3 min. branja

Preiskava EU razkriva: 52 % prodajalcev rabljenih izdelkov krši pravice potrošnikov

Evropska komisija je pred kratkim objavila zaskrbljujoče rezultate obsežnega spremljanja spletnih prodajalcev rabljenega blaga. V uradnem poročilu EK in nacionalnih organov za varstvo potrošnikov iz 27 držav (25 držav članic EU ter Islandija in Norveška) je navedeno, da do 52 % spremljanih e-trgovin krši potrošniško zakonodajo Evropske unije.

Katarína Šimčíková
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Ta članek je za vas prevedla umetna inteligenca
Preiskava EU razkriva: 52 % prodajalcev rabljenih izdelkov krši pravice potrošnikov
Vir: Depositphotos

Kaj je pokazala preiskava?

“Rezultati tega spremljanja jasno kažejo na potrebo po večji pazljivosti v sektorju rabljenega blaga,” je v svojem poročilu navedla Evropska komisija.

Preiskava, ki se strokovno imenuje “sweep”, je vključevala temeljito analizo 356 spletnih trgovcev, pri 185 od njihpa so bile ugotovljene morebitne kršitve evropske zakonodaje.

Ključne kršitve za podjetja, ki se ukvarjajo z elektronskim trgovanjem

Te ugotovitve so še posebej pomembne za celoten evropski sektor e-trgovine, saj razkrivajo najpogostejša področja, na katerih se kršijo pravice potrošnikov:

  • 40 % prodajalcev strank ni ustrezno obvestilo o njihovi pravici do odstopa od pogodbe v 14 dneh brez navedbe razloga
  • 45 % trgovin ni zagotovilo jasnih informacij o postopku vračila blaga z napako
  • do 57 % e-trgovin ni spoštovalo obveznosti zagotavljanja najmanj enoletne garancije tudi za rabljeno blago

“Te številke so opozorilo vsem prodajalcem, zlasti v hitro rastočem segmentu rabljenega blaga,” rezultate komentira strokovnjak za pravice potrošnikov.

Okoljske trditve pod drobnogledom

Okoljske trditve so se izkazale za posebej problematično področje. Med prodajalci, ki so uporabljali okoljske trditve (34 % vseh):

  • 20 % jih svojih “okolju prijaznih” trditev ni imelo dovolj utemeljenih
  • 28 % jih je navedlo napačne ali zavajajoče informacije o koristih za okolje

Te ugotovitve prihajajo v času, ko EU pripravlja novo direktivo o opolnomočenju potrošnikov za zeleni prehod, ki bo pojasnila pravila za okoljske trditve.

Kaj to pomeni za evropsko e-trgovanje

Za evropske trgovce z rabljenim blagom je napoved jasen znak, da bodo nacionalni organi verjetno poostrili nadzor na celotnem trgu.

Evropska komisija je navedla, da se bodo “potrošniški organi zdaj odločili o nadaljnjih ukrepih proti 185 identificiranim trgovcem” in bodo zahtevali odpravo ugotovljenih pomanjkljivosti.

Preiskava je zajela številne sektorje:

  • rabljena oblačila
  • elektronika
  • igrače
  • knjige
  • pohištvo
  • avtomobili
  • športna oprema
  • vrtnarske potrebščine

Sodelovale so naslednje države:🌍 Avstrija, Belgija, Bolgarija, Ciper, Češka, Danska, Estonija, Finska, Francija, Grčija, Irska, Italija, Latvija, Litva, Luksemburg, Madžarska, Malta, Nemčija, Poljska, Portugalska, Romunija, Slovaška, Slovenija, Španija in Švedska ter Islandija in Norveška.

Priporočila za e-trgovine EU

Na podlagi ugotovitev EK bi morale evropske e-trgovine svojo pozornost usmeriti zlasti na:

  • jasno obveščanje o pravici do vračila blaga v 14 dneh
  • pravilnemu navajanju informacij o zakonski garanciji tudi za rabljeno blago (najmanj 1 leto)
  • temeljiti utemeljitvi vseh okoljskih trditev
  • pregledno navajanje skupnih cen, vključno z vsemi pristojbinami

Ta članek temelji na uradnih rezultatih preiskave “sweep”, ki jih je Evropska komisija objavila 7. marca 2025. Celotno poročilo je na voljo na uradnem spletišču Evropske komisije.

Delite članek
Katarína Šimčíková
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU

I lead Ecommerce Bridge magazine for Europe, overseeing our content strategy and European language editions.

Podobni članki
Umetna inteligenca, globoki ponaredki in goljufiva spletna mesta. Digitalno trženje še nikoli ni bilo bolj tvegano
4 min. branja

Umetna inteligenca, globoki ponaredki in goljufiva spletna mesta. Digitalno trženje še nikoli ni bilo bolj tvegano

Digitalno oglaševanje se spreminja hitreje kot kdaj koli prej, zato morajo blagovne znamke e-trgovine in marketinške agencije slediti novim izzivom in priložnostim. V poročilu Industry Pulse Report je prikazano, kateri trendi, grožnje, globoke napake in inovacije bodo zaznamovali spletno oglaševanje v prihodnjem letu. Temelji na mnenjih strokovnjakov s področja digitalnih medijev – oglaševalcev, agencij, oglaševalskih […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Preberite članek
Strategija ekosistema e-trgovine podjetja Zalando spodbuja pospešeno rast do leta 2025
3 min. branja

Strategija ekosistema e-trgovine podjetja Zalando spodbuja pospešeno rast do leta 2025

Prejšnji teden je vodstvo podjetja Zalando nastopilo pred mediji in delilo svoj optimizem glede strategije ekosistema e-trgovine v novem letu. Kljub prevladujočim gospodarskim izzivom v nekaterih evropskih regijah je trgovec z oblačili na drobno v letu 2024 dosegel odlične rezultate, za leto 2025 pa napoveduje še boljše rezultate.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Preberite članek
Bridge Now

Zadnje novice

10+ neprebrano

10+