
Švedski potrošniki se zgrinjajo k kitajskim spletnim trgovcem na drobno
Podatki iz letnega poročila The PostNord E-barometern 2024 kažejo, da je polovica švedskih potrošnikov v zadnjem letu kupila izdelke pri tujih trgovcih na drobno, na prvem mestu pa so bile kitajske spletne trgovine. Priljubljenost teh platform je skokovito narasla, saj 25 % švedskih potrošnikov nakupuje na kitajskih spletnih straneh za e-trgovino. V konkurenci vodi kitajski tržni udeleženec Temu, ki je na seznamu priljubljenih spletnih strani za e-trgovino švedskih potrošnikov na osmem mestu. Platforma je še posebej uspešna pri ženskah, starih od 50 do 64 let, saj na tem spletnem mestu mesečno nakupuje kar tretjina te demografske skupine.

Source: Postnord
Privlačnost kitajskega e-trgovine
Uspeh platform Temu in Shein izhaja iz njune osnovne, a učinkovite kombinacije zelo nizkih cen in brezplačne dostave z interaktivno nakupovalno izkušnjo, ki je potrošnikom všeč. Kombinacija ugodnih cen z interaktivnimi nakupovalnimi funkcijami je po mnenju cenovno občutljivih potrošnikov postala maloprodajni fenomen.
Odziv in prilagajanje industrije
Hitra rast diskontnih trgovcev na drobno iz Kitajske je spodbudila zavedanje uveljavljenih tržnih subjektov. Amazon je vstopil na trg s svojo različico tega uspešnega poslovnega modela, ko je novembra 2024 v Združenih državah Amerike začel prodajati “Amazon Haul”. Amazon Haul vključuje izdelke s cenami, omejenimi na 20 USD za kos, hkrati pa zagotavlja varnostno skladnost, ki odpravlja glavne kritike, s katerimi se soočajo nekateri kitajski trgovci na drobno.
Spori in kritike
Hitra rast kitajskega e-trgovine je povzročila številne polemike. Organizacija Svensk Handel se je pridružila približno šestdesetim drugim subjektom, ki so izrazili zaskrbljenost zaradi novih udeležencev na trgu. Po mnenju kritikov kitajski trgovci na drobno kršijo zakone o odgovornosti proizvajalca, hkrati pa ustvarjajo nezdravo konkurenčno okolje. Pomisleki se nanašajo na širša vprašanja glede skladnosti z zakonodajo ter trajnostnih standardov in poštenih tržnih praks. Razprava o tem, kako regulirati kitajske akterje v nizkocenovnem segmentu, se nadaljuje brez uradnih odločitev, razprave pa se bodo podaljšale do leta 2025.
Pogled v prihodnost
Kitajske platforme so postale uspešne, ker so strankam pokazale nov način nakupovanja, drugačen od tradicionalnih trgovin. Tudi uveljavljene blagovne znamke so zdaj začele ponujati cenejše izdelke, da bi ostale konkurenčne. Ni še jasno, katera nova pravila bodo veljala za te kitajske spletne trgovine. Ves svet nakupuje prek spleta drugače kot prej – ne gre več samo za nizke cene, ampak za povsem novo nakupovalno izkušnjo, ki jo kupci resnično cenijo. Švedski trgovci in mednarodne e-trgovine morajo najti način, kako se prilagoditi tem spremembam, hkrati pa še vedno ponuditi nekaj posebnega, kar jih loči od kitajske konkurence.