3 min. branja

Poročilo o vodilnih evropskih tržnicah kaže, da so lokalni akterji v vzponu

Evropski tržni prostor predstavlja presenetljivo nasprotje v sodobnem elektronskem poslovanju. Čeprav Amazon in eBay vzbujata pozornost, zajemata le 31 % prometa na evropskih tržnicah, kar omogoča uspeh različnim konkurentom. Evropsko tržišče ostaja izrazito razdrobljeno, od čistih platform do podjetij, ki jih vodijo trgovci, ter od širokih splošnih ponudnikov do specialistov za posamezne kategorije, kar kaže na priložnosti in nenehni razvoj. Ta študija Internetretailing obravnava ključne akterje, poslovne modele in dinamiko, ki oblikujejo prihodnost evropskega digitalnega trgovanja.

Ta članek je za vas prevedla umetna inteligenca
Poročilo o vodilnih evropskih tržnicah kaže, da so lokalni akterji v vzponu
Vir: Depositphotos

Vodilni na trgu in porazdelitev prometa

Amazon in eBay vodita promet na evropskem trgu, vendar je njun skupni delež še vedno razmeroma skromen in znaša 31 % (17 % oziroma 14 %). Naslednja stopnja vključuje platforme, kot so AliExpress, Allegro in Etsy, vsaka z enomestnim deležem. Pomembne tržne niše so si izborile tudi platforme, ki se osredotočajo na modo, kot so Zalando, Shein in Decathlon.

Najzanimivejši vidik prometa naevropskih tržnicah ni povezan le z glavnimi igralci, temveč z obsežnim pojavom “dolgega repa “. Presenetljivo je, da ima več sto upravljavcev tržnic manj kot 0,5-odstotni delež celotnega prometa. Ta edinstvena razdrobljenost evropskega trga kaže dva različna vzorca:

  • Močni lokalni/regionalni akterji, ki prevladujejo na določenih trgih
  • majhna skupina čezmejnih platform, ki so v različnih regijah različno uspešne.
  • precej prostora za prihodnjo konsolidacijo in zorenje

Osnovni tržni modeli

  1. Čiste tržnice

Te platforme izključno povezujejo kupce in prodajalce ter običajno ponujajo:

  • infrastrukturo zatrženje in transakcije
  • obdelavoplačil
  • podporo zalogistiko in pošiljanje
  • neobvezno skladiščenje/upravljanje zalog

Primeri: eBay , Allegro, Bol.com, Temu

the share of EU consumer traffic directed at TOP 1000

Source: Internetretailing

  1. Hibridne/večsektorske tržnice

Ta tržišča združujejo prodajo tretjih oseb z lastnimi maloprodajnimi dejavnostmi:

  • Omogočajo neodvisne prodajalce na platformi
  • prodajajo izdelke lastne blagovne znamke (pogosto po konkurenčnih cenah)

Primer: Amazon z več kot 225 000 prodajalci iz malih in srednje velikih podjetij ter ponudbo lastnih blagovnih znamk

  1. Trgovine, ki jih vodijo trgovci na drobno

Tradicionalni trgovci na drobno, ki se širijo s tržnimi modeli:

  • Dopolnitev osnovne zaloge s prodajalci tretjih oseb

Primeri:

    • Decathlon: Osnovno športno blago + dopolnilni izdelki prek tržnice
    • B&Q: neposredna prodaja izdelkov za domače mojstre + posebni izdelki tretjih oseb
Measured by European traffic, here are the Top50 marketplaces in  Europe and the categories into which they fall

Source: Internetretailing

Measured by European traffic, here are the Top50 marketplaces in Europe and the categories into which they fall

Source: Internetretailing

Specializirane in splošne tržnice

Splošne tržnice:

  • Široka ponudba izdelkov v več kategorijah

Primeri: Amazon, eBay

Specializirane tržnice:

  • Strešni nosilci (npr. RoofbarsUK).
  • Lahko ponujajo poglobljeno ponudbo znotraj specializacije (npr. Shein, Zalando na področju mode).
  • Pogosto zabrišejo meje med tržnico in tradicionalno maloprodajo

Tekma za evropskega digitalnega kupca še zdaleč ni končana. Da, Amazon in eBay morda vodita, vendar je prava zgodba v stotinah tržnic, ki si utirajo lastne poti po vsej celini.

Nekatere se osredotočajo na lokalne trge, druge na določene vrste izdelkov – in mnoge od njih uspevajo. Ta razdrobljena pokrajina kaže na to, da je trg še vedno mlad, z veliko prostora za nove zamisli in pristope.

Ko bodo te platforme dozorele in se nekatere neizogibno združile, ključ do uspeha ne bo le v velikosti, temveč v razumevanju, kaj je značilno za vsak evropski trg.

Delite članek
Podobni članki
Novi podatki TikTok razkrivajo: Videoposnetki, ki trajajo več kot 60 sekund, imajo za 43 % večji doseg
3 min. branja

Novi podatki TikTok razkrivajo: Videoposnetki, ki trajajo več kot 60 sekund, imajo za 43 % večji doseg

Za vse e-trgovce, ki videoposnetke urejate do 15 sekund, imamo nove podatke TikToka, ki bodo morda spremenili vse vaše početje. Platforma je prejšnji teden objavila nekaj odmevnih statističnih podatkov iz analitike za prvo četrtletje. Videoposnetki, ki trajajo več kot 60 sekund, močno prekašajo krajše videoposnetke. Ja, tudi mi smo bili presenečeni. To je v nasprotju […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Preberite članek
Shein preoblikuje maloprodajo oblačil
2 min. branja

Shein preoblikuje maloprodajo oblačil

Kitajski velikan Shein postaja vse pomembnejši igralec na spletnem modnem trgu. Podjetje, znano po agresivnih cenah in izjemno hitri modi, raste na načine, ki so bili še pred nekaj leti nepredstavljivi. Naslednja analiza podatkov temelji na podatkih iz ECDB.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Preberite članek
Posodobitev nalaganja oznak GTM: bistvene spremembe za sledenje konverzijam v e-trgovini
3 min. branja

Posodobitev nalaganja oznak GTM: bistvene spremembe za sledenje konverzijam v e-trgovini

Ste prejeli e-poštno sporočilo o spremembah načina nalaganja oznak Google Ads in Floodlight v programu Google Tag Manager (GTM) od 10. aprila 2025? Ta posodobitev lahko vpliva na sledenje konverzijam, ponovno trženje in način upravljanja oznak v GTM. Kaj točno se spreminja, zakaj se to dogaja in kaj morate storiti? Oglejmo si to.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Preberite članek
Bridge Now

Zadnje novice

10+ neprebrano

10+