3 min. branja

Revizija evropskih direktiv: Spremembe embalaže v rokah Evropskega parlamenta

Prejšnji teden je Evropski parlament podprl revizijo direktive o embalaži in odpadni embalaži. Elektronsko poslovanje se pripravlja na odziv in išče načine za reševanje ekonomije embalaže. V skladu z revizijo bo morala biti vsa embalaža do leta 2030 primerna za ponovno uporabo ali recikliranje.

Ta članek je za vas prevedla umetna inteligenca
Revizija evropskih direktiv: Spremembe embalaže v rokah Evropskega parlamenta
Vir: Depositphotos

Embalaža je vedno večji vir odpadkov. Večina blaga potrebuje embalažo v več fazah življenjskega cikla izdelka. Leta 2009 je bilo v EU proizvedenih 66 milijonov ton embalaže. Dvanajst let pozneje, leta 2021, bo ta številka narasla na 84 milijonov ton. Vsak Evropejec bo leta 2021 ustvaril 188,7 kg odpadne embalaže. Brez nadaljnjih ukrepov naj bi se ta količina do leta 2030 povečala na 209 kg.Poslanci Evropskega parlamenta želijo prepovedati prodajo zelo lahkih plastičnih vrečk (manj kot 15 mikronov). Izjema bi bila narejena za izdelke, ki jih potrebujejo zaradi higienskih razlogov ali kadar se uporabljajo kot primarna embalaža za živila v razsutem stanju.

Vračana embalaža ima svoje kritike

Do leta 2030 naj bi bilo 10 % vseh pošiljk poslanih v zaprtem sistemu. To pomeni, da bo treba embalažo ponovno uporabiti. Potrošniki bodo morali embalažo vrniti tudi, če bodo obdržali vse izdelke v naročilu.Revizijo je kritiziralo več strani, saj EU še ni določila enotnih logističnih standardov po vsej Evropi. Med kritiki je nemško združenje za e-trgovino Bundesverband E-commerce und Versandhandel (Bevh), ki je v izjavi zapisalo“Če ni enotnih rešitev za embalažo za večkratno uporabo v Evropski uniji, menimo, da je vračanje embalaže za večkratno uporabo problematično, zlasti pri čezmejnem elektronskem poslovanju.

Če ni zagotovljeno, da bodo embalažo za večkratno uporabo sprejemali vsi ponudniki storitev v EU, menimo, da je nesprejemljivo, da se pri čezmejnem poslovanju prazna embalaža stalno pošilja po Evropi. Do vračil bo prihajalo tudi, če bo kupec obdržal blago,” pravi Christoph Wenk-Fischer, izvršni direktor podjetja Bevh.

Source: Depositphotos

Rešitev tega problema bi lahko bila vključitev ponudnikov logističnih storitev ali poštnih podjetij. V tem primeru bi lahko potrošniki embalažo za večkratno uporabo vrnili dostavljavcu na vratih. Vendar po mnenju podjetja Bevh trenutno ni standardiziranih logističnih postopkov, ki bi ta postopek vračanja čim bolj olajšali.

Spremembe na obzorju

Za zdaj še ni jasno, kako in kdaj bo pregled opravljen. Evropski parlament je glasoval za spremembe, vendar se mora o njih še pogajati z Evropskim svetom. Evropski svet še ni sprejel stališča Parlamenta o reviziji. Tako spletni trgovci na drobno kot logistična podjetja so se seznanili s spremembami, napovedanimi v začetku leta, in nekatere od njih že izvedli. Amazon je na primer v Evropi začel uporabljati embalažo, ki jo je mogoče reciklirati, in odpravil dvojno embalažo, Packetapa je razvila lastno embalažo za večkratno uporabo.

Delite članek
Podobni članki
Zbogom e-trgovanje? 70 % ljudi bo do leta 2030 nakupovalo na TikToku
3 min. branja

Zbogom e-trgovanje? 70 % ljudi bo do leta 2030 nakupovalo na TikToku

Številke so osupljive. Nova študija, v kateri je sodelovalo 24.000 kupcev po vsem svetu, razkriva, da jih 70 % pričakuje, da bodo do leta 2030 večino svojih nakupov opravili prek družbenih medijev. To pomeni, da bodo spletna mesta za e-trgovanje v slogu Amazona, ki prevladujejo danes, v petih letih lahko postala relikvija. Revolucija družabnega nakupovanja […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
EU modnim znamkam omejuje uničevanje neprodanih oblačil
3 min. branja

EU modnim znamkam omejuje uničevanje neprodanih oblačil

Evropska komisija pripravlja zgodovinsko stroge ukrepe proti odpadkom v modni industriji. Od leta 2026 bodo morale blagovne znamke dokazati, da nimajo druge možnosti kot uničiti neprodana oblačila. Za modne velikane se začenja novo obdobje – konec tihega odstranjevanja zalog.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU