
Naročniško gospodarstvo se bo v letu 2025 še naprej hitro razvijalo, pri tem pa bo za podjetja za e-trgovino ustvarjalo tako poslovne ovire kot tudi potencialne priložnosti za rast. To poročilo obravnava pet bistvenih naročniških trendov, ki so bili opredeljeni za trgovce na drobno v e-trgovini, ki želijo vzpostaviti ali okrepiti tokove prihodkov, ki temeljijo na naročninah.
Ključni naročniški trendi
1️⃣ Na trg se vračajo strateški paketi
Tržni podatki kažejo, da paketne storitve dobivajo zagon v sektorjih, ki so prej izključevali zabavo in telekomunikacije. Podatki podjetja Subscrybe kažejo, da 45 % danskih potrošnikov trenutno uporablja tri ali več pretočnih storitev hkrati, saj sprejemajo več naročnin, kadar menijo, da prejemajo dobro vrednost. Potrošniki so od leta 2020 postali dvakrat bolj občutljivi na cene in zdaj odpovedi naročnin izvirajo predvsem iz pomislekov glede cen. Razmere omogočajo podjetjem za e-trgovino, da ustvarijo dragocena strateška partnerstva, ki združujejo različne izdelke in storitve v kohezivne pakete.
Tržni primeri:
- Storitev Amazon Prime združuje prednosti dostave z dostopom do zabave in bralnimi privilegiji ter posebnimi ponudbami za člane
- Paket Apple One združuje dostop do glasbe z video vsebinami ter možnostmi igranja iger in shranjevanja v oblaku v okviru ene platforme
- ponudnik mobilnih storitev Telmore Play strankam zagotavlja mobilne storitve in dostop do priljubljenih pretočnih kanalov.

Source: subscrybe
Aplikacija za elektronsko poslovanje
Podjetja za elektronsko poslovanje morajo najti partnerje za združevanje, katerih izdelki se ujemajo z njihovimi glavnimi linijami izdelkov. Spletni trgovci na drobno morajo oblikovati pakete, ki temeljijo na vrednosti, saj povečujejo vrednost naročila, hkrati pa zmanjšujejo, kako stranke dojemajo stroške naročnine.
2️⃣ Premium programi zvestobe
Brezplačni programi zvestobe so zelo razširjeni, vendar modeli plačljivega članstva ustvarjajo boljše kazalnike vključenosti. Glede na to raziskavo je več kot petina danskih potrošnikov naročena na plačljive programe zvestobe z uspešnima modeloma Club Matas Plus in Aarstiderne Plus.Ti programi ustvarjajo dosledne izboljšave pri treh bistvenih metrikah uspešnosti:
- Pogostost nakupov
- velikost košarice
- Mesečna poraba kupcev

Source: subscrybe
E-trgovina Aplikacija
Trgovci na drobno morajo vzpostaviti strukture zvestobe z več stopnjami, ki vključujejo plačljivo članstvo premium, ki zagotavlja edinstvene dragocene nagrade. Uspešen program zvestobe mora strankam zagotoviti takojšnje nagrade, hkrati pa opredeliti jasne točke potovanja stranke in uporabiti podatkovno analitiko za personalizacijo.
3️⃣ Hiperpersonifikacija na vseh potovanjih strank
Personalizacija se je iz konkurenčne prednosti spremenila v temeljno zahtevo, zlasti med mlajšimi potrošniki. Mlajši potrošniki, znani kot generacija Z, pričakujejo hiperpersonalizirane interakcije na celotnem potovanju in ne bodo dopuščali splošnih izkušenj. Prefinjena personalizacija zahteva:
- napredne umetne inteligence in strojnega učenja.
- zmožnostianalize podatkov v realnem času
- dinamične sisteme za dostavovsebine
Aplikacija za e-trgovino
Trgovci na drobno bi morali nameniti pozornost personalizaciji na treh ključnih točkah interakcije s strankami:
- Postopek prijave (zbiranje pomembnih podatkov o preferencah)
- izkušnja ob vstopu v sistem (prilagojena priporočila izdelkov)
- stalno sodelovanje (razvoj ponudb na podlagi vedenjskih vzorcev)
4️⃣ Prediktivno preprečevanje izgube strank
Naročniki se pri svojem poslovanju redno srečujejo s težavami z ohranjanjem strank. Prepoznavanje ogroženih naročnikov s pomočjo napovedne analitike ustvarja veliko priložnost za podjetja, da zmanjšajo izgubo svojih strank. Proces mora spremljati te bistvene metrike:
- vzorce uporabe (pogostost in trajanje)
- interakcije s storitvami (zahtevki za podporo, povratne informacije)
- stopnje vključenosti (uporaba funkcij)
- zunanji dejavniki (sezonskost, življenjski dogodki)
Raziskava, ki jo je izvedla družba Subscrybe, kaže, da 94 % vodij podjetij priznava omejeno uporabo obstoječih podatkov o strankah v skladu s statističnimi podatki družbe Salesforce.

Source: subscrybe
Aplikacija za e-trgovino
Podjetja morajo izvajati tristopenjsko strategijo upravljanja odhoda strank:
- vlagati v sisteme za napovedovanje, ki jih poganja umetna inteligenca
- Vzpostaviti postopke za prepoznavanje strank z visokim tveganjem
- Podjetje mora razviti posebne ponudbe za zadržanje, ki zagotavljajo prilagojeno posredovanje s pomočjo ciljno usmerjenih mehanizmov
5️⃣ Modernizacija infrastrukture
Potrebe potrošnikov po spreminjajočih se pričakovanjih potrebujejo močne tehnološke sisteme, ki jih podpirajo. Ugotovitve te raziskave kažejo, da 65 % naročnikov pri izbiri in ohranjanju naročnine daje prednost enostavnim funkcijam prijave in odpovedi. Sodobna naročniška infrastruktura mora podpirati:
- prilagodljive cenovne modele in možnosti paketov
- celovite možnosti samopostrežbe
- dostopnostpodatkov v realnem času po vseh kanalih
- brezhibno integracijo med sistemi za upravljanje naročnin in CRM
Aplikacija za elektronsko poslovanje
Podjetja morajo oceniti svoje sisteme za upravljanje naročnin glede na sedanje funkcionalnosti in predvideti prihodnje zahteve. Z oceno je treba ugotoviti, ali lahko trenutni sistemi upravljajo napredne funkcije personalizacije in orodja za napovedovanje odhoda ter strategije združevanja ali pa organizacije potrebujejo nove rešitve.
Priporočila za izvajanje
- Izvedite analizo konkurence
Ocenite naročniške funkcije, ki jih ponujajo neposredni konkurenti skupaj s konkurenti na sosednjem trgu, da bi našli področja konkurence in potencialne poslovne priložnosti.
- Ocenite tehnološki nabor
Z oceno trenutnih sistemov boste ugotovili njihovo pripravljenost za izvajanje naprednih naročniških funkcij.
- Razvoj strategije partnerstva
Poiščite podjetja, ki ponujajo dopolnilne izdelke ali storitve, ki jih lahko povežete s svojimi osnovnimi poslovnimi izdelki.
- Ustvarite podatkovno strategijo
Vzpostavite postopke za zbiranje, analiziranje in aktiviranje podatkov o strankah za spodbujanje personalizacije in napovedovanja odhoda.
- Preizkusite koncept premijske zvestobe
Plačljiv program zvestobe je treba razviti za omejeno skupino strank kot predhodnik uvedbe programa v celotnem podjetju.
Zaključek
Naročniško gospodarstvo ponuja velike možnosti za širitev poslovanja podjetjem za e-poslovanje, ki sprejmejo nove tržne trende. Spletni trgovci na drobno lahko s strateškimi paketi in plačljivimi programi zvestobe razvijejo ponavljajoče se tokove prihodkov, hkrati pa gradijo odnose s strankami z izvajanjem personaliziranih izkušenj ter posodobljeno infrastrukturo in sistemi za napovedovanje odhoda.

Source: Depositphotos
Pogosta vprašanja
Kateri so najpomembnejši naročniški trendi za e-trgovino v letu 2025?
- Strateško združevanje izdelkov in storitev
- Vzpon plačljivih (premijskih) programov zvestobe
- Hiperpersonalizacija na celotnem potovanju stranke
- Prediktivno preprečevanje izgube strank (churn)
- Posodobitev infrastrukture za prilagodljivost in samopostrežno delovanje
Zakaj se na področju naročnin ponovno povečuje pomen paketov?
Paketno naročanje se vrača kot gonilo rasti, saj potrošniki zdaj iščejo večjo vrednost in so odprti za več naročnin, če paketne ponudbe ustrezajo njihovim potrebam. Strateška partnerstva v različnih panogah (npr. Amazon Prime, Apple One) povečujejo zadržanje in zaznano vrednost.
Kako se razvijajo programi zvestobe v naročniškem gospodarstvu?
Plačljivi programi zvestobe so boljši od brezplačnih, saj povečujejo vključenost strank, pogostost nakupov in porabo. Uspešni primeri vključujejo večstopenjska članstva, ki zagotavljajo ekskluzivne in takojšnje nagrade ter uporabljajo podatkovno analitiko za personalizacijo.
Kakšno vlogo ima personalizacija pri ohranjanju naročnikov?
Hiperpersonifikacija je zdaj osnovno pričakovanje, zlasti med generacijo Z in milenijci. Podjetja morajo uporabljati umetno inteligenco, podatke v realnem času in dinamično vsebino za ustvarjanje prilagojenih izkušenj na vsaki točki dotika – od prijave do stalnega sodelovanja -, da bi povečala zadržanje in življenjsko vrednost.
Kako podjetja za e-trgovino uporabljajo tehnologijo za preprečevanje odhoda in razširjanje naročnin?
Prediktivna analitika in sistemi, ki jih poganja umetna inteligenca, pomagajo prepoznati ogrožene naročnike, še preden se odpovejo, kar omogoča ciljno usmerjene ponudbe za ohranitev. Sodobna infrastruktura s prilagodljivimi cenami, enostavno samopostrežbo in brezhibno integracijo je bistvena za razširjanje in izpolnjevanje spreminjajočih se zahtev strank.