3 min. branja

Trgovci na drobno v Združenem kraljestvu se soočajo z naraščajočimi grožnjami kibernetske varnosti

Pred kratkim so bile tri velike britanske maloprodajne blagovne znamke - Marks & Spencer, Co-op in Harrods - žrtve obsežnih kibernetskih napadov, ki so močno ovirali njihovo delovanje in razkrili resne varnostne vrzeli v njihovih informacijskih sistemih. Ti incidenti opozarjajo na vse večje grožnje kibernetski varnosti, s katerimi se sooča maloprodajni sektor v Združenem kraljestvu, in poudarjajo nujno potrebo po močnejši obrambi, saj kibernetski kriminalci vse pogosteje ciljajo na ugledna podjetja.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Ta članek je za vas prevedla umetna inteligenca
Trgovci na drobno v Združenem kraljestvu se soočajo z naraščajočimi grožnjami kibernetske varnosti
Vir: Depositphotos

Kibernetski napadi ovirajo delovanje podjetij M&S, Co-op in Harrods

Težave v podjetju M&S so se začele med velikonočnim vikendom, ko so kupci poročali o težavah z brezstičnim plačevanjem in storitvijo “klikni in dvigni”. Izvršni direktor Stuart Machin je priznal, da se je podjetje spopadalo z resnim kibernetskim incidentom, ki je zahteval operativne spremembe za zaščito strank in samega podjetja. Napad je povzročil precejšnje zaplete, med drugim pomanjkanje zalog in nezmožnost dostopa oddaljenih zaposlenih do notranjih sistemov. Podjetje M&S je 13. maja potrdilo, da so napadalci pridobili dostop do osebnih podatkov strank, vendar podatki o plačilnih karticah in geslih niso bili ogroženi, zato ni znano, ali so bili ti podatki objavljeni. Podobno se je podjetje Co-op 30. aprila soočilo s kibernetskim napadom, ki je prizadel njihove zaledne sisteme in klicne centre. Zaposleni na daljavo so bili pozvani, naj imajo med spletnimi sestanki prižgane kamere in naj ne snemajo ali delijo občutljivih informacij. Nekaj dni pozneje je bilo ugotovljeno, da so hekerji pridobili dostop do obsežne zbirke podatkov o strankah. 2. maja je bil priHarrodsu izveden poskus kibernetskega vdora. Luksuzna trgovina se je nemudoma odzvala tako, da je omejila dostop do interneta v vseh svojih poslovalnicah in angažirala strokovnjake za preiskavo in odpravo groženj. Kljub temu so vse trgovine in spletne storitve ostale popolnoma funkcionalne. Ti napadi niso osamljeni primeri. V zadnjem času se britanska maloprodaja vse pogosteje sooča s prefinjenimi kibernetskimi grožnjami, med prizadetimi so tudi podjetja JD Sports, Boots in WHSmith. Nacionalni center za kibernetsko varnost (NCSC) sodeluje s prizadetimi podjetji, da bi okrepil njihovo obrambo, Odbor za trgovino in poslovne zadeve pa od vodstva podjetij M&S in Co-op zahteva dokaze o učinkovitem obvladovanju incidentov.

Nujen poziv k izboljšanju kibernetske varnosti, saj se trgovci na drobno v Združenem kraljestvu soočajo z vse večjimi grožnjami in finančnimi izgubami

Po mnenju strokovnjakov so ti napadi opozorilo, da mora maloprodaja sprejeti varnostne ukrepe na ravni vladnih agencij ali finančnih institucij. Z vse večjim prenosom prodaje v spletno okolje in vse manjšo uporabo gotovine se povečuje ranljivost sistemov, kar zahteva strožje varnostne standarde. Napadalci so uporabili socialni inženiring, se izdajali za zaposlene in z goljufijo pridobili ponastavitev gesla prek informacijske službe za pomoč uporabnikom. Za glavna osumljenca veljata skupini DragonForce in Scattered Spider, znani po kampanjah izsiljevalske programske opreme. Finančna škoda je velika – Deutsche Bank ocenjuje, da je družba M&S utrpela izgubo v višini približno 30 milijonov funtov, do razrešitve razmer pa se pričakujejo nadaljnje tedenske izgube. Poleg finančnih učinkov kraja podatkov ogroža tudi zaupanje strank, kar lahko privede do njihovega prestopa h konkurenci. Zaradi teh dogodkov zanimanje trgovcev na drobno za kibernetsko zavarovanje narašča, zavarovalnice pa svoje pogoje prilagajajo glede na trenutni razvoj nevarnosti. Ti dogodki jasno kažejo, da tudi največje britanske blagovne znamke niso imune na kibernetske napade. Krepitev kibernetske varnosti in zaščita podatkov strank postajata bistvenega pomena za ohranjanje stabilnosti poslovanja in zaupanja v digitalni dobi.

Delite članek
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU

I lead Ecommerce Bridge magazine for Europe, overseeing our content strategy and European language editions.

Podobni članki
Facebook poenostavlja videoposnetke: Vse vsebine kmalu postanejo kolute
5 min. branja

Facebook poenostavlja videoposnetke: Vse vsebine kmalu postanejo kolute

Tu je posodobitev platforme, ki bo spremenila način, kako milijoni ljudi delijo videoposnetke. Ker Facebook poenostavlja ustvarjanje videoposnetkov, je pravkar napovedal, da bo v prihodnjih mesecih vsak videoposnetek, naložen na platformo, samodejno postal kolut. Nič več izbiranja med različnimi formati – zdaj je vse poenoteno. Razčlenimo, kaj ta poteza dejansko pomeni za vse, ki ustvarjajo […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Leroy Merlin po naložbi v višini 3 milijonov evrov odpre 23. romunsko trgovino
3 min. branja

Leroy Merlin po naložbi v višini 3 milijonov evrov odpre 23. romunsko trgovino

Kar se je začelo kot enkratna naložba v romunsko nakupovalno središče v višini 3 milijonov evrov, je dejansko del nečesa veliko večjega. Medtem ko večina trgovcev na drobno zmanjšuje obseg prodaje, se francoski velikan Leroy Merlin podvaja v Vzhodni Evropi z načrtom, ki bi lahko spremenil celotno področje “naredi sam”.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Microsoftovo resno oglaševanje: večje posodobitve, ki so dejansko pomembne
3 min. branja

Microsoftovo resno oglaševanje: večje posodobitve, ki so dejansko pomembne

Microsoftovo oglaševanje je pravkar objavilo največje posodobitve v zadnjih mesecih, s katerimi odpravlja glavne težave, ki motijo oglaševalce. S temi spremembami bi lahko platforma končno postala resna alternativa Google Ads. Od prenovljenega poročanja do velikih sprememb logike Performance Max in poenostavljenega uvoza med platformami – tukaj je tisto, kar je pomembno za vaše kampanje.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Bridge Now

Zadnje novice

10+ neprebrano

10+