
Kako napredna je dejanska uporaba umetne inteligence v spletni trgovini na drobno?
Študija podjetja Uptain prvič razkriva, v kolikšni meri spletne trgovine uporabljajo umetno inteligenco. Rezultati kažejo, koliko potenciala je še neizkoriščenega.
Večina jih je umetno inteligenco že preizkusila
Večina anketiranih upravljavcev spletnih trgovin (71 %) je UI za svojo spletno trgovino že vsaj enkrat uporabila. Ta številka kaže, da sta sprejemanje in ozaveščenost o umetni inteligenci v panogi razmeroma visoka. Vendar pa več kot četrtina (29 %) umetne inteligence še nikoli ni uporabila. Kljub stalnim naslovnicam o umetni inteligenci številni upravljavci spletnih trgovin te tehnologije še niso uporabili.

Source: Uptain
Umetna inteligenca v e-trgovini: še ni sestavni del vsakdanjega poslovanja
Večina upravljavcev spletnih trgovin (55 %) umetno inteligenco uporablja tedensko ali celo pogosteje. Vendar le 12 % uporablja to tehnologijo vsak dan, le 8 % pa jo uporablja večkrat na dan. Čeprav si je umetna inteligenca zagotovila mesto v številnih spletnih trgovinah, še ni v celoti vključena v vsakodnevno poslovanje. Poleg tega 45 % spletnih trgovin poroča, da umetno inteligenco uporablja manj kot enkrat tedensko.

Source: Uptain
Potencial umetne inteligence ostaja neizkoriščen na številnih področjih
V tej študiji so upravljavci spletnih trgovin poročali, na katerih področjih že uporabljajo umetno inteligenco. Najpogosteje omenjeno področje je bilo ustvarjanje vsebin, takoj za njim pa trženje. Kljub tem aplikacijam je uporaba UI na številnih drugih obetavnih področjih še vedno redka. Obstajajo že številna obetavna orodja UI za analizo podatkov, napovedovanje, oblikovanje cen, preprečevanje goljufij in priporočanje izdelkov. Kljub temu se na teh področjih na UI zanaša manj kot polovica (41 %) spletnih trgovin.
Zaključek
Ta študija razkriva precejšnjo vrzel med ozaveščenostjo o umetni inteligenci in njeno temeljito integracijo v poslovanje e-trgovin. Čeprav večina spletnih trgovcev na drobno eksperimentira z UI, predvsem za ustvarjanje vsebin in trženje, ta tehnologija še ni postala bistvena za vsakodnevno poslovanje. To je hkrati izziv in priložnost za panogo. Ko bodo orodja UI postala dostopnejša in bodo pokazala jasnejšo donosnost naložbe, lahko pričakujemo, da se bo sprejetje pospešilo in preseglo osnovne aplikacije. Napredno misleča podjetja za e-trgovino bi se morala ozreti dlje od ustvarjanja vsebin in raziskati potencial umetne inteligence za analizo podatkov, personalizacijo in operativno učinkovitost. Tisti, ki bodo uspešno vključili umetno inteligenco v več poslovnih funkcij, bodo v prihodnjih letih verjetno pridobili pomembne konkurenčne prednosti, saj bo tehnologija iz eksperimentalne postala nujna.