Nakupno vedenje italijanskih potrošnikov: Zaupanje se povečuje: italijanski potrošniki: zaupanje narašča
Raziskava med 1 000 italijanskimi potrošniki razkriva, da jih 92 % meni, da nakup neposredno pri proizvajalcih ponuja boljšo vrednost brez ogrožanja kakovosti, kar kaže na njihovo močno zaupanje v spletno nakupovanje.
Zaupanje v digitalne platforme je še vedno močno: 89 % vprašanih izraža zaupanje v svoje digitalne nakupe in 87 % poroča o zadovoljstvu s kakovostjo spletnih izdelkov.
Gospodarski dejavniki, ki vplivajo na razvoj
Glede na to, da 90 % Italijanov navaja stroške kot glavno skrb, je odločanje potrošnikov v trenutnih gospodarskih razmerah v veliki meri odvisno od cenovne občutljivosti. Razen osnovnih potrebščin in živil je tipičen italijanski kupec lani za spletne nakupe plačal 552 evrov. To kaže na 10-odstotno rast spletnega nakupovanja; to navado bodo najverjetneje prevzeli mlajši potrošniki moškega spola.
Spreminjajoče se vedenje potrošnikov
Študija razkriva nekatere pomembne vzorce nakupnega vedenja Italijanov:
- 57 % potrošnikov zdaj vsaj polovico časa nakupuje prek spleta
- 86 % vprašanih raje nakupuje prek digitalnih kanalov
- več kot 80 % kupcev namerno počaka na razprodaje, preden opravijo nakup
- 77 % anketirancev je zaradi prihranka denarja pripravljenih dopuščati daljše dobavne roke
- 90 % anketirancev ceni promocijska opozorila
Spreminjajoči se pogledi na kakovost
Zanimiva je ugotovitev, ki izpodbija ustaljeno mnenje o razmerju med ceno in kakovostjo. Le tretjina vprašanih še vedno ohranja neposredno povezavo med ceno in kakovostjo, kar kaže na spremembo v dojemanju potrošnikov. Študija trdi, da naraščajoče povpraševanje potrošnikov po blagu po razumni ceni in tehnološki razvoj povzročata “ločitev” med zaznano kakovostjo in ceno.
Merila za izbiro platforme
Italijanski potrošniki pri izbiri spletnih nakupovalnih mest dajejo največji pomen trem glavnim merilom:
- Kompetentne cene (78 %)
- Globina ponudbe izdelkov (65 %)
- Storitve pošiljanja (62 %)
- 76 % vprašanih meni, da je pri izbiri platforme kakovost storitev za stranke še vedno ključnega pomena
- 4 od 10 potrošnikov pred nakupom aktivno primerjajo cene na več platformah
Temuova tržna afektivna moč
Temu, ki je na italijanskem trgu debitiral aprila 2023, je imel pomemben vpliv. Zdi se, da je poslovni model platforme z neposrednim prenosom od proizvajalca do potrošnika, ki odpravlja posrednike, glavni dejavnik njenega uspeha. Raziskava kaže, da bi približno dve tretjini uporabnikov Temu, ki aplikacijo poznajo, to priporočili svojim prijateljem in sorodnikom.
Vzorci uporabe platforme
Študija razkriva posebne vzorce med italijanskimi uporabniki Temuja:
- Med njimi jih 94 % raje nakupuje prek spleta kot v trgovini.
- 86 % jih naroča vsaj enkrat mesečno
- Glavne kategorije nakupov so oblačila (67 %), gospodinjski predmeti (63 %) in mali gospodinjski aparati (61 %)
Ta študija kaže, da se maloprodaja v Italiji bistveno spreminja, saj se vse več italijanskih potrošnikov seli na digitalne kanale, ki ponujajo ugodne cene brez ogrožanja kakovosti izdelkov.