3 min. branja

Romunski trg e-trgovine bo leta 2025 presegel 8 milijard evrov

MerchantPro je predstavil letno poročilo eCommerce Insights 2025, ki s podrobno analizo obravnava romunski trg e-trgovine. Študija analizira, kako panoga izkazuje odpornost, hkrati pa prikazuje razvoj potrošniških vzorcev in nastajajočih vzorcev digitalnega poslovanja, ki bodo oblikovali trende na romunskem trgu.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Ta članek je za vas prevedla umetna inteligenca
Romunski trg e-trgovine bo leta 2025 presegel 8 milijard evrov
Vir: Depositphotos

Uspešnost trga in vedenje potrošnikov

Romunski trg e-trgovine je leta 2024 dosegel najvišjo vrednost doslej, in sicer 7,7 milijarde evrov , leta 2025 pa bo trg presegel 8 milijard evrov. Sektor e-trgovine izkazuje 8-odstotno letno stopnjo rasti, ki presega 1-odstotno gospodarsko rast v državi.

Podatki Statista za leto 2024 kažejo, da je spletno nakupovanje postalo trend med Romuni, saj so letno v povprečju porabili 857 EUR, več kot polovica prebivalstva pa je opravila spletne nakupe.

K širitvi trga prispevajo predvsem podeželska območja, saj je zaradi izboljšane logistike in plačilnih možnosti spletno nakupovanje zdaj na voljo po vsej državi.

Spreminjajoča se tržna struktura in preference

Panoga elektronskega poslovanja v Romuniji kaže močno polarizacijo, saj 98,3 % malih podjetij ustvari 41 % prihodkov sektorja, medtem ko veliki igralci ohranjajo nadzor nad velikim delom tržnega deleža. V tržnem sektorju se je 31,6 % povečal prihodek srednje velikih podjetij, ki imajo od 50 do 249 zaposlenih, kar kaže na razvojni vzorec v smeri tržnega ravnovesja in večje konkurence. Glede na ugotovitve raziskave so se interesi potrošnikov močno spremenili. Spletni kupci se pri izbiri trgovine odločajo predvsem na podlagi storitev brezplačne dostave, ki so privlačne za 41 % vprašanih, sledijo podrobni opisi izdelkov v 27 % in preglednost stroškov v 24 %.Lepota in osebna nega je prehitela modni sektor in postala najbolj priljubljena spletna kategorija med kupci, saj jo je za svoje nakupovalne potrebe izbralo 64 % vprašanih.

Trendi čezmejnega nakupovanja in tehnologije

Večina romunskih potrošnikov (64 %) nakupuje na mednarodnih spletnih straneh zaradi cenovnih ugodnosti, 47 % pa jih išče izdelke, ki niso na voljo na lokalnem trgu. Sektor se razvija s tremi glavnimi trendi:

  • tehnologije, ki temeljijo na umetni inteligenci
  • sistemi takojšnjega plačevanja
  • rešitve za pošiljanje, ki temeljijo na omarah

Nakupovalne navade generacije Z so spremenile tradicionalno spletno maloprodajo, saj dajejo prednost mobilnemu nakupovanju, video vsebinam in okolju prijaznim praksam.

Perspektive panoge in napovedi za prihodnost

Poročilo eCommerce Insights 2025 vključuje strokovna mnenja velikih podjetij, kot sta Google in Visa, skupaj s podjetjem FAN Courier in drugimi. Vodilni v panogi izpostavljajo tri ključne izzive:

  • naraščajoča konkurenca mednarodnih trgovcev
  • zahteva po personalizaciji z umetno inteligenco
  • trajni geopolitični vplivi

Romunski trg e-trgovine: Zaključek

Poročilo eCommerce Insights 2025 podjetja MerchantPro vsebuje temeljito oceno hitro spreminjajočega se romunskega spletnega maloprodajnega trga. Rastoči trg ponuja tako možnosti kot ovire, ki jih morajo trgovci odpraviti, da bi dosegli uspeh pri svojem poslovanju. Industrija kaže trajnostno rast skupaj s tehnološkim napredkom in vse večjo konkurenco domačih in tujih udeležencev na trgu. Trg kaže potencial za stalno rast zaradi večjega sprejemanja podeželskih kupcev in razvoja logističnih rešitev, čeprav se manjša podjetja pri poskusu širitve na splet soočajo s težavami.

Delite članek
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU

I lead Ecommerce Bridge magazine for Europe, overseeing our content strategy and European language editions.

Podobni članki
Facebook poenostavlja videoposnetke: Vse vsebine kmalu postanejo kolute
5 min. branja

Facebook poenostavlja videoposnetke: Vse vsebine kmalu postanejo kolute

Tu je posodobitev platforme, ki bo spremenila način, kako milijoni ljudi delijo videoposnetke. Ker Facebook poenostavlja ustvarjanje videoposnetkov, je pravkar napovedal, da bo v prihodnjih mesecih vsak videoposnetek, naložen na platformo, samodejno postal kolut. Nič več izbiranja med različnimi formati – zdaj je vse poenoteno. Razčlenimo, kaj ta poteza dejansko pomeni za vse, ki ustvarjajo […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Leroy Merlin po naložbi v višini 3 milijonov evrov odpre 23. romunsko trgovino
3 min. branja

Leroy Merlin po naložbi v višini 3 milijonov evrov odpre 23. romunsko trgovino

Kar se je začelo kot enkratna naložba v romunsko nakupovalno središče v višini 3 milijonov evrov, je dejansko del nečesa veliko večjega. Medtem ko večina trgovcev na drobno zmanjšuje obseg prodaje, se francoski velikan Leroy Merlin podvaja v Vzhodni Evropi z načrtom, ki bi lahko spremenil celotno področje “naredi sam”.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Microsoftovo resno oglaševanje: večje posodobitve, ki so dejansko pomembne
3 min. branja

Microsoftovo resno oglaševanje: večje posodobitve, ki so dejansko pomembne

Microsoftovo oglaševanje je pravkar objavilo največje posodobitve v zadnjih mesecih, s katerimi odpravlja glavne težave, ki motijo oglaševalce. S temi spremembami bi lahko platforma končno postala resna alternativa Google Ads. Od prenovljenega poročanja do velikih sprememb logike Performance Max in poenostavljenega uvoza med platformami – tukaj je tisto, kar je pomembno za vaše kampanje.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Bridge Now

Zadnje novice

10+ neprebrano

10+