
Pregled nordijskega e-trgovine
Regija s 27,6 milijona prebivalcev ima stalno višji BDP na prebivalca od povprečja Severne Evrope. Regija se sooča z gospodarskimi ovirami, vključno z visokimi obrestnimi merami, inflacijskimi pritiski in recesijo na Finskem. Kljub tem izzivom nordijska e-trgovina ohranja rast, zlasti na Danskem, kjer naj bi se BDP leta 2024 povečal za 1,9 %. Kljub 6,1-odstotni stopnji brezposelnosti, ki je nižja kot leta 2022, je zaupanje potrošnikov leta 2023 ostalo nizko zaradi visoke inflacije. Veliki trgovci na drobno so v tem okolju pokazali prilagodljivost. Švedski trgovec z modnimi oblačili Boozt je poročal o močni prodaji v obdobju črnega petka leta 2023, izvršni direktor Hermann Haraldsson pa je izpostavil večkategorijsko nakupovanje in višje povprečne vrednosti naročil v prvem četrtletju leta 2024. Keskov oddelek za živila na Finskem je učinkovito uporabil digitalno personalizacijo in umetno inteligenco za preprečevanje preusmerjanja potrošnikov k zasebnim blagovnim znamkam.
Gospodarske napovedi za posamezne države se razlikujejo
- Danska naj bi bila z 1,9-odstotno rastjo BDP leta 2024 vodilna
- sledita ji Norveška (1 %) in Švedska (0,4 %).
- medtem ko naj bi Finska še naprej doživljala recesijo z -1-odstotno rastjo

Source: Internetretailing
Trendi na področju prihodkov in potrošnikov
Kljub gospodarskim težavam elektronsko poslovanje močno raste. Poročilo navaja:
- Nordijsko e-trgovanje bo do leta 2027ustvarilo skupno56 milijard dolarjev prihodkov.
- Na Danskem namerava 25 % spletnih kupcev povečati svojo porabo, kar je več kot 19 %.
- 40 % norveških in danskih potrošnikov namerava več nakupov živil opraviti prek spleta
- Spletno nakupovanje mode se je povečalo za 30 %, elektronike pa za 21 %.
- 83 % spletnih kupcev opravlja mednarodne nakupe, 44 % pa jih to počne mesečno, zato je čezmejno nakupovanje še vedno zelo priljubljeno.
- Temu, Zalandu in Amazonovi švedski so glavni konkurenti
Kljub trenutnim gospodarskim izzivom je regija zaradi visokega BDP na prebivalca in digitalne zrelosti, ki vključuje skoraj univerzalen dostop do interneta, dobro pripravljena na nadaljnjo rast e-trgovine.