Večkanalna prodaja se nanaša na prodajo izdelkov po več prodajnih kanalih hkrati. Ta strategija omogoča trgovcem na drobno, da dosežejo kupce, kjer koli najraje nakupujejo, bodisi prek spletnih strani z blagovno znamko, spletnih tržnic, platform družabnih medijev, mobilnih aplikacij ali trgovin z opeko in malto.
Ključne značilnosti:
- Raznolike prodajne točke: Prisotnost na več platformah, kjer kupci nakupujejo
- Pristopi, prilagojeni posameznim kanalom: Prilagojene prodajne strategije za edinstveno občinstvo vsake platforme
- Razširjen tržni doseg: Dostop do različnih segmentov strank prek različnih kanalov
- porazdelitev tveganja: Manjša odvisnost od enega samega prodajnega kanala
Prednosti:
- Povečana prepoznavnost blagovne znamke in možnosti pridobivanja strank
- Večji skupni obseg prodaje z več tokov prihodkov
- Dostop do uveljavljenih baz strank na priljubljenih tržnicah
- Dragoceni vpogledi v stranke iz različnih kanalov in podatki o nakupnih vzorcih
Izzivi:
- Upravljanje zalog na več platformah
- Ohranjanje doslednih cen in sporočil blagovne znamke
- Operativne zahteve in pristojbine, specifične za posamezne kanale
- Integracija različnih platformnih tehnologij
Običajne večkanalne kombinacije vključujejo spletne strani z blagovno znamko, združene z Amazonom, eBayem, tržnico Walmart, družbeno prodajo na Instagramu in Facebooku ter fizične maloprodajne lokacije.