V porabi prevladujejo gospodarska vprašanja
Leta 2023 se je ameriško gospodarstvo povečalo za 2,5%, inflacija pa na 3,4%. Kljub poročilom o izboljšanju gospodarstva je optimističnih le 30 % potrošnikov generacije Z v primerjavi s prejšnjim letom. Previdnost je še bolj izrazita v Evropi, kjer gospodarstvo doživlja skoraj ničelno rast. UK Gen Z je 25% bolj pesimističen kot tisti v Ameriki.
“To pojasnjuje, zakaj je TikTok poln videoposnetkov o “glasnem proračunu”, kjer ljudje odkrito govorijo o svojih denarnih načrtih in prizadevanjih, da bi porabili manj. Ta trend vodi do tega, da skoraj tretjina generacije Z poskuša prihraniti denar, kupiti cenejše stvari in manj nepotrebnih stvari.”
36% anketirancev generacije Z pravi, da porabijo manj. Na njih še posebej vplivajo kategorije, kot so hrana za s seboj, igre na srečo, elektronika in spletne novice. Med študenti generacije Z je razpoloženje še slabše, saj je 45% pesimističnih glede prihodnosti gospodarstva, 77% pa se trudi prilagoditi svoje proračune, da bi se odzvali na te skrbi.
Kako sodelovati z generacijo Z?
Instagram, TikTok in Snapchat igrajo ključno vlogo pri uvajanju novih blagovnih znamk. 68% anketirancev je dejalo, da so družbeni mediji njihov glavni vir odkrivanja blagovne znamke. Pomemben vpliv imajo tudi priporočila prijateljev in družine.
Ekskluzivne ponudbe so se izkazale za pomemben dejavnik pri pritegnitvi pozornosti generacije Z. Do 91% študentov pred nakupom raziskuje popuste. Poleg tega so se ekskluzivne ponudbe izkazale za učinkovitejše od drugih taktik. Ti vključujejo na primer Kupi zdaj, plačaj kasneje (BNPL) ali podaljšana obdobja vračila.
Ekskluzivni popusti ne spodbujajo le nakupnega vedenja, temveč tudi zvestobo blagovni znamki. Velik delež anketirancev je dejal, da bodo prešli na drugo blagovno znamko za ekskluzivno ponudbo ali se prijavili za program zvestobe v zameno za popust.
Kot najprivlačnejše ekskluzivne ponudbe so bila prepoznana brezplačna darila in brezplačna dostava, sledili pa so jim popusti pri nakupih. Presenetljivo je, da se je e-pošta pojavila kot najprimernejši komunikacijski kanal za pošiljanje ponudb, ki so mu tesno sledila besedilna sporočila.
Naročila za prevzem/dostavo so se uvrstila na prvo mesto med kategorijami izdelkov, ki bi jih generacija Z kupila s popustom. Sledila so oblačila, kozmetika/osebna nega, igre in elektronika. Najmanj priljubljena izbira so bile spletne novice, kar kaže na to, da generacija Z daje prednost brezplačnim virom informacij.