
Kaj zares spodbuja potrošnike?
Pomembno je omeniti, da je kakovost izdelkov kot najpomembnejši dejavnik navedlo 73 % vprašanih. Drugi najpomembnejši dejavnik je vzdržnost cene, ki jo je navedlo 70 % udeležencev.
Raziskava ugotavlja, da “potrošniki iščejo vrednost za svoj denar“.
Drugi dejavniki, ki vplivajo na odločitve potrošnikov, so pozitivne spletne ocene(33 %) in dober ugled blagovne znamke(28 %). V sodobnem svetu je precej zanimivo, da 11 % vprašanih meni, da je pomembna dobra prisotnost v družbenih medijih. 7 % jih je izpostavilo ustvarjalnost pri trženju. Preference se precej razlikujejo glede na panogo. Medtem ko 88 % ljudi v medijih in zabavi izpostavlja dostopne cene. V maloprodaji je ta delež 84 %; ni presenetljivo, da v znanosti in farmaciji 90 % vprašanih izpostavlja kakovost izdelkov. Različne preference so opazne glede na demografske podatke. Občutljivost na ceno skrbi 73 % žensk v primerjavi s 66 % moških. Močna prisotnost v družbenih medijih je najpomembnejša za starostno skupino od 25 do 34 let (22 %). Vendar se njen pomen z naraščajočo starostjo zmanjšuje; v starostni skupini 55-64 let jo omenja le 3 % vprašanih.

Source: Adobe
Kaj odvrača stranke?
Skoraj vsi udeleženci raziskave so izpostavili, da je slaba kakovost izdelka razlog številka ena, zaradi katerega se izognejo nakupu. Pomanjkanje dobrih storitev za stranke odvrne 66 % vprašanih; skoraj polovico jih odvrne odsotnost popustov in programov zvestobe. Za 32 % vprašanih je problem omejena prepoznavnost blagovne znamke.
Trženjske tehnike, ki niso učinkovite
Več kot polovico anketirancev odvrača prevelika količina elektronskih sporočil in potisnih obvestil. Dodatnih 41 % vprašanih ne zanima, da so tarča vsiljivega oglaševanja, 39 % pa jih moti oglaševanje z zavajajočimi sporočili. Enak odstotek udeležencev(39 %) je našel težave s strategijo trženja, ki uporablja vplivneže in znane osebnosti. Še 33 % vprašanih moti pomanjkanje preglednosti pri določanju cen, 25 % pa jih odvrne slaba storitev za stranke podjetja po trženjskih kampanjah. V maloprodajnem sektorju so pretirana potisna obvestila najmanj navdihujoča(55 %), 39 % pa je težave našlo tudi pri zavajajočem oglaševanju. Težava s potisnimi obvestili se pojavlja tudi v dobrodelnem in prodajnem segmentu, kjer jo izpostavlja 70 % oziroma 75 % vprašanih.

Source: Adobe
Predlogi za ukrepanje: Priporočila za e-trgovino
1. Oglaševanje: Komuniciranje mora biti prilagojeno potrošniku
Ker je nadlegovanje z vsiljivimi oglasi in stalnimi obvestili pomemben dejavnik nezadovoljstva, je čas, da spremenite svoj tržni pristop. Bistveno je ohranjati zavedanje o blagovni znamki, vendar se je enako pomembno osredotočiti na zadovoljstvo strank. Zaradi dejstva, da so stranke trenutno izpostavljene številnim oglasom, je morda vredno poskusiti nekaj novega.
27 % vprašanih je navedlo, da jih zanimajo fizične trgovine in pop-up dogodki.
2. Družbeni mediji: Moč orodja
Uporaba ustreznih in resničnih vsebin na platformah družbenih medijev pomaga pri povečanju prepoznavnosti blagovne znamke in ustvarjanju skupnosti. Od mnenj strank do posnetkov iz zakulisja – tu vam lahko družbeni mediji pomagajo pri navezovanju stikov s potrošniki. 22 % udeležencev raziskave je navedlo, da odkrivajo nove blagovne znamke prek storitev Instagram, Facebook in TikTok. Za uspeh je ključnega pomena, da na vseh platformah zagotovite učinkovito storitev za stranke s hitrimi odzivi. Kar zadeva izogibne marketinške funkcije, je mogoče odpraviti pretirana obvestila ter se osredotočiti na visokokakovostne izdelke in dobro ceno. Vaša spletna trgovina bo nedvomno izboljšala zadovoljstvo strank med spletnim nakupovanjem.