3 min. branja

Meta uradno nadomešča preverjanje dejstev s sistemom skupnostnih opomb

Meta od tega tedna temeljito spreminja način preverjanja informacij v omrežjih Facebook, Instagram in Threads. Namesto sodelovanja z neodvisnimi preverjevalci dejstev uvaja Community Notes, mehanizem, ki temelji na množičnem zbiranju podatkov. Ta sprememba je sporna, vendar jo Meta predstavlja kot način za zmanjšanje pristranskosti. Za blagovne znamke to pomeni novo resničnost - vsebina ne bo izgubila dosega, vendar bo morda javno dopolnjena s kontekstom anonimnih uporabnikov, kar lahko vpliva na verodostojnost sporočil.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Ta članek je za vas prevedla umetna inteligenca
Meta uradno nadomešča preverjanje dejstev s sistemom skupnostnih opomb
Vir: Meta

Meta je začela testirati Community Notes v ZDA s približno 200.000 sodelavci. Novi sistem uporabnikom omogoča, da objavam dodajajo opombe, ki bodo prikazane le, če jih ljudje z različnimi stališči ocenijo kot koristne. Za razliko od prejšnjega sistema, kjer so označene objave lahko izgubile doseg, opombe skupnosti ne bodo vplivale na distribucijo vsebine. Za tržnike je pomembno, da za oglase trenutno ne veljajo opombe skupnosti. Vendar bo funkcija veljala za večino rednih vsebin, vključno z objavami javnih osebnosti in same Mete. Sistem bo sprva deloval v šestih jezikih, ki se uporabljajo v ZDA.

Tveganja skupnostnih opomb

Meta predstavlja Community Notes kot preglednejšo in manj pristransko alternativo tradicionalnemu preverjanju dejstev. Opombe bodo objavljene le, če se bodo uporabniki z različnimi mnenji strinjali o njihovi uporabnosti, s čimer Meta upa, da bo preprečila enostransko pristranskost. Vendar pa ta mehanizem predstavlja tveganje, da bo točnost informacij določena s kompromisom med različnimi skupinami avtorjev in ne s strani strokovnjakov. To bi lahko privedlo do situacij, ko dejstva ne bi bila priznana, če se različne mnenjske skupine o njih ne bi mogle dogovoriti. Poleg tega se sistem zanaša na anonimne prostovoljce, kar odpira prostor za organizirane kampanje, manipulacijo in vpliv na javno mnenje. Ker je sistem odvisen od prispevkov uporabnikov in zahteva dogovor med različnimi skupinami, lahko traja predolgo, da se pojavijo pojasnila za zavajajočo vsebino, kar omogoča, da se medtem lažne informacije močno razširijo.

Meta Community Notes

Source: Meta

Potencialni vpliv na elektronsko poslovanje

V nasprotju s prejšnjim sistemom opombe skupnosti ne bodo omejevale vidnosti vsebine, temveč bodo le dodajale kontekst. To lahko prepreči neupravičene sankcije proti blagovnim znamkam.

Če bi na primer vplivnež na Facebooku objavil zavajajočo trditev, kot je “Pitna voda v New Yorku je onesnažena”, bi lahko Meta po starem sistemu objavo označila kot lažno in zmanjšala njen doseg. Z opombami skupnosti bi se objava še naprej širila brez omejitev, vendar bi se pod njo lahko pojavila opomba: “Po uradnih podatkih voda v New Yorku izpolnjuje varnostne standarde. Več informacij najdete tukaj: [povezava].” Meta trdi, da bo novi sistem zmanjšal pristranskost, vendar bo njegov uspeh odvisen od kakovosti prispevkov in metod reševanja sporov. Podjetja morajo paziti, ali sistem ne bo postal orodje za širjenje zavajajočih zapisov o njihovih izdelkih ali storitvah.

Kaj naj storijo podjetja?

  • Spremljajte razvoj dogodkov: Spremljajte, kako se sistem Community Notes obnese in ali predstavlja tveganje za blagovne znamke.
  • Pripravite se na morebitno širitev: Če se bo sistem začel uporabljati za oglase ali druge države, bodo potrebne strategije za ravnanje s potencialno netočnimi opombami.
  • Vključite se v sistem: Razmislite o sodelovanju v programu, da bi bolje razumeli mehanizem ocenjevanja vsebine in potencialno vplivali na razpravo v svoji panogi.

Skupnostne opombe trenutno ne predstavljajo bistvene spremembe za evropsko e-trgovino, vendar je potrebna pazljivost, če Meta začne sistem razvijati in širiti.

Delite članek
Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Podobni članki
Regionalna konferenca o e-trgovini v Skopju predstavila prihodnost digitalnega gospodarstva
2 min. branja

Regionalna konferenca o e-trgovini v Skopju predstavila prihodnost digitalnega gospodarstva

V ozračju, polnem energije, navdiha in novih idej, je letošnja 8. regionalna konferenca o e-trgovini še enkrat pokazala, zakaj je najbolj pričakovan dogodek za digitalno skupnost v regiji. 4. novembra je bila Nacionalna opera in balet polna menedžerjev, tržnikov, podjetnikov, organizacijskih predstavnikov in voditeljev, ki so prišli, da bi “pospešili” prihodnost pod geslom “Pritrdite prihodnost”.

Marija Ristovska Marija Ristovska
E-commerce Project Manager | Marketing and PR consultant and Strategist, E-commerce Macedonia Association
Optimizacija za algoritme? Socialno poslušanje je tisto, kar je resnično pomembno
4 min. branja

Optimizacija za algoritme? Socialno poslušanje je tisto, kar je resnično pomembno

Blagovne znamke že leta optimizirajo vsebino za iskalnike. Danes pa se spreminja tudi način, kako ljudje iščejo informacije, in z njim tudi način sprejemanja odločitev. Namesto kratkih poizvedb sprašujejo o določenih stvareh, ki so jim pomembne. Kar je bilo nekoč zabavno, je zdaj standard, ki se mu moramo prilagoditi v spletnem poslovanju.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Zakaj je M&S za rast izbral TikTok Shop in Zalando
2 min. branja

Zakaj je M&S za rast izbral TikTok Shop in Zalando

Britanski maloprodajni velikan Marks & Spencer bistveno spreminja svojo strategijo spletne prodaje. Po poročilu ChannelX je podjetje podpisalo pogodbo z Zalandom za upravljanje vse logistike v celinski Evropi in hkrati vstopa v trgovino TikTok, kjer se v Združenem kraljestvu vsako sekundo prodaja en lepotni izdelek.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU