3 min. branja

Švedsko e-trgovanje v letu 2024 prevladujejo kitajske platforme

Prednost švedskih potrošnikov pri mednarodnem nakupovanju prek kitajskih platform e-trgovine je postala pomembna sprememba, ki je leta 2024 pritegnila tako potrošnike kot strokovnjake iz panoge. Azijski maloprodajni velikani še naprej širijo svojo tržno prisotnost v Evropi, kar kaže na možne dolgoročne spremembe v svetovnem okolju e-trgovine.

Katarína Šimčíková
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Ta članek je za vas prevedla umetna inteligenca
Švedsko e-trgovanje v letu 2024 prevladujejo kitajske platforme
Vir: Depositphotos

Švedski potrošniki se zgrinjajo k kitajskim spletnim trgovcem na drobno

Podatki iz letnega poročila The PostNord E-barometern 2024 kažejo, da je polovica švedskih potrošnikov v zadnjem letu kupila izdelke pri tujih trgovcih na drobno, na prvem mestu pa so bile kitajske spletne trgovine. Priljubljenost teh platform je skokovito narasla, saj 25 % švedskih potrošnikov nakupuje na kitajskih spletnih straneh za e-trgovino. V konkurenci vodi kitajski tržni udeleženec Temu, ki je na seznamu priljubljenih spletnih strani za e-trgovino švedskih potrošnikov na osmem mestu. Platforma je še posebej uspešna pri ženskah, starih od 50 do 64 let, saj na tem spletnem mestu mesečno nakupuje kar tretjina te demografske skupine.

chinese ecommerce in Sweden

Source: Postnord

Privlačnost kitajskega e-trgovine

Uspeh platform Temu in Shein izhaja iz njune osnovne, a učinkovite kombinacije zelo nizkih cen in brezplačne dostave z interaktivno nakupovalno izkušnjo, ki je potrošnikom všeč. Kombinacija ugodnih cen z interaktivnimi nakupovalnimi funkcijami je po mnenju cenovno občutljivih potrošnikov postala maloprodajni fenomen.

Odziv in prilagajanje industrije

Hitra rast diskontnih trgovcev na drobno iz Kitajske je spodbudila zavedanje uveljavljenih tržnih subjektov. Amazon je vstopil na trg s svojo različico tega uspešnega poslovnega modela, ko je novembra 2024 v Združenih državah Amerike začel prodajati “Amazon Haul”. Amazon Haul vključuje izdelke s cenami, omejenimi na 20 USD za kos, hkrati pa zagotavlja varnostno skladnost, ki odpravlja glavne kritike, s katerimi se soočajo nekateri kitajski trgovci na drobno.

Spori in kritike

Hitra rast kitajskega e-trgovine je povzročila številne polemike. Organizacija Svensk Handel se je pridružila približno šestdesetim drugim subjektom, ki so izrazili zaskrbljenost zaradi novih udeležencev na trgu. Po mnenju kritikov kitajski trgovci na drobno kršijo zakone o odgovornosti proizvajalca, hkrati pa ustvarjajo nezdravo konkurenčno okolje. Pomisleki se nanašajo na širša vprašanja glede skladnosti z zakonodajo ter trajnostnih standardov in poštenih tržnih praks. Razprava o tem, kako regulirati kitajske akterje v nizkocenovnem segmentu, se nadaljuje brez uradnih odločitev, razprave pa se bodo podaljšale do leta 2025.

Pogled v prihodnost

Kitajske platforme so postale uspešne, ker so strankam pokazale nov način nakupovanja, drugačen od tradicionalnih trgovin. Tudi uveljavljene blagovne znamke so zdaj začele ponujati cenejše izdelke, da bi ostale konkurenčne. Ni še jasno, katera nova pravila bodo veljala za te kitajske spletne trgovine. Ves svet nakupuje prek spleta drugače kot prej – ne gre več samo za nizke cene, ampak za povsem novo nakupovalno izkušnjo, ki jo kupci resnično cenijo. Švedski trgovci in mednarodne e-trgovine morajo najti način, kako se prilagoditi tem spremembam, hkrati pa še vedno ponuditi nekaj posebnega, kar jih loči od kitajske konkurence.

Delite članek
Katarína Šimčíková
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU

I lead Ecommerce Bridge magazine for Europe, overseeing our content strategy and European language editions.

Podobni članki
Praktični vodnik za udeležence balkanskega vrha o elektronskem poslovanju naslednji teden
3 min. branja

Praktični vodnik za udeležence balkanskega vrha o elektronskem poslovanju naslednji teden

Do težko pričakovanega Balkanskega vrha o elektronskem poslovanju 2025, ki bo 29. in 30. aprila 2025 v Areni Sofija spremenil Sofijo v središče elektronskega poslovanja balkanske regije, je le še nekaj dni. Ker se dogodek približuje, v tem vodniku za udeležence Balkan Ecommerce Summita najdete vse, kar morate vedeti, da boste na tem najpomembnejšem srečanju […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Preberite članek
Instagram začenja urejanje: Kaj ponuja to novo orodje za urejanje videoposnetkov?
3 min. branja

Instagram začenja urejanje: Kaj ponuja to novo orodje za urejanje videoposnetkov?

Instagram je uradno predstavil svojo aplikacijo za urejanje videoposnetkov Edits. To bodo še posebej cenili ustvarjalci vsebin in manjše blagovne znamke, ki želijo povečati obseg svoje video produkcije. Gre za neposreden odgovor na priljubljeno orodje CapCut, ki spada pod okrilje podjetja ByteDance. V čem se ti aplikaciji razlikujeta in kakšen potencial imata za e-trgovino?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Preberite članek
Televizijska evolucija: Spreminjajoče se navade gledalcev in posledice za blagovno znamko
3 min. branja

Televizijska evolucija: Spreminjajoče se navade gledalcev in posledice za blagovno znamko

Kako ljudje danes gledajo video vsebine? Kaj se jim zdi “televizija” in kje oglaševanje najbolje deluje? CTV (Connected TV) še ni v središču pozornosti našega e-trgovine, vendar razvoj v tujini kaže, da bi se to lahko kmalu spremenilo. Nova študija družbe RTL AdAlliance ponuja jasne podatke in trende, ki jih je vredno omeniti. Iz nje […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Preberite članek
Bridge Now

Zadnje novice

10+ neprebrano

10+