Strategija določanja cen, pri kateri podjetja določijo cene izdelkov ali storitev, ki se lahko spreminjajo glede na trg, stranke, konkurente in druge dejavnike. Cene se spremenijo ob nakupu ali v vnaprej določenih časovnih intervalih, da se povečata prihodek in dobičkonosnost.Ključne komponente: spremembe cen na podlagi algoritmov, analiza podatkov v realnem času, segmentacija strank, načrtovanje povpraševanja, primerjalna analiza konkurence, spremljanje ravni materiala/zalog.
Pogoste aplikacije:letalske družbe (cena se spreminja glede na razpoložljivost sedeža, letni čas in povpraševanje), hoteli (cene se spreminjajo glede na zasedenost, sezono in dogodke), aplikacije za deljenje prevozov (naglo določanje cen ob konicah), spletna mesta za e-trgovanje (cena izdelka se spreminja glede na zgodovino brskanja uporabnika in zalogo), prizorišča, ki prodajajo vstopnice (cena vstopnic se spreminja glede na priljubljenost in letni čas), komunalna podjetja (določanje cen po času uporabe).Načini izvajanja:ㆍCenjenje na podlagi pravil: ㆍMachine learning (strojno učenje): Sistemi umetne inteligence, ki se učijo iz vzorcev in optimizirajo cene. ㆍSegmentirano oblikovanje cen: Različne cene za različne segmente strank: ㆍKonkurenčno oblikovanje cen: cena se spremeni ob določenem času glede na časovne vzorce:Najboljše prakse:ㆍOdprtost pri obravnavi cenovne politike. ㆍUstanovitev nekaterih cenovnih razponov, da bi se izognili ekstremnim nihanjem. ㆍTestiranje in optimizacija algoritmov morata potekati redno. ㆍPreskrbeti, da je na voljo dovolj tržnih podatkov za analizo. ㆍKonflikt med prihodki podjetja in udobjem strank. ㆍPostopna sprememba je boljša kot nagla sprememba cene.