
“Velika sprememba je bila, da so se tradicionalni iskalniki kot točka odkrivanja preusmerili na nekaj bolj zanimivega, kot je TikTok. TikTok postane točka odkrivanja,” komentira podpredsednik e-trgovine iz modne industrije.
Medtem ko druge platforme uporabljajo socialni graf za povezovanje uporabnikov z blagovnimi znamkami, TikTok uporablja graf interesov, ki pomaga povezati uporabnike z blagovnimi znamkami. Algoritem za razvrščanje vsebine namesto družbenih povezav uporablja interese in interakcije uporabnikov. Za blagovno znamko je to priložnost, da doseže novo občinstvo. Podatki kažejo, da se 68 % uporabnikov strinja, da stran TikTok za vas ponuja posebno prilagojeno vsebino, ki izboljša odkrivanje izdelkov.

Source: ipsos.com
Organsko odkrivanje na portalu TikTok prekaša tradicionalne iskalnike
Uporabniki platforme TikTok ne odkrivajo vsebin naključno, temveč dejansko uporabljajo iskalne funkcije platforme za iskanje določene vsebine. Z uporabo funkcije iskanja in zavihka Trgovina lahko uporabniki najdejo pristnejše in ustreznejše rezultate. Po podatkih sta 2 od 3 odkritij na TikToku namerna, kar pomeni, da omrežje ni le orodje za zabavo ljudi, temveč tudi za obveščanje o morebitnih nakupih.
Razvijajoče se vedenje uporabnikov pri iskanju v omrežju TikTok
Raziskave so pokazale več ključnih trendov v vedenju uporabnikov pri iskanju v omrežju TikTok :
- Več kot polovica anketirancev zdaj za iskanje izdelkov uporablja videoposnetke in platforme družbenih medijev, namesto da bi uporabljali iskalnike
- Skoraj trije od petih uporabnikov uporabljajo iskanje TikTok
- Približno 1 od 4 uporabnikov išče nekaj v 30 sekundah po odprtju aplikacije
Pomembno je omeniti, da se kupci na TikToku po nakupu pogosto vrnejo na platformo.
- 2 od 5 uporabnikov TikToka priznavata, da se vračata v aplikacijo, da bi pustila povratne informacije o blagovni znamki ali izdelku
- Več kot tretjina uporabnikov TikToka se vrne, da bi videla, kako drugi uporabljajo izdelek
Te ugotovitve kažejo, da TikTok ni le orodje za odkrivanje, temveč tudi prostor, kjer lahko ljudje delijo svoje izkušnje.

Source: Ipsos
TikTok je boljši od konkurenčnih kanalov pri pomoči strankam pri sprejemanju nakupnih odločitev
TikTok prekaša svoje konkurente na glavnih medijskih platformah in platformah za e-trgovino v smislu kazalnikov za odločanje o nakupu. Uporabniki storitve TikTok:
- želijo kupiti nekaj novega in želijo poskusiti nekaj drugačnega
- Pred nakupom si ogledajo video recenzije ali navodila za uporabo
- Preverijo komentarje, da bi videli, kaj imajo drugi ljudje povedati, ali postavijo vprašanja o nečem, kar jih zanima pri nakupu
Vedenje pri iskanju TikTok: #TikTokMadeMeBuyIt Era
Raziskava je pokazala, da skoraj vsak drugi kupec na platformi TikTok odkrije ali izve za novo blagovno znamko na platformi prek oglasov ali nakupljivih vsebin. Ta številka je veliko višja kot pri drugih platformah za e-trgovino in medijih. Ni presenetljivo, da je trend #TikTokMadeMeBuyIt prevzel svet e-trgovine, ko so ga leta 2020 začeli izvajati uporabniki.
Prilagojena izkušnja za vse vrste kupcev
TikTok je velikan, ko gre za zagotavljanje personaliziranih vsebinskih priporočil za kupce:
- 73 % kupcev na TikToku se strinja, da platforma zagotavlja priporočila izdelkov glede na njihove interese.
- 68 % kupcev na TikToku se strinja, da TikTok poenostavi odkrivanje več blagovnih znamk, izdelkov ali storitev, ki so jim všeč
Ta zmožnost olajšanja odkrivanja ni le neločljivo povezana s storitvijo TikTok, temveč je tudi posledica njenega v skupnost usmerjenega pristopa, kjer uporabniki postanejo tako potrošniki kot promotorji izdelkov ter jih priporočajo z navdušenjem in verodostojnostjo.