Vodilni na trgu in porazdelitev prometa
Amazon in eBay vodita promet na evropskem trgu, vendar je njun skupni delež še vedno razmeroma skromen in znaša 31 % (17 % oziroma 14 %). Naslednja stopnja vključuje platforme, kot so AliExpress, Allegro in Etsy, vsaka z enomestnim deležem. Pomembne tržne niše so si izborile tudi platforme, ki se osredotočajo na modo, kot so Zalando, Shein in Decathlon.
Najzanimivejši vidik prometa naevropskih tržnicah ni povezan le z glavnimi igralci, temveč z obsežnim pojavom “dolgega repa “. Presenetljivo je, da ima več sto upravljavcev tržnic manj kot 0,5-odstotni delež celotnega prometa. Ta edinstvena razdrobljenost evropskega trga kaže dva različna vzorca:
- Močni lokalni/regionalni akterji, ki prevladujejo na določenih trgih
- majhna skupina čezmejnih platform, ki so v različnih regijah različno uspešne.
- precej prostora za prihodnjo konsolidacijo in zorenje
Osnovni tržni modeli
-
Čiste tržnice
Te platforme izključno povezujejo kupce in prodajalce ter običajno ponujajo:
- infrastrukturo zatrženje in transakcije
- obdelavoplačil
- podporo zalogistiko in pošiljanje
- neobvezno skladiščenje/upravljanje zalog
Primeri: eBay , Allegro, Bol.com, Temu
-
Hibridne/večsektorske tržnice
Ta tržišča združujejo prodajo tretjih oseb z lastnimi maloprodajnimi dejavnostmi:
- Omogočajo neodvisne prodajalce na platformi
- prodajajo izdelke lastne blagovne znamke (pogosto po konkurenčnih cenah)
Primer: Amazon z več kot 225 000 prodajalci iz malih in srednje velikih podjetij ter ponudbo lastnih blagovnih znamk
-
Trgovine, ki jih vodijo trgovci na drobno
Tradicionalni trgovci na drobno, ki se širijo s tržnimi modeli:
- Dopolnitev osnovne zaloge s prodajalci tretjih oseb
Primeri:
-
- Decathlon: Osnovno športno blago + dopolnilni izdelki prek tržnice
- B&Q: neposredna prodaja izdelkov za domače mojstre + posebni izdelki tretjih oseb
Specializirane in splošne tržnice
Splošne tržnice:
- Široka ponudba izdelkov v več kategorijah
Primeri: Amazon, eBay
Specializirane tržnice:
- Strešni nosilci (npr. RoofbarsUK).
- Lahko ponujajo poglobljeno ponudbo znotraj specializacije (npr. Shein, Zalando na področju mode).
- Pogosto zabrišejo meje med tržnico in tradicionalno maloprodajo
Tekma za evropskega digitalnega kupca še zdaleč ni končana. Da, Amazon in eBay morda vodita, vendar je prava zgodba v stotinah tržnic, ki si utirajo lastne poti po vsej celini.
Nekatere se osredotočajo na lokalne trge, druge na določene vrste izdelkov – in mnoge od njih uspevajo. Ta razdrobljena pokrajina kaže na to, da je trg še vedno mlad, z veliko prostora za nove zamisli in pristope.
Ko bodo te platforme dozorele in se nekatere neizogibno združile, ključ do uspeha ne bo le v velikosti, temveč v razumevanju, kaj je značilno za vsak evropski trg.