3 min. branja

Meta od oktobra prepoveduje vse politične oglase v EU

Družba Meta, ki ima v lasti platforme, kot so Facebook, Instagram in WhatsApp, je napovedala, da bo od oktobra 2025 po vsej EU prepovedala politično, volilno in družbeno občutljivo oglaševanje. S to potezo se odziva na nova pravila Evropske unije o preglednosti političnega oglaševanja, ki bodo začela veljati oktobra. Po mnenju Mete ta prinašajo pravno negotovost in precejšnja operativna bremena. Podoben korak je pred tem napovedal tudi Google.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Ta članek je za vas prevedla umetna inteligenca
Meta od oktobra prepoveduje vse politične oglase v EU
Vir: ChatGPT

Z 10. oktobrom bo v EU začela veljati uredba o preglednosti in ciljni usmerjenosti političnega oglaševanja (TTPA ). V skladu z njo morajo večje digitalne platforme:

  • jasno označiti politično oglaševanje,
  • navesti, kdo je zanj plačal in koliko je stalo
  • in navesti, na katere volitve ali ciljne skupine vpliva.

Neupoštevanje pravil lahko povzroči globe v višini do 6 % letnega svetovnega prometa.

Zakaj Meta umika politično oglaševanje?

“To je težka odločitev,” je v izjavi zapisala Meta. Po navedbah podjetja nova pravila bistveno omejujejo način, kako lahko platforme zagotavljajo personalizirane kampanje, ki javnost obveščajo o pomembnih vprašanjih. Meta trdi, da bo to na koncu škodovalo evropskim volivcem, saj jim bo preprečilo, da bi prejeli zadostne in raznolike informacije.

Vpliv na e-trgovanje

Meta in Google običajno uporabljata širše omejitve, kot se zdi na prvi pogled. Že samo sklicevanje na trajnost, zdravje ali družbeno odgovornost je lahko dovolj, da se oglas samodejno blokira, preusmeri v ročni pregled ali preveri oglaševalca.

Čeprav se prepoved nanaša predvsem na politično oglaševanje, so v praksi lahko omejene tudi običajne kampanje z vrednostnimi sporočili.

Če sporočate teme, kot so trajnost, zdravje, izobraževanje ali umetna inteligenca, lahko platforma vašo kampanjo samodejno označi kot občutljivo in tako zanjo veljajo strožji predpisi. To še posebej vpliva na segment B2B, ki pogosto sodeluje z reguliranimi sektorji, kot so energetika, zdravstvo ali finance. Blagovne znamke in tudi agencije bodo morale natančneje spremljati, pri katerih kampanjah lahko pride do omejitev, in se pripraviti na dodatne korake odobritve.

4 točke, s katerimi se lahko izognete težavam

  1. Kampanje načrtujte dovolj zgodaj. Pametno je upoštevati morebitne zamude pri odobritvi ali potrebo po spremembah kopij.
  2. Razmislite o bolj nevtralnem jeziku v oglasih. Izogibajte se besedilom, ki bi jih algoritmi lahko ocenili kot občutljiva (npr. “rešite planet”, “boj proti boleznim” …).
  3. Blagovno znamko in učinkovitost obravnavajte ločeno. Če se v enem oglasu srečajo prodajne in občutljive teme, lahko to povzroči težave pri odobritvi. Razdelitev kampanj zmanjša tveganje in zagotavlja boljši nadzor.
  4. Bodite pozorni na postopke odobritve in politiko oglasov. Spremljajte spremembe pravil in razmislite o posvetovanju s partnerjem ali platformo.

Kaj naprej?

Prihodnji meseci bodo pokazali, ali se bosta Meta in Google odločila omejiti oglaševanje izključno na politične teme ali pa bodo nova pravila imela širši vpliv tudi na komercialne oglaševalce. Zato je vredno upoštevati njihov vpliv že v fazi načrtovanja.

Delite članek
Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Podobni članki
Regionalna konferenca o e-trgovini v Skopju predstavila prihodnost digitalnega gospodarstva
2 min. branja

Regionalna konferenca o e-trgovini v Skopju predstavila prihodnost digitalnega gospodarstva

V ozračju, polnem energije, navdiha in novih idej, je letošnja 8. regionalna konferenca o e-trgovini še enkrat pokazala, zakaj je najbolj pričakovan dogodek za digitalno skupnost v regiji. 4. novembra je bila Nacionalna opera in balet polna menedžerjev, tržnikov, podjetnikov, organizacijskih predstavnikov in voditeljev, ki so prišli, da bi “pospešili” prihodnost pod geslom “Pritrdite prihodnost”.

Marija Ristovska Marija Ristovska
E-commerce Project Manager | Marketing and PR consultant and Strategist, E-commerce Macedonia Association
Optimizacija za algoritme? Socialno poslušanje je tisto, kar je resnično pomembno
4 min. branja

Optimizacija za algoritme? Socialno poslušanje je tisto, kar je resnično pomembno

Blagovne znamke že leta optimizirajo vsebino za iskalnike. Danes pa se spreminja tudi način, kako ljudje iščejo informacije, in z njim tudi način sprejemanja odločitev. Namesto kratkih poizvedb sprašujejo o določenih stvareh, ki so jim pomembne. Kar je bilo nekoč zabavno, je zdaj standard, ki se mu moramo prilagoditi v spletnem poslovanju.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Zakaj je M&S za rast izbral TikTok Shop in Zalando
2 min. branja

Zakaj je M&S za rast izbral TikTok Shop in Zalando

Britanski maloprodajni velikan Marks & Spencer bistveno spreminja svojo strategijo spletne prodaje. Po poročilu ChannelX je podjetje podpisalo pogodbo z Zalandom za upravljanje vse logistike v celinski Evropi in hkrati vstopa v trgovino TikTok, kjer se v Združenem kraljestvu vsako sekundo prodaja en lepotni izdelek.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU