Novi predpisi potrošnikom zagotavljajo lažji dostop do popravil po razumnih cenah za nekatere naprave, vključno z elektroniko in gospodinjskimi aparati. Proizvajalci bodo morali do 10 let tudi po izteku zakonske garancije prvič zagotoviti možnost popravila, s čimer se bo znatno izboljšalo varstvo potrošnikov.
Za podjetja za trženje e-trgovine to pomeni, da imajo potrošniki enostaven dostop do informacij o popravilu in da te izbire ustrezno predstavijo.
Nova direktiva bo začela veljati 30. julija 2024. Članice EU bodo imele na voljo tri leta, da ga prenesejo v nacionalno zakonodajo.
Rezervni predmeti za samostojne serviserje
Ena od glavnih značilnosti novih predpisov je zahteva, da proizvajalci razumno določijo cene orodij in rezervnih delov za neodvisne serviserje. Hkrati bo to odprlo trg za neodvisne serviserje in ustvarilo nove poslovne možnosti za marketinške sisteme e-trgovine, ki se osredotočajo na prodajo rezervnih komponent in storitve popravil.
Nove smernice prepovedujejo politike programske opreme in pogodbene omejitve, ki lahko ovirajo neodvisne serviserje. Čeprav je za zaščito pravic intelektualne lastnine malo izjem, je ta omejitev pomemben prvi korak k pravičnejšemu trgu popravil.
Če se kupci namesto zamenjave odločijo za popravilo, bo zakonska garancija trajala dvanajst mesecev. Ta ukrep bo spodbujal popravila in pomagal zmanjšati nastajanje e-odpadkov.
Podpora sektorju popravil
Znižanje DDV na storitve popravil je ena od finančnih spodbud držav članic EU za spodbujanje popravil. To lahko ustvari nova delovna mesta in razširi spekter izdelkov in storitev za popravila, ki so na voljo podjetjem.
Evropska komisija namerava vzpostaviti spletni portal, ki bo ponujal podrobnosti o možnostih popravil in s tem povezanih stroških. Namen je povečati prepoznavnost in odprtost servisnih storitev , da bi strankam pomagali pri sprejemanju odločitev.