Trendi v spletni prodaji
V trimesečnem obdobju leta 2023 je približno petina (19,9 %) državljanov EU, starih od 16 do 74 let, prodajala blago prek spleta. Čeprav opazno izpušča neposredne objave oglasov, kot je prodaja rabljenega blaga prek oglasov, ta številka vključuje različne dejavnosti digitalnega trgovanja, vključno s prodajo blaga in storitev.
V skladu s študijo je leta 2023 58,1 % državljanov EU, starih od 16 do 74 let, kupovalo na spletu.
Spletna naročila, ne glede na to, ali so plačana in dostavljena prek spleta ali brez njega, obravnavamo kot transakcije elektronskega poslovanja, vendar izključujemo ročna naročila po elektronski pošti.
Starostna demografija v spletni prodaji
Obnašanje pri spletni prodaji kaže izrazito generacijsko delitev. Z 28,7-odstotno vključenostjo v spletno prodajo se najbolj izkazuje starostna skupina od 25 do 34 let. To je 3,9-kratna razlika v primerjavi s 7,4 % oseb v starostni skupini 65-74 let, ki se ukvarjajo s spletno prodajo.
Regionalni voditelji na področju spletne trgovine
Nizozemska s 44,5-odstotno udeležbo prevladuje med najuspešnejšimi regijami, pri čemer je vodilna Severna Holandija. Flevoland je bila edina nizozemska regija, ki se ni uvrstila v sam vrh, saj je enajst od dvanajstih regij pokazalo izjemne rezultate. Med drugimi območji z dobrimi rezultati so še:
- več delov Madžarske, vključno z Budimpešto
- glavno mesto Slovaške (regija Bratislava)
- finska regija Helsinki-Uusimaa
- nekaj območij v Franciji, na Danskem, v Belgiji in na Malti
Območja z nižjo vključenostjo
Nasprotno pa so v nekaterih regijah stopnje udeležbe precej nižje. Petnajst regij EU je poročalo, da je v spletno prodajo vključenih manj kot 7,5 % prebivalstva, predvsem v jugovzhodni Evropi:
- pet romunskih regij, pri čemer je bila najnižja stopnja 2,5-odstotna v regiji Vest
- štiri grške regije
- tri bolgarske regije
- dve poljski regiji
- ena španska avtonomna regija
Geografska razporeditev in demografija
Regionalna prednost pri spletni prodaji
Več kot 80 % potrošnikov v 21 regijah EU je opravilo spletne nakupe, pri čemer je bilo precej zastopanih:
- Nizozemska (11 regij)
- Švedska (štiri regije)
- Danska (tri regije)
- Irska (dve regiji)
- Češke republike (regija Praha)