7 glavnih razlogov, zakaj se Evropejci odločajo za spletno nakupovanje
Kupce k nakupovanju prek spleta spodbuja več razlogov, kot so npr:
- dostava na dom
- nizke cene
- ugodne ponudbe
- priročnost
- večja izbira izdelkov
- višja raven informacij o izdelkih
- razpoložljivost 24 ur na dan, 7 dni v tednu.
Dostava na dom je prednostna naloga za 50 % anketirancev v Združenem kraljestvu, 43 % nemških in 42 % francoskih anketirancev, medtem ko so nizke cene prednostna naloga za 47 % anketirancev.
Trgi EU: Uporabe naprav in nakupovalne kategorije
Najbolj priljubljene digitalne naprave med evropskimi potrošniki so namizni računalniki, ki jim sledijo prenosni računalniki in pametni telefoni. Vendar se je uporaba namiznih računalnikov zmanjšala, saj je 40 % svetovnih anketirancev izjavilo, da nikoli ne nakupujejo z namiznim računalnikom. Prenosni računalniki so bolj priljubljeni kot nakupovalne naprave, saj je 24 % vprašanih izjavilo, da v zadnjem letu nikoli niso nakupovali z uporabo prenosnega računalnika.
Pametni telefoni so najbolj priljubljene naprave za spletno nakupovanje, saj jih v Franciji vedno uporablja 39 %, v Veliki Britaniji 38 % in v Nemčiji 29 %.
Trgovanje s pametnimi televizorji še ni postalo priljubljeno, saj ga 83 % kupcev v Združenem kraljestvu in Nemčiji še nikoli ni uporabilo.Moda in dodatki so najbolj priljubljene kategorije izdelkov na spletu, saj je 64 % kupcev v Beneluksu v zadnjem letu kupovalo modne izdelke, v Nemčiji pa 61 % kupcev. Vendar je bilo manj verjetno, da bodo evropski anketiranci v zadnjem letu na spletu kupovali živila, kot je povprečje 20 držav, ki znaša 41 %. V državah Beneluksa so bolj priljubljeni tudi lepotni in kozmetični izdelki, pri čemer je 39 % kupcev v zadnjem letu prek spleta kupovalo elektroniko.Priljubljeni spletni nakupi so tudi izdelki za dom, saj je 41 % anketirancev iz držav Beneluksa in Nemčije v zadnjem letu kupovalo izdelke za dom.
Pričakovanja glede dostave v EU: Hitrost proti trajnosti
Trgovci na drobno in blagovne znamke na trgih EU morajo izpolniti pričakovanja kupcev glede hitrosti dostave, da bi lahko učinkovito konkurirali in pridobili več kupcev. Dostava isti dan je za nordijske potrošnike nepomembna, medtem ko je dostava naslednji dan zelo cenjena v Združenem kraljestvu in Franciji.
V nordijskih državah je dostava naslednji dan najmanj uporabna, saj 41 % potrošnikov o njej ne razmišlja pri nobenem nakupu.
Francoski potrošniki najbolj cenijo ogljično nevtralno dostavo na dom, saj jo 75 % potrošnikov ceni kot zelo pomembno. Okolju prijazen pristop k dostavi je bolj cenjen v državah Beneluksa (69 % jih meni, da je pomemben ali zelo pomemben) kot v severnih državah.
Trgi EU: Ključni vpogledi
Raziskava razkriva precejšnje razlike v vedenju pri spletnem nakupovanju na evropskih trgih, pri čemer se pojavljajo jasni vzorci glede preferenc in prednostnih nalog. Medtem ko se digitalno trgovanje še naprej razvija, obstajajo opazne regionalne razlike v pričakovanjih glede dostave, vzorcih porabe in pogostosti nakupovanja.
Ključni trendi kažejo, da pametni telefoni prehitevajo tradicionalne namizne računalnike kot najprimernejše naprave za nakupovanje, čeprav se stopnje sprejetja razlikujejo po regijah. Na trgih prevladujejo spletni nakupi mode in dodatkov.
Te ugotovitve kažejo, da morajo trgovci na drobno pri širjenju na evropskih trgih sprejeti strategije, prilagojene posameznim trgom, in ne univerzalnega pristopa. Razumevanje in prilagajanje lokalnim preferencam glede možnosti dostave, plačilnih pragov in okoljske ozaveščenosti bo ključno za uspeh v čezmejnem e-trgovanju.