1 min. branja

Kaj je GMV?

GMV (bruto vrednost blaga) je kazalnik, ki meri skupno vrednost blaga, prodanega prek platforme e-trgovine ali tržnice v določenem časovnem obdobju. Predstavlja vsoto vseh prodajnih transakcij, preden se odštejejo pristojbine, popusti, vračila in drugi stroški.

Ta članek je za vas prevedla umetna inteligenca

GMV (bruto vrednost blaga) je kazalnik, ki meri skupno vrednost blaga, prodanega prek platforme e-trgovine ali tržnice v določenem časovnem obdobju. Predstavlja vsoto vseh prodajnih transakcij, preden se odštejejo pristojbine, popusti, vračila in drugi stroški.

Ključne značilnosti:

  • Merjenje zgornje linije: označuje celoten obseg prodaje in dejavnosti na tržnici.
  • podatek pred odbitkom: Izračunana pred odstranitvijo pristojbin, davkov in vračil
  • Kazalnik uspešnosti: Uporablja se za oceno rasti in sprejetja platforme
  • Posebej pomembno: Pomembno za tržnice, ki nimajo lastnega inventarja.

Prednosti:

  • Zagotavlja vpogled v celoten obseg poslovanja in trajektorijo rasti
  • Pomaga oceniti vitalnost platforme in sodelovanje trgovcev
  • služi kot primerjalno merilo s konkurenti
  • Uporabno za analizo sezonskih trendov in poslovnih ciklov

Čeprav GMV ponuja dragocen pogled na obseg poslovanja, ga je treba za popolno finančno oceno analizirati skupaj z neto prihodki, profitnimi maržami in metrikami strank.

Delite članek
Podobni članki
Zbogom e-trgovanje? 70 % ljudi bo do leta 2030 nakupovalo na TikToku
3 min. branja

Zbogom e-trgovanje? 70 % ljudi bo do leta 2030 nakupovalo na TikToku

Številke so osupljive. Nova študija, v kateri je sodelovalo 24.000 kupcev po vsem svetu, razkriva, da jih 70 % pričakuje, da bodo do leta 2030 večino svojih nakupov opravili prek družbenih medijev. To pomeni, da bodo spletna mesta za e-trgovanje v slogu Amazona, ki prevladujejo danes, v petih letih lahko postala relikvija. Revolucija družabnega nakupovanja […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
EU modnim znamkam omejuje uničevanje neprodanih oblačil
3 min. branja

EU modnim znamkam omejuje uničevanje neprodanih oblačil

Evropska komisija pripravlja zgodovinsko stroge ukrepe proti odpadkom v modni industriji. Od leta 2026 bodo morale blagovne znamke dokazati, da nimajo druge možnosti kot uničiti neprodana oblačila. Za modne velikane se začenja novo obdobje – konec tihega odstranjevanja zalog.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU