3 min. branja

Preference kupcev v e-trgovini: Kaj privlači britanske kupce?

Najnovejša raziskava družbe Adobe, v kateri je sodelovalo 1 500 britanskih potrošnikov, ponuja praktičen vpogled v preference kupcev e-trgovine. Ta študija razkriva ključne dejavnike, ki spodbujajo nakupne odločitve, in nasprotno, tiste, ki potrošnike odbijajo. Razumevanje teh preferenc je ključnega pomena za spletne trgovce na drobno, ki želijo optimizirati svoje strategije in povečati stopnjo konverzije.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Ta članek je za vas prevedla umetna inteligenca
Preference kupcev v e-trgovini: Kaj privlači britanske kupce?
Vir: Depositphotos

Kaj zares spodbuja potrošnike?

Pomembno je omeniti, da je kakovost izdelkov kot najpomembnejši dejavnik navedlo 73 % vprašanih. Drugi najpomembnejši dejavnik je vzdržnost cene, ki jo je navedlo 70 % udeležencev.

Raziskava ugotavlja, da “potrošniki iščejo vrednost za svoj denar“.

Drugi dejavniki, ki vplivajo na odločitve potrošnikov, so pozitivne spletne ocene(33 %) in dober ugled blagovne znamke(28 %). V sodobnem svetu je precej zanimivo, da 11 % vprašanih meni, da je pomembna dobra prisotnost v družbenih medijih. 7 % jih je izpostavilo ustvarjalnost pri trženju. Preference se precej razlikujejo glede na panogo. Medtem ko 88 % ljudi v medijih in zabavi izpostavlja dostopne cene. V maloprodaji je ta delež 84 %; ni presenetljivo, da v znanosti in farmaciji 90 % vprašanih izpostavlja kakovost izdelkov. Različne preference so opazne glede na demografske podatke. Občutljivost na ceno skrbi 73 % žensk v primerjavi s 66 % moških. Močna prisotnost v družbenih medijih je najpomembnejša za starostno skupino od 25 do 34 let (22 %). Vendar se njen pomen z naraščajočo starostjo zmanjšuje; v starostni skupini 55-64 let jo omenja le 3 % vprašanih.

E-commerce customer preferences

Source: Adobe

Kaj odvrača stranke?

Skoraj vsi udeleženci raziskave so izpostavili, da je slaba kakovost izdelka razlog številka ena, zaradi katerega se izognejo nakupu. Pomanjkanje dobrih storitev za stranke odvrne 66 % vprašanih; skoraj polovico jih odvrne odsotnost popustov in programov zvestobe. Za 32 % vprašanih je problem omejena prepoznavnost blagovne znamke.

Trženjske tehnike, ki niso učinkovite

Več kot polovico anketirancev odvrača prevelika količina elektronskih sporočil in potisnih obvestil. Dodatnih 41 % vprašanih ne zanima, da so tarča vsiljivega oglaševanja, 39 % pa jih moti oglaševanje z zavajajočimi sporočili. Enak odstotek udeležencev(39 %) je našel težave s strategijo trženja, ki uporablja vplivneže in znane osebnosti. Še 33 % vprašanih moti pomanjkanje preglednosti pri določanju cen, 25 % pa jih odvrne slaba storitev za stranke podjetja po trženjskih kampanjah. V maloprodajnem sektorju so pretirana potisna obvestila najmanj navdihujoča(55 %), 39 % pa je težave našlo tudi pri zavajajočem oglaševanju. Težava s potisnimi obvestili se pojavlja tudi v dobrodelnem in prodajnem segmentu, kjer jo izpostavlja 70 % oziroma 75 % vprašanih.

E-commerce customer preferences

Source: Adobe

Predlogi za ukrepanje: Priporočila za e-trgovino

1. Oglaševanje: Komuniciranje mora biti prilagojeno potrošniku

Ker je nadlegovanje z vsiljivimi oglasi in stalnimi obvestili pomemben dejavnik nezadovoljstva, je čas, da spremenite svoj tržni pristop. Bistveno je ohranjati zavedanje o blagovni znamki, vendar se je enako pomembno osredotočiti na zadovoljstvo strank. Zaradi dejstva, da so stranke trenutno izpostavljene številnim oglasom, je morda vredno poskusiti nekaj novega.

27 % vprašanih je navedlo, da jih zanimajo fizične trgovine in pop-up dogodki.

2. Družbeni mediji: Moč orodja

Uporaba ustreznih in resničnih vsebin na platformah družbenih medijev pomaga pri povečanju prepoznavnosti blagovne znamke in ustvarjanju skupnosti. Od mnenj strank do posnetkov iz zakulisja – tu vam lahko družbeni mediji pomagajo pri navezovanju stikov s potrošniki. 22 % udeležencev raziskave je navedlo, da odkrivajo nove blagovne znamke prek storitev Instagram, Facebook in TikTok. Za uspeh je ključnega pomena, da na vseh platformah zagotovite učinkovito storitev za stranke s hitrimi odzivi. Kar zadeva izogibne marketinške funkcije, je mogoče odpraviti pretirana obvestila ter se osredotočiti na visokokakovostne izdelke in dobro ceno. Vaša spletna trgovina bo nedvomno izboljšala zadovoljstvo strank med spletnim nakupovanjem.

Delite članek
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU

I lead Ecommerce Bridge magazine for Europe, overseeing our content strategy and European language editions.

Podobni članki
Več kot 7.000 tržnikov se odpravlja v Budimpešto – zakaj
3 min. branja

Več kot 7.000 tržnikov se odpravlja v Budimpešto – zakaj

Affiliate World Europe prihaja v Budimpešto 4. in 5. septembra 2025 v kongresno-razstavni center Hungexpo Budimpešta. Na tej najpomembnejši konferenci o affiliate marketingu se zberejo najboljši tržniki, oglaševalci in tehnološki inovatorji v panogi za dva dni mreženja, učenja in poslovne rasti.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Bridge Now

Zadnje novice

10+ neprebrano

10+