3 min. branja

Strategija ekosistema e-trgovine podjetja Zalando spodbuja pospešeno rast do leta 2025

Prejšnji teden je vodstvo podjetja Zalando nastopilo pred mediji in delilo svoj optimizem glede strategije ekosistema e-trgovine v novem letu. Kljub prevladujočim gospodarskim izzivom v nekaterih evropskih regijah je trgovec z oblačili na drobno v letu 2024 dosegel odlične rezultate, za leto 2025 pa napoveduje še boljše rezultate.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Ta članek je za vas prevedla umetna inteligenca
Strategija ekosistema e-trgovine podjetja Zalando spodbuja pospešeno rast do leta 2025
Vir: Depositphotos

“Uspelo nam je povečati bazo strank na 51,8 milijona aktivnih uporabnikov,” je med napovedjo povedal Robert Gentz. Ta skupna številka je za 4,5 % višja kot v predhodnem letu.

Finančni poudarki za leto 2024

Nekateri finančni rezultati leta 2024 vključujejo 4,5-odstotno rast GMV na 15,3 milijarde evrov in 4,2-odstotno rast prihodkov na 10,6 milijarde evrov. Posebej pomemben je bil prilagojeni dobiček iz poslovanja (EBIT) v višini 511 milijonov evrov, ki je precej višji od 350 milijonov evrov v prejšnjem letu. Zaradi tega povečanja se je prilagojena marža EBIT s 3,5 % povečala na bolj zdravih 4,8 %. V letu 2025 podjetje Zalando pričakuje rast GMV in prihodkov med 4 % in 9 %. Te napovedi ne vključujejo prevzema podjetja ABOUT YOU.

Strategija rasti: Strategija: osredotočenost na potrošnike in podjetja

Podjetje Zalando svoj uspeh pripisuje temu, kar Gentz imenuje njihova“ekosistemska strategija” – vzporednemu razvoju usmerjenosti k potrošnikom in poslovanju s podjetji. Podjetje namerava leta 2025 razširiti svoj program zvestobe Zalando Plus na večino trgov, pri čemer bo gradilo na svoji sedanji prisotnosti v sedmih evropskih državah:

  • Nemčija
  • Italija
  • Španija
  • Francija
  • Nizozemska
  • Švica
  • Avstrija

Izbira modnih oblačil se še naprej širi, saj so se nedavno pridružili še Versacejeva moška oblačila, Marine Serre, On in Fjällräven. Februarja je Zalando postal edini evropski prodajalec Diane von Furstenberg.

Key figures - zalando

Source: corporate.zalando.com

Širitev na področje življenjskega sloga

Poleg mode se Zalando širi tudi v kategorije življenjskega sloga. Kozmetični oddelek se bo razširil v Španijo in na Finsko, tako da bo na voljo na 13 evropskih trgih. Do leta 2025 bo Zalando dodal še pet ozemelj, skupaj torej 22 trgov.

Poslovna infrastruktura in strateška rast

Operativni sistem ZEOS podjetja Zalando je po širitvi na Švico, Poljsko in Španijo zdaj na voljo na 12 trgih. Trgovci lahko dostopajo do 10 prodajnih kanalov, vključno z 9 tržnicami, ki pokrivajo 85 % obsega evropskih tržnic. Sistem ZEOS je za izpolnjevanje v celinski Evropi izbral britanski trgovec na drobno NEXT, kar je privedlo do širitve na 10 dodatnih trgov, kjer posluje NEXT. Podjetje Zalando si je zagotovilo več kot 90 % delnic podjetja ABOUT YOU, prevzem pa bo predvidoma zaključen do poletja 2025. Ta poteza bo podjetju omogočila izvajanje strategije dvojne blagovne znamke in združitev družbe ZEOS s tehnologijo SCAYLE družbe ABOUT YOU.

Cilji trajnostnega razvoja

Trajnostne prakse se izboljšujejo z 82-odstotnim zmanjšanjem emisij toplogrednih plinov iz poslovanja in 48-odstotnim zmanjšanjem intenzivnosti emisij izdelkov zasebnih blagovnih znamk od leta 2018. Nekateri dolgoročni cilji so do leta 2040 postati podnebno nevtralen na področju poslovanja in zasebnih blagovnih znamk ter do leta 2050 postati popolnoma ogljično nevtralna platforma. Rezultati prvega četrtletja leta 2025 bodo objavljeni 6. maja.

Delite članek
Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU

Freelance Digital Marketing Specialist at Ecommerce Bridge with nearly a decade of experience in digital marketing, where I’ve specialised in managing international teams and building strategic partnerships. As former International Team Lead at Groupon, I managed teams across various European countries, handled KPI achievement, and worked daily with agencies in English. These days, I focus on content strategy, link building, and coordinating with international agencies in e-commerce expansion. What truly fulfils me is working with people and seeing everyone happy and satisfied with the results. I’m passionate about researching and writing about the latest trends in e-commerce and digital marketing, bringing fresh insights and industry news to our readers. I hold a Master’s degree in Mass Media Studies and completed international courses in London and Bristol.

Podobni članki
Zbogom e-trgovanje? 70 % ljudi bo do leta 2030 nakupovalo na TikToku
3 min. branja

Zbogom e-trgovanje? 70 % ljudi bo do leta 2030 nakupovalo na TikToku

Številke so osupljive. Nova študija, v kateri je sodelovalo 24.000 kupcev po vsem svetu, razkriva, da jih 70 % pričakuje, da bodo do leta 2030 večino svojih nakupov opravili prek družbenih medijev. To pomeni, da bodo spletna mesta za e-trgovanje v slogu Amazona, ki prevladujejo danes, v petih letih lahko postala relikvija. Revolucija družabnega nakupovanja […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
EU modnim znamkam omejuje uničevanje neprodanih oblačil
3 min. branja

EU modnim znamkam omejuje uničevanje neprodanih oblačil

Evropska komisija pripravlja zgodovinsko stroge ukrepe proti odpadkom v modni industriji. Od leta 2026 bodo morale blagovne znamke dokazati, da nimajo druge možnosti kot uničiti neprodana oblačila. Za modne velikane se začenja novo obdobje – konec tihega odstranjevanja zalog.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU