letu 2025 ponovno pospešila.
Vzhodna Evropa se je upočasnila. Lokalni trgi, kot sta eMAG in Ozon, pa tudi AliExpress in Temu , gradijo zaupanje strank, vendar regijo ovira vojna med Rusijo in Ukrajino.
Politika odloča
Južna Evropa ima strukturno prednost – več članic EU, kar pomeni boljšo digitalno infrastrukturo in predpise, ki podpirajo rast. Vzhodna Evropa ima nekoliko mlajše prebivalstvo, ki išče kupčije, vendar politična nestabilnost omejuje potencial.
Obe regiji imata dostop do cenovno dostopnih širokopasovnih povezav in pametnih telefonov. Oba imata koristi od kombinacije lokalnih (El Corte Inglés, Skroutz, Trendyol) in mednarodnih igralcev. Razlika je v tem, da ima južna Evropa zdaj boljše pogoje za nadaljnjo rast.