
Kaj je Google Analytics 4 (GA4)?
Google Analytics 4 (GA4) je najnovejša različica Googlovega analitičnega orodja, ki podjetjem in tržnikom pomaga spremljati in analizirati vedenje uporabnikov na spletnih mestih in mobilnih aplikacijah. Nadomešča starejšo različico Universal Analytics in prinaša več izboljšav, med drugim napredno strojno učenje, boljšo integracijo z Googlovimi storitvami in bolj prilagodljivo sledenje dogodkom. GA4 je zasnovan tako, da omogoča globlje razumevanje interakcij uporabnikov v različnih napravah in platformah, kar omogoča natančnejše merjenje uspešnosti kampanj in učinkovitejše odločanje na podlagi podatkov.
Ustvarite nov račun in lastnosti GA4
Dve ravni storitve Google Analytics 4 sta računi in lastnosti. Za račun lahko štejete kateri koli drug račun v kateri koli storitvi. Če še niste ustvarili računa Google Analytics, začnite tako, da ga preprosto ustvarite. Pod ravnjo računa so nato posamezne lastnosti, ki si jih najlažje predstavljamo kot ločena spletna mesta (ali aplikacije). Znotraj lastnosti so že nastavljene nastavitve meritev in priprava poročil. V enem računu imate lahko eno ali več lastnosti. Na
primer, podjetje, ki ima navadno spletno stran podjetja, bo imelo račun in pod njim 1 lastnost za to spletno stran. Nasprotno pa ima lahko podjetje, ki ima spletno stran podjetja in 2 ločeni spletni trgovini, pod računom Google Analytics 3 ločene lastništva za vsako spletno mesto/trgovino.
Upraviteljska plošča v Google Analytics 4
Uporabniški vmesnik storitve Google Analytics 4 je zasnovan minimalistično, s poudarkom na jasnosti in visoki stopnji prilagajanja s strani uporabnika. Google zagotavlja osnovno orodje s poročili, poleg tega pa ponuja več možnosti za prilagoditev te administracije v skladu z vašimi potrebami. V glavi je na voljo izbor računov ali lastnosti Google Analytics. Na levi strani administracije je osnovni meni z začetnim zaslonom in glavnimi razdelki Google Analytics 4. V spodnjem levem kotu je povezava do nastavitev, v zgornjem desnem kotu pa je preklop med storitvami Google in računi Google z možnostmi pomoči. V glavnem osrednjem razdelku pa so vsa poročila in nastavitve, odvisno od tega, v katerem delu storitve Google Analytics smo trenutno.

Source: Google Analytics
Kontrolni seznam za nastavitev GA4
Nastavitev merjenja Google Analytics 4 je sestavljena iz nekaj ključnih korakov, ki jih bomo na kratko pregledali.✔️ Analitična revizija – v prvem koraku je treba razjasniti, kaj želimo meriti na spletnem mestu ali spletni trgovini. Idealno je, če si zapišete vse želene dogodke in jih imate pripravljene za naslednje korake. Nato je, če želimo merjenje nastaviti prek programa Google Tag Manager, dobro, da pri programerju preverimo, ali je vse pripravljeno za merjenje teh dogodkov (npr. ali obstaja ustrezen in razpoložljiv dataLayer).✔️ Nastavitev računa in lastnosti – naslednji korak je ustvarjanje računa in lastnosti Google Analytics, če ju še nimamo. Ko ga ustvarimo, nas Google Analytics vodi skozi nekaj korakov in osnovnih nastavitev, ki jih je treba opraviti.✔️ Implementacija spletnega toka– sledi dodajanje osnovne kode iz ustvarjenega spletnega toka na spletno mesto (ali spletno trgovino ali aplikacijo) – za največjo prilagodljivost priporočam implementacijo prek programa Google Tag Manager (ki mora biti pred uporabo implementiran na spletnem mestu).✔️ Nastavitev dogodkov – po nastavitvi osnovne kode za merjenje Google Analytics 4 sledi merjenje vseh dogodkov iz prve točke. Drug za drugim je treba nastaviti vse želene dogodke, da se bodo pravilno zbirali v vmesnik. ✔️ Testiranje – če je vse nastavljeno, sledi podrobno testiranje in potrjevanje posameznih nastavitev ali dogodkov. Preveriti je treba, ali vse deluje pravilno in ali se dogodki sprožijo ob pravem času, ko bi se morali. Obstaja še nekaj korakov, ki jih lahko naredite, da bi kar najbolje izkoristili Google Analytics 4, na primer nastavitev javnih računov, urejanje vnaprej pripravljenih poročil ali priprava poročil po meri v vmesniku. Če imate promet iz Evrope (EU/EGP), se prepričajte, da imate pravilno nastavljeno tudi vrstico piškotkov, vključno z načinom privolitve. V primeru nepopolnih ali nepravilnih nastavitev namreč tvegate nepopolne ali manjkajoče podatke v vmesniku Google Analytics 4.
Namestitev GA4 z novo oznako Google
Na voljo imate več možnosti za namestitev GA4 (Google Tag) na svoje spletno mesto. Če vaša spletna rešitev ali rešitev za elektronsko poslovanje to omogoča, lahko GA4 namestite neposredno prek administracije. Druga možnost je uporaba razširitve/vtičnika tretje osebe, ki se večinoma uporablja v rešitvah CMS, kot je WordPress. Tretja možnost je namestitev GA4 prek GTM (Google Tag Manager), kjer lahko nastavite tudi dogodke GA4 in oznake za druge storitve (npr. Facebook, Microsoft Ads …).
Priporočam namestitev meritev GA4 prek Google Tag Manager. To je najbolj prilagodljiva rešitev za začetno nastavitev in spremljanje morebitnih sprememb v prihodnosti.
Izboljšani dogodki merjenja v GA4
Razširjeno merjenje v GA4 vam omogoča merjenje nekaterih dogodkov, ne da bi jih ročno nastavili na spletnem mestu (na primer v kodi ali prek GTM). Preprosto jih omogočite v nastavitvah spletnega toka GA4 in začnejo se zbirati (s pravilno nameščeno osnovno oznako GA4). Trenutni dogodki, med katerimi lahko izbirate, so premikanje, odhodni kliki, iskanje na spletnem mestu, interakcije z obrazci, vključitev videoposnetkov in prenos datotek.

Source: Google Analytics
Kako delujejo poročila v GA4
V GA4 obstajata dve osnovni vrsti poročil. Prva vrsta so privzeta poročila, ki ostanejo enaka za vsakega uporabnika, ko je lastnost ustvarjena. Posamezni uporabnik jih lahko nato po potrebi ureja, skriva, dodaja in spreminja. Poročila po meri, ki so na voljo v razdelku Raziskovanje/Exploration, predstavljajo drugo vrsto poročil. Tu je na izbiro več vrst poročil, ki jih je mogoče nastaviti od začetka neposredno glede na zahteve posameznega uporabnika.
👉 Poročilo o raziskovanju lijaka v GA4
Ta vrsta poročila po meri je še posebej značilna za stranke e-trgovine z nakupovalno košarico. Dobesedno predstavlja lijak, skozi katerega gredo stranke od začetka (obiska) do zaključka glavne konverzije, ki je običajno nakup (lahko pa je na primer tudi oddan obrazec, izpolnjena anketa itd.) Značilnost lijaka je, da se število uporabnikov z naslednjim korakom zmanjšuje (na primer 1.500 ljudi si ogleda podrobnosti izdelka, vendar jih le 400 doda izdelek v košarico, od teh pa jih le 60 zaključi nakup). Pri poročanju o lijaku spremljamo predvsem 2 ključni metriki:
- kako dobro se uporabnikom uspeva premikati med koraki
- koliko časa potrebujejo, da to storijo
S tem poročilom lahko na primer izvemo, pri katerem koraku se uporabniki najpogosteje zataknejo ali kateri korak jim vzame največ časa. To znanje nam omogoča optimizacijo konverzijske poti uporabnika (najpogosteje postopek nakupa v spletni trgovini).

Source: Google Analytics
Katere so nove funkcije GA4?
Težava starega programa Google Analytics (Universal Analytics) je bila, da je sčasoma postal zastarel in ni bil v koraku s časom. Manjkalo ji je novih funkcij, prilagojenih trenutnim trendom, priložnostim in težavam. Odkar je Google začel delati na novi različici (GA4), Universal Analytics ni doživel skoraj nobenih izboljšav. Te so se pojavile šele po dokončanju same različice GA4.
ㆍ Strojno učenje in pametnejši vpogledi
Google Analytics 4 (GA4) uporablja napredno strojno učenje za zagotavljanje pametnejših vpogledov in napovedne analitike. S samodejnim zaznavanjem trendov v vedenju uporabnikov lahko GA4 podjetja opozori na pomembne spremembe, kot so skoki v povpraševanju ali potencialna tveganja odhoda. Funkcije, kot sta verjetnost nakupa in napovedovanje prihodkov, pomagajo tržnikom pri sprejemanju odločitev, ki temeljijo na podatkih, in tako natančneje optimizirajo kampanje.
ㆍ Izboljšan nadzor podatkov za skladnost z zasebnostjo
Google Analytics 4 (GA4) uvaja izboljšane kontrole podatkov, ki podjetjem pomagajo izpolnjevati spreminjajoče se predpise o zasebnosti, kot sta GDPR in CCPA. S funkcijami, kot so granularne nastavitve hrambe podatkov, način privolitve in izboljšane možnosti brisanja podatkov uporabnikov, GA4 lastnikom spletnih mest in aplikacij omogoča večji nadzor nad načinom zbiranja in shranjevanja podatkov. Ta orodja podjetjem omogočajo, da ohranijo skladnost, hkrati pa še vedno pridobivajo dragocene vpoglede v vedenje uporabnikov, zaradi česar je GA4 analitična rešitev, odporna na prihodnost.
ㆍ Meritve, osredotočene na stranke
Ker se podjetja usmerjajo k bolj personaliziranim strategijam, ki temeljijo na podatkih, je merjenje interakcij s strankami na vseh stičnih točkah postalo pomembnejše kot kdaj koli prej. Google Analytics 4 postavlja merjenje, osredotočeno na stranke, na naslednjo raven, saj podjetjem omogoča, da globlje in bolj smiselno razumejo svoje uporabnike. Za razliko od Universal Analytics, ki se osredotoča predvsem na seje, GA4 uporablja model, ki temelji na dogodkih, kar omogoča lažje sledenje potovanjem strank po platformah in napravah.Google Analytics 4 poenoti poti uporabnikov po spletnih mestih in aplikacijah z uporabo identifikatorjev, kot so User-ID in Googlovi signali, za celovito sledenje med platformami. Ta poenoteni pogled omogoča prefinjeno oblikovanje občinstev, saj omogoča segmentacijo na podlagi določenih dogodkov, lastnosti in vedenja uporabnikov za analizo ali ciljno usmerjeno oglaševanje. GA4 zbira bistvene podatke o sodelovanju in prihodkih, ki se uporabljajo za analizo ali modeliranje življenjske vrednosti strank (CLV). Poleg tega GA4 uporablja strojno učenje za napovedne metrike, ki napovedujejo dejanja, kot so nakupi, in omogočajo oblikovanje napovednih občinstev.
ㆍ Izboljšana poročila
Večina poročil v prvotni različici Universal Analytics so bile preproste tabele. Oblika je bila idealna za izvoz in nadaljnje delo s podatki, manjkale pa so jasnejše vizualizacije in poročila, ki bi nekaj povedala na prvi pogled. GA4 uvaja nov nabor vnaprej določenih poročil, ki zagotavljajo jasnejši in bolj strukturiran pogled na vedenje uporabnikov. Za razliko od Universal Analytics se GA4 osredotoča na sledenje na podlagi dogodkov in ponuja vgrajena poročila, ki poudarjajo trende vpletenosti, zadržanja in konverzij uporabnikov. Posodobljena poročila o življenjskem ciklu in uporabnikih podjetjem olajšajo spremljanje ključnih kazalnikov uspešnosti brez obsežnega prilagajanja.
ㆍ Integracija z Google BigQuery
Ena največjih tehničnih novosti, ki jih je prinesel GA4, je nativna (in brezplačna) integracija z Google BigQuery. To orodje uporabljajo predvsem spletni analitiki in tržniki, ki delajo z velikimi količinami podatkov. BigQuery omogoča shranjevanje in obdelavo teh podatkov (v bistvu gre za Google Sheets na steroidih z veliko drugimi uporabnimi funkcijami in vmesniki). To orodje je bilo v programu Universal Analytics na voljo le majhnemu delu uporabnikov, saj sta bila njegova implementacija in povezava z orodjem Google Analytics tehnično in finančno zahtevna. V programu GA4 pa temu ni tako, ta povezava je zelo enostavna (dobesedno nekaj klikov) in brezplačna. Plačate le za uporabo programa BigQuery, ki pa ima nekaj shranjenih ali obdelanih podatkov vsak mesec brezplačno. Tako imajo lahko majhna in srednje velika spletna mesta ali spletne trgovine dostop do popolnih podatkov GA4 v BigQueryju že za nekaj evrov na mesec (najmanjši se zlahka umestijo v brezplačno omejitev).
BigQuery shranjuje surove podatke, ki jih lahko uporabite v BigQueryju ali izvozite v druge sisteme.

Source: Google Analytics
ㆍ Izboljšano zbiranje podatkov z GA4
GA4 izboljša zbiranje podatkov s sledenjem interakcijam uporabnikov v več napravah in platformah v eni lastnosti. Za razliko od storitve Universal Analytics, ki je ločevala podatke o spletnem mestu in aplikaciji, GA4 združuje te stične točke in zagotavlja celovit pogled na pot uporabnika. S sledenjem na podlagi dogodkov GA4 nemoteno zajema interakcije uporabnikov, ne glede na to, ali se zgodijo na namizju, mobilnem telefonu ali aplikaciji. Funkcije, kot sta User-ID in Google Signals, pomagajo povezati dejavnosti med različnimi napravami, kar zagotavlja natančnejše pripisovanje. To izboljšano zbiranje podatkov podjetjem omogoča boljše razumevanje obnašanja na več napravah, izpopolnjevanje trženjskih strategij ter optimizacijo uporabniške izkušnje za večjo vključenost in konverzije.
Napredno poročanje in analiza v GA4
GA4 je poleg vnaprej pripravljenih in prilagodljivih poročil uvedel napredno zmožnost ustvarjanja poročil po meri od začetka. Izbirate lahko med naslednjimi vrstami poročil: ✅ Prosta oblika – najpogosteje klasična oblika tabele, vendar lahko prosto obliko uporabite tudi za druge vizualizacije – Donut graf, Črtni graf, Razpršeni graf, Stolpčni graf ali Geo zemljevid. ✅ Raziskovanje kohort – podobno kot Universal Analytics ima novi GA4 poročilo o raziskovanju kohort, ki ga lahko prilagodite. ✅ Raziskovanje lijaka – klasični lijak, ki ga poznamo iz trženja, je še posebej uporaben za segment e-trgovine.
✅ Prekrivanje segmentov – možnost vizualizacije do 3 različnih segmentov s predogledom prekrivanja segmentov uporabnikov, sej ali dogodkov. ✅ Raziskovanje poti – to poročilo vam omogoča sledenje najpogostejšim dejanjem uporabnikov na spletnem mestu – zaporedje strani ali dogodkov. ✅ Raziskovalec uporabnikov – možnost sledenja vedenju posameznih uporabnikov v tabeli ali časovnem zemljevidu.

Source: Google Analytics
Zakaj preiti na Google Analytics 4?
Google Analytics 4 ponuja veliko naprednih funkcij, ki omogočajo globlji vpogled v vedenje uporabnikov, delovanje spletnega mesta in učinkovitost trženja. Podatkovni model GA4, ki temelji na dogodkih, izboljšano sledenje med platformami in vpogledi, ki temeljijo na strojnem učenju, podjetjem omogočajo, da optimizirajo svoje strategije in sprejemajo boljše odločitve. Prožnost sledenja interakcijam uporabnikov na spletnih mestih, v aplikacijah in drugih digitalnih stičnih točkah zagotavlja, da lahko podjetja zajamejo celovit pregled poti uporabnikov. Sprejetje izpopolnjenih funkcij GA4 bo bistvenega pomena za podjetja, da ostanejo pred konkurenco in dosežejo na podatkih temelječ uspeh, ko se bodo še naprej prilagajala spreminjajočim se digitalnim pokrajinam.

Source: Depositphotos
Pogosta vprašanja
Kako prikazati oglede strani v storitvi Google Analytics 4?
Pojdite v Poročila > Angažiranost > Strani in zasloni. To poročilo neposredno prikazuje metriko “Pogledi” ob poteh ali naslovih vaših strani.
Kako najti vračajoče se uporabnike v storitvi Google Analytics 4?
Pojdite v možnost Poročila > Pridobivanje > Pridobivanje uporabnikov. To poročilo omogoča vpogled v vire novih uporabnikov. Metriko “Novi in vračajoči se” lahko uporabite za razlikovanje med uporabniki, ki prvič obiščejo vaše spletno mesto, in tistimi, ki se vračajo.
Kje najti utm v Google Analytics 4?
Pojdite v možnost Poročila > Pridobivanje > Pridobivanje prometa. S spustnim seznamom nad tabelo spremenite primarno dimenzijo v “Kampanja seje”, “Vir seje / medij”, “Ročni termin seje”, “Ročna vsebina oglasa seje” ali drugo dimenzijo, ki je povezana s parametrom UTM, ki ga uporabljate.
Kako ugotoviti, od kod prihaja promet iz storitve Google Analytics 4?
Pojdite v možnost Poročila > Pridobivanje > Pridobivanje prometa. To poročilo prikazuje vire prometa na vašem spletnem mestu, kot so organsko iskanje, plačano iskanje, napotitve, neposredni obiski in družbeni mediji. Za prikaz posebnih podrobnosti lahko filtrirate in grupirate po “Viru/nosilcu”. V tem poročilu si lahko ogledate vse plačane in neplačane kanale, ki so pripeljali promet na vašo spletno stran ali aplikacijo.
Kako v Google Analytics 4 prikazati referenčni promet?
Pojdite v možnost Poročila > Pridobivanje > Pridobivanje prometa. Tu lahko najdete vse vire prometa, vključno z virom “Referral”. Če želite poiskati določen vir prometa, lahko dimenzijo preklopite na Vir/nosilec seje in filtrirate vse vire, katerih nosilec je “referral”. Tako je mogoče videti specifična spletna mesta, ki so pripeljala promet na spletno mesto.
Ali Google Analytics 4 uporablja piškotke?
GA4 v prvi vrsti uporablja piškotke prve osebe, ki jih določi domena spletnega mesta, ki ga uporabnik obiskuje. Ti piškotki pomagajo slediti interakcijam posameznega uporabnika v več sejah in omogočajo vpogled v vedenje uporabnika. Uporabniki lahko piškotke zavrnejo tako, da prilagodijo nastavitve brskalnika ali uporabijo orodja, kot je Googlov način soglasja za piškotke. S tem lahko omejite ali blokirate zbiranje podatkov, ki ga GA4 izvaja s piškotki.