5 min. branja

Načrtujete širitev v tujino? Ne podcenjujte izbire domene

Pri ustanavljanju nove e-trgovine in tudi pri preoblikovanju blagovne znamke je pomembno razmisliti o izbiri končnice za domeno. Pozanimajte se o prednostih lokalnih in globalnih domen, vplivu domene na SEO ali postopku izbire prave domene.

Ta članek je za vas prevedla umetna inteligenca
Načrtujete širitev v tujino? Ne podcenjujte izbire domene
Vir: Depositphotos

Izbira lokalne ali globalne domene?

Pomemben korak pred ustvarjanjem funkcionalne spletne strani je nakup ustreznega domenskega naslova. Izbira med lokalno (.de, .nl, .fr, .sk) ali globalno (na primer .com) končnico lahko na podjetje vpliva na različne načine, izbira obeh vrst domen pa ima prednosti in slabosti. Če šele začenjate poslovanje in se osredotočate na eno določeno državo ali če se ne nameravate takoj širiti, je lokalna domena logična in praktična izbira. Za podjetja, ki se nameravajo širiti v tujino, pa je pomembno, da razmislijo o mednarodnih in tujih domenskih končnicah. Vendar ima vsaka domenska končnica svoje posebnosti in ne vpliva le na uporabnike, temveč tudi na primer na SEO.

Kaj morate vedeti o lokalnih domenah

Lokalne domene ali ccTLD so povezane z določenimi državami ali regionalnimi ozemlji. Njihova glavna funkcija je omogočiti lokalnim subjektom in organizacijam, da se identificirajo na spletu glede na svojo geografsko prisotnost. Lokalne domene so običajno sestavljene iz dveh črk, ki predstavljata kodo države (na primer v primeru Francije je to že omenjena domena .fr, Nemčija uporablja domeno .de, Poljska pa .pl).

Zaupanja vredno, profesionalno, prilagojeno

Nacionalne domene so za lokalne kupce bolj verodostojne kot globalne, kar vam lahko pomaga pritegniti stranke v določeni regiji. Spletna mesta z lokalnimi domenami so na splošno videti bolj profesionalna in prilagojena, zato je dobro, da ob vstopu na nov trg svoje spletno mesto lokalizirate. Z nacionalnimi domenami lahko tudi lažje usmerite spletno trženje na lokalno občinstvo, poleg tega pa je pri nakupu domen pogosto manjša konkurenca.

Lokalne domene v različnih jezikih in kako se povezati z njimi

Lokalne domene so lahko težava, če nameravate ustvariti večjezično spletno mesto. Vendar je preklapljanje med lokalnimi domenami enostavno; preprosto namestite povezave do strani v vseh različicah in vaši spletni obiskovalci bodo že lahko izbrali želeni jezik.DODATNI NASVET: Ne pozabite namestiti hreflangov, ki se uporabljajo kot del SEO in iskalnikom sporočajo, kateri jezik se uporablja na spletnem mestu.

Prednosti globalnih domen

Domene, znane kot globalne (gTLD), niso vezane na določeno državo ali regijo. Uporabljajo se po vsem svetu in jih lahko štejemo za bolj univerzalne in lokacijsko nevtralne. Zaradi svoje specifičnosti ne omejujejo ciljnega občinstva na eno samo državo.Najbolj priljubljene globalne domene so .com, .org in .net, ki imajo dolgo zgodovino, so prepoznavne in jim zaupajo uporabniki interneta v več sto državah. Vendar v svetu globalnih domen obstaja še veliko drugih možnosti, prilagojenih različnim ciljem in projektom, zato je treba izbiro globalne domene skrbno pretehtati.

Ena izmed najbolj priljubljenih je domena .com

Domenska končnica .com je zdaj standard za večino spletnih mest, ustvarjena je bila za poslovne namene in se nanaša na podjetje. Bila je ena prvih domen, ki so veljale za univerzalne – uporabniki pogosto iz navade na spletna mesta dodajajo končnico .com. Zato bi morala vsaka e-trgovina, ki deluje ali namerava delovati v več državah, imeti končnico domene .com.

Source: Depositphotos

Domena pomembno vpliva na SEO

Domena, ki jo izberete za svoje spletno mesto, lahko pomembno vpliva na njegove rezultate SEO. Če izberete priljubljeno končnico .com, boste samodejno pridobili določene prednosti v smislu gradnje povratnih povezav. Druga ustrezna spletna mesta se bodo začela povezovati z isto domeno – s tem se bo ustvaril sok povezav za vašo domeno.

Lažja izmenjava signalov med spletnimi mesti

Na uspešnost SEO lahko pozitivno vpliva tudi selitev mednarodnih različic spletnih mest z več lokalnih domen (ccTLD) na eno skupno globalno domeno (gTLD). V tem primeru si bodo spletna mesta na eni domeni začela med seboj veliko lažje deliti signale za razvrščanje kot spletna mesta z različnimi lokalnimi domenami. Vendar ne pozabite, da združitev različnih domen v eno globalno domeno ne bo vedno prinesla rasti organskega prometa. Če ima le ena od domen pred združitvijo zadostno količino kakovostnih povratnih povezav, nastalo spletno mesto z globalno domeno morda sploh ne bo ustvarilo rasti.

Pazite na lažne preusmeritve in izgubo avtoritete spletnega mesta

Oblikovanje popolnoma nove globalne domene .com lahko predstavlja nekaj zapletov. Če je na primer na eni domeni nameščenih več držav ali jezikovnih različic, si lahko med seboj delijo negativne ocene. Ali nameravate na spletnem mestu omogočiti preklapljanje domen? Zavedati se morate, da obstaja velika nevarnost ustvarjanja nizov z nepravilnimi preusmeritvami. Vedno je treba poskrbeti, da so vsi stari naslovi URL preusmerjeni neposredno na nove povezave (ne prek vmesnih naslovov URL). Dobro je, da ohranite tako stare domene kot certifikate SSL, da bodo preusmeritve še naprej pravilno delovale in da se ne bo izgubila avtoriteta spletnega mesta.DODATNI NASVET: Če ste podjetje, ki uporablja različne blagovne znamke v različnih državah, združitev spletnih mest v eno domeno v vašem primeru morda sploh ne bo delovala. Poleg tega v nekaterih državah stranke raje kupujejo na lokalnih domenah.

Kako izberem pravo domeno?

Vsaka e-trgovina je edinstvena, zato verjetno nikoli ne bo obstajalo pravilo, ki bi ustrezalo vsem. Poleg želja strank je vedno pomembno upoštevati tudi tehnične vidike. Medtem ko bo za nekatere države in trge idealna skupna globalna domena, bo za druge za uspeh bistvena lokalna razširitev. Zlata sredina je pogosto kombinacija obeh.

Delite članek
Podobni članki
Izzivi pri širjenju e-trgovine: Kaj lahko pričakujete?
5 min. branja

Izzivi pri širjenju e-trgovine: Kaj lahko pričakujete?

Širitev e-poslovanja na svetovni ravni predstavlja ogromno priložnosti za lastnike podjetij, ki si prizadevajo za rast zunaj domačih trgov. Mednarodni trg e-trgovine raste po več kot 14-odstotni letni stopnji, svetovna prodaja e-trgovine pa bo leta 2024 presegla 6,3 bilijona dolarjev. Vendar pa čezmejno e-trgovanje prinaša precejšnje izzive, vključno z logistiko, obdavčitvijo, pravno skladnostjo, lokalizacijo in […]

Petr Sedlacek Petr Sedlacek
Co-founder LOCO
Preberite članek
Bridge Now

Zadnje novice

10+ neprebrano

10+