2 min. branja

Zakaj bo južna Evropa dosegla 9,6-odstotno rast v primerjavi s 5,4-odstotno rastjo v vzhodni Evropi

Glede na študijo ECDB bo južna Evropa v obdobju 2025–2029 pospešila rast spletne trgovine na drobno na 9,6 % letno, medtem ko se bo vzhodna Evropa upočasnila na 5,4 %. Ta preobrat prihaja kljub temu, da je vzhodna Evropa v zadnjih letih rasla bistveno hitreje.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Ta članek je za vas prevedla umetna inteligenca
Zakaj bo južna Evropa dosegla 9,6-odstotno rast v primerjavi s 5,4-odstotno rastjo v vzhodni Evropi
Vir: ChatGPT

Podobna velikost, različni prihodki

Obe regiji imata skoraj enako število prebivalcev – vzhodna Evropa šteje 237,7 milijona prebivalcev v 9 državah, južna Evropa pa 238,1 milijona v 14 državah. Razlika je v prihodkih od spletne trgovine.

Južna Evropa letno ustvari 557,9 dolarja na osebo, vzhodna Evropa pa le 434,7 dolarja.

Ta vrzel pojasnjuje, zakaj ima vzhodna Evropa še vedno prostor za hitrejšo splošno rast s CAGR 9,0% v primerjavi z 8,3% v južni Evropi za obdobje 2020-2029.

Vzhod je vztrajno rasel, jug je doživel nihanja

Med letoma 2020 in 2024 je vzhodna Evropa rasla za 16,1 % letno – stabilno in dosledno. Južna Evropa je dosegla le 4,2%, vendar z divjimi nihanji. Leta 2020 je rast poskočila na 70,1%, da bi v letih 2022 in 2024 padla v negativno območje.

Razlog? Južno Evropo, vključno s Španijo, Italijo in Portugalsko, je Covid bolj prizadel. Spletna trgovina je nenadoma eksplodirala tam, kjer je prej komaj obstajala. Vzhodna Evropa je skozi digitalno preobrazbo šla postopoma.

Southern Europe vs Eastern Europe eCommerce revenue growth comparison 2020-2029 showing CAGR rates of 9.6% vs 4.2%

Source: ECDB

Po letu 2025 se vloge obrnejo

Spletna prodaja ima 10,5-odstotni delež celotne maloprodaje v južni Evropi in 8,4-odstotni delež v vzhodni Evropi. Kljub naprednejši digitalizaciji se bo južna Evropa po letu 2025 ponovno pospešila.

Vzhodna Evropa se je upočasnila. Lokalni trgi, kot sta eMAG in Ozon, pa tudi AliExpress in Temu , gradijo zaupanje strank, vendar regijo ovira vojna med Rusijo in Ukrajino.

Politika odloča

Južna Evropa ima strukturno prednost – več članic EU, kar pomeni boljšo digitalno infrastrukturo in predpise, ki podpirajo rast. Vzhodna Evropa ima nekoliko mlajše prebivalstvo, ki išče kupčije, vendar politična nestabilnost omejuje potencial.

Obe regiji imata dostop do cenovno dostopnih širokopasovnih povezav in pametnih telefonov. Oba imata koristi od kombinacije lokalnih (El Corte Inglés, Skroutz, Trendyol) in mednarodnih igralcev. Razlika je v tem, da ima južna Evropa zdaj boljše pogoje za nadaljnjo rast.

Delite članek
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Podobni članki
Regionalna konferenca o e-trgovini v Skopju predstavila prihodnost digitalnega gospodarstva
2 min. branja

Regionalna konferenca o e-trgovini v Skopju predstavila prihodnost digitalnega gospodarstva

V ozračju, polnem energije, navdiha in novih idej, je letošnja 8. regionalna konferenca o e-trgovini še enkrat pokazala, zakaj je najbolj pričakovan dogodek za digitalno skupnost v regiji. 4. novembra je bila Nacionalna opera in balet polna menedžerjev, tržnikov, podjetnikov, organizacijskih predstavnikov in voditeljev, ki so prišli, da bi “pospešili” prihodnost pod geslom “Pritrdite prihodnost”.

Marija Ristovska Marija Ristovska
E-commerce Project Manager | Marketing and PR consultant and Strategist, E-commerce Macedonia Association
Optimizacija za algoritme? Socialno poslušanje je tisto, kar je resnično pomembno
4 min. branja

Optimizacija za algoritme? Socialno poslušanje je tisto, kar je resnično pomembno

Blagovne znamke že leta optimizirajo vsebino za iskalnike. Danes pa se spreminja tudi način, kako ljudje iščejo informacije, in z njim tudi način sprejemanja odločitev. Namesto kratkih poizvedb sprašujejo o določenih stvareh, ki so jim pomembne. Kar je bilo nekoč zabavno, je zdaj standard, ki se mu moramo prilagoditi v spletnem poslovanju.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Zakaj je M&S za rast izbral TikTok Shop in Zalando
2 min. branja

Zakaj je M&S za rast izbral TikTok Shop in Zalando

Britanski maloprodajni velikan Marks & Spencer bistveno spreminja svojo strategijo spletne prodaje. Po poročilu ChannelX je podjetje podpisalo pogodbo z Zalandom za upravljanje vse logistike v celinski Evropi in hkrati vstopa v trgovino TikTok, kjer se v Združenem kraljestvu vsako sekundo prodaja en lepotni izdelek.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU