3 min. branja

Socialna trgovina v Evropi se razvija počasneje, vendar vztrajno narašča. Kako pravilno pristopiti?

Evropska socialna trgovina se v primerjavi z drugimi regijami razvija počasneje. Glede na študijo GWI se le 26 % evropskih uporabnikov družbenih platform ukvarja z nakupovalnimi dejavnostmi na družbenih omrežjih, kar zaostaja za Severno Ameriko (39 %) in azijsko-pacifiško regijo (30 %). Kljub temu se udeležba še naprej stalno povečuje, prihodki pa naj bi se povečali s 26,7 milijarde dolarjev v letu 2023 na 48,3 milijarde dolarjev do leta 2028.

Ta članek je za vas prevedla umetna inteligenca
Socialna trgovina v Evropi se razvija počasneje, vendar vztrajno narašča. Kako pravilno pristopiti?
Vir: Depositphotos

Socialno poslovanje je izraz za e-poslovanje, ki opisuje nakupovalne izkušnje na platformah družbenih medijev. Vključuje tudi situacije, ko kupci kliknejo na povezave na družabnih omrežjih, ki jih preusmerijo na stran prodajalca z možnostmi nakupa.

MikMak Shopping Index 2024 je povzel uporabo in vpliv družbenih omrežij na nakupovalno vedenje uporabnikov. Poročilo vsebuje podatke iz Združenega kraljestva, Španije in Francije.

  • Združeno kraljestvo je vodilno v Evropi po prihodkih od socialnega poslovanja in številu uporabnikov.
  • Nemčija in Francija: Te države tesno zaostajajo pri ustvarjanju prihodkov.
  • Španija: Pričakuje se, da bo Španija do leta 2027 prehitela Združeno kraljestvo po številu uporabnikov.

Za evropsko okolje socialne trgovine so značilne različne pravne, kulturne in jezikovne razlike. Strogi zakoni o varstvu podatkov in dejstvo, da ima vsaka država posebne sisteme maloprodajnega pristopa, pomenijo, da univerzalni pristop ni učinkovit. Da bi blagovne znamke uspele, morajo strategije prilagoditi edinstvenemu okolju vsake države.

Uspešnost v različnih panogah

TikTok je najbolj uporabljena aplikacija za družabna omrežja v omenjenih državah, ko pa seštejemo platforme Meta (Facebook, Instagram, WhatsApp), imajo na nekaterih trgih večjo bazo uporabnikov.

Platforme Meta vodijo pri obiskih družbenih trgovin za večkanalne blagovne znamke v Združenem kraljestvu, Franciji in Španiji, Facebook in Instagram pa sta med tremi najboljšimi platformami za klike z namenom nakupa. Vendar pa sta TikTok in YouTube nova izzivalca na določenih trgih.

Source: MikMak

Ko se osredotočamo na posamezne segmente, TikTok vodi v lepoti v Združenem kraljestvu, medtem ko Facebook prevladuje v Franciji in Instagram v Španiji. Za osebno nego je Snapchat vse bolj priljubljen v Združenem kraljestvu, dobro pa delujeta tudi YouTube in TikTok. V hrani vodijo platforme Meta, vendar sta YouTube in TikTok pomembna igralca v Franciji in Španiji.

Uspeh na dosegu roke

Socialna trgovina doseže vrhunec novembra in decembra, kar je razumljivo zaradi vrhunca prazničnih kampanj. Pomlad in zgodnje poletje sta prav tako zelo uspešni obdobji, zlasti v Franciji.

MikMak v svojem poročilu priporoča uporabo različnih oglaševalskih formatov in izkoriščanje njihovih ustvarjalnih možnosti. Pri videooglasih je ključnega pomena, da hitro pritegnete pozornost – v idealnem primeru jih oblikujte z izklopljenim zvokom in optimizirajte za mobilne naprave. Koluti in zgodbe ponujajo priložnost, da poudarite posamezne prednosti vaših izdelkov/storitev. Pri klasičnih slikovnih oglasih pozivajo, da se osredotočijo na glavne izdelke.

Nadalje poudarjajo spremljanje podatkov in njihovo ocenjevanje – to pomaga razumeti lokalne posebnosti in dati prednost najbolj donosnim kanalom. Priporočljivo je, da prilagodite strategije, ki temeljijo na vpogledih v uspešnost v realnem času, da optimizirate pot do nakupa.

Nenehna rast socialnega poslovanja prinaša pomembne priložnosti za promocijo vašega poslovanja in rast vašega e-poslovanja. Z razumevanjem tržnih trendov, uporabo prevladujočih platform in strategij, ki temeljijo na podatkih, lahko blagovne znamke učinkovito pritegnejo potrošnike in dosežejo uspeh tudi v raznolikem okolju.

Delite članek
Podobni članki
Regionalna konferenca o e-trgovini v Skopju predstavila prihodnost digitalnega gospodarstva
2 min. branja

Regionalna konferenca o e-trgovini v Skopju predstavila prihodnost digitalnega gospodarstva

V ozračju, polnem energije, navdiha in novih idej, je letošnja 8. regionalna konferenca o e-trgovini še enkrat pokazala, zakaj je najbolj pričakovan dogodek za digitalno skupnost v regiji. 4. novembra je bila Nacionalna opera in balet polna menedžerjev, tržnikov, podjetnikov, organizacijskih predstavnikov in voditeljev, ki so prišli, da bi “pospešili” prihodnost pod geslom “Pritrdite prihodnost”.

Marija Ristovska Marija Ristovska
E-commerce Project Manager | Marketing and PR consultant and Strategist, E-commerce Macedonia Association
Optimizacija za algoritme? Socialno poslušanje je tisto, kar je resnično pomembno
4 min. branja

Optimizacija za algoritme? Socialno poslušanje je tisto, kar je resnično pomembno

Blagovne znamke že leta optimizirajo vsebino za iskalnike. Danes pa se spreminja tudi način, kako ljudje iščejo informacije, in z njim tudi način sprejemanja odločitev. Namesto kratkih poizvedb sprašujejo o določenih stvareh, ki so jim pomembne. Kar je bilo nekoč zabavno, je zdaj standard, ki se mu moramo prilagoditi v spletnem poslovanju.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Zakaj je M&S za rast izbral TikTok Shop in Zalando
2 min. branja

Zakaj je M&S za rast izbral TikTok Shop in Zalando

Britanski maloprodajni velikan Marks & Spencer bistveno spreminja svojo strategijo spletne prodaje. Po poročilu ChannelX je podjetje podpisalo pogodbo z Zalandom za upravljanje vse logistike v celinski Evropi in hkrati vstopa v trgovino TikTok, kjer se v Združenem kraljestvu vsako sekundo prodaja en lepotni izdelek.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU