Nova študija YouGov je vprašala več kot 2.000 uporabnikov družbenih medijev v Franciji in Nemčiji o njihovih mislih o teh oglasih. Izkazalo se je, da večina ljudi ni oboževalcev. Neverjetnih 57 % jih je dejalo, da ne želijo nobenih prilagojenih oglasov, pa naj gre za izdelke ali politiko. Samo 11 % jih je bilo v redu, saj so bili njihovi osebni podatki uporabljeni za ciljanje oglasov.
Ljudje se še posebej izplazijo, ko gre za kategorizacijo po dohodku, verskih pogledih ali življenjskih dogodkih, kot sta nosečnost ali žalost. Zdi se invazivno in večina misli, da ne bi smela biti dovoljena.
Način delovanja PPC in sledenje našemu spletnemu vedenju za oglase prav tako vzbuja obrvi. Ne glede na to, ali gre za to, kar počnemo na družbenih platformah ali za našo širšo internetno dejavnost, velika večina meni, da tovrstnega nadzora ne bi smeli uporabljati za oglase.
Še večja skrb so politični oglasi. Skoraj polovico anketirancev skrbi, da bi ti ciljani oglasi lahko škodovali demokraciji. V Franciji se ta številka dvigne na 50 %.
Velik del problema? Večina nas nima pojma, kako deluje PPC in kako se naši podatki zbirajo in uporabljajo kasneje. Vse se dogaja v zakulisju, naše “soglasje” pa je zakopano v tistih dolgih pogojih, ki jih nikoli ne preberemo.
Ne gre samo za nadležne oglase, za eample iz PPC kampanje. Obstajajo resni pomisleki glede tega, kako lahko to ciljanje polarizira skupnosti, širi napačne informacije in celo zatre glasove. Poleg tega, ko vsi vidimo različne oglase, je težko imeti javni pogovor o njihovih trditvah.
Torej, kaj je mogoče storiti? Verjamemo, da morajo tehnološka podjetja okrepiti svojo igro, nam omogočiti večji nadzor nad našimi podatki in omejiti vsiljiv nadzor. EU ima priložnost, da to uresniči z aktom o digitalnih storitvah.
Naša anketa kaže, da so ljudje pripravljeni na spremembe. Večina želi neodvisne revizije algoritmov družbenih medijev, da bi preprečili širjenje škodljivih vsebin. Mnogi želijo tudi večjo preglednost glede tega, kdo stoji za oglasi, ki jih vidimo, in kako so ciljani.
Z velikimi volitvami, ki prihajajo v Franciji in Nemčiji, in DSA na mizi, je zdaj čas, da se lotimo teh pomislekov. Ta anketa je le posnetek, vendar je jasno: ljudje niso tako navdušeni nad personalizacijo, kot bi nas tehnološka podjetja želela prepričati. Ali je čas, da ponovno razmislimo, kako smo usmerjeni na spletu?