
Največje svetovne velesile e-trgovine
- Alibaba: lansirala iskalnik B2B z umetno inteligenco, imenovan Accio, ki je dosegel 500.000 uporabnikov iz malih in srednje velikih podjetij ter povečal stopnjo konverzije za skoraj 30 %.
- Amazon: Amazon: uvedel tehnologijo za iskanje paketov s pomočjo vida, ki je zmanjšala napor voznikov za 67 % in prihranila več kot 30 minut na dostavno pot. V letu 2024 je dosegel 10,75-odstotno stopnjo konverzije.
- Čevlji: Krepitev položaja na trgu lepote, uvedba storitev hitre dostave in uporaba podatkov o strankah za razvoj zdravstvenih storitev. Povečanje digitalne prodaje za 23 % glede na preteklo leto.
- Currys: Currys: osredotočen na digitalno preobrazbo z elektronskim označevanjem polic, digitalnimi sistemi za čakanje v vrsti in partnerstvom z Microsoftom za izkoriščanje tehnologije umetne inteligence.
- Naslednji: dosegel mejnik 1 milijarde funtov dobička, se s partnerstvom z družbo Myntra razširil v Indijo in uvedel luksuzno platformo Seasons.
- Ocado Retail: Z robotiko in avtomatizacijo za hitrejšo obdelavo naročil: roboti so omogočili, da je bilo naročilo s 50 postavkami zbrano v samo 10 minutah.
- Tesco: Tesco: poskusno uvedel prilagojene popuste za kartico Clubcard na podlagi nakupovalnega vedenja in zagnal spletno tržnico z več kot 20.000 izdelki tretjih oseb.
- The Very Group: Vlaganje v rešitve na področju umetne inteligence in podatkov, uporaba modeliranja na podlagi umetne inteligence za izboljšanje napovedovanja zalog in uvedba maloprodajne medijske platforme Very Media Group.
- Walmart: uvedba metaverse nakupovalnih izkušenj prek igre Roblox in družabne platforme “Nakupuj s prijatelji” za privabljanje mlajših kupcev.
Ker 81 % vprašanih potrošnikov daje prednost podjetjem, ki zagotavljajo prilagojene izkušnje, je personalizacija postala sveti gral. John Lewis je sodeloval s podjetjem Klarna, da bi svojim spletnim potrošnikom omogočil izbiro “kupi zdaj, plačaj pozneje”, Currys pa je uvedel “flexpay” za prilagodljive možnosti plačila.Družabno poslovanje še vedno pridobiva na veljavi, saj naj bi do leta 2030 doseglo 6,2 bilijona dolarjev po vsem svetu. Nakupovanje v živo, ki je nastalo na Kitajskem, se je razvilo v panogo, vredno 512 milijard dolarjev. Do leta 2026 naj bi predstavljala kar 20 % celotne prodaje elektronskega poslovanja v Združenem kraljestvu. Poročilo Retail Week poudarja pet glavnih taktik za trgovce, ki želijo izboljšati svojo prisotnost v elektronskem poslovanju:
- vlaganje v umetno inteligenco v celotni vrednostni verigi
- zagotavljanje prihodnosti s pametnimi inovacijami na področju digitalnih plačil
- uporaba programov zvestobe in vpogledov v podatke
- ohranjanje poudarka na hitri dostavi
- navduševanje potrošnikov z zanimivimi spletnimi izkušnjami