2 min. branja

Madžarska je s tem pravilom o plačilih šokirala svet maloprodaje

Madžarska je sprejela zakon, ki bo začel veljati 1. julija 2025 in določa, da morajo kupci v trgovinah plačevati z gotovino. Zakon določa, da morajo imeti ljudje možnost plačevanja z gotovino osebno v trgovinah, po povzetju ali z nakazilom denarja na račun.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Ta članek je za vas prevedla umetna inteligenca
Madžarska je s tem pravilom o plačilih šokirala svet maloprodaje
Vir: Canva Pro License

Kaj se zahteva

Trgovci na drobno morajo zagotoviti možnosti plačila z gotovino, vključno z:

  • plačevanje v trgovini na prodajnem mestu
  • storitve dostave po povzetju
  • vplačila na bankomatih ali vplačila na račun
  • plačila z rumenim čekom

Izjeme veljajo za spletne naročnine, čezmejno e-prodajo in popolnoma avtomatizirane trgovine.

Pomisleki industrije

OKSZ pri nacionalnem trgovinskem združenju je zakon kritiziral in opozoril, da nekaterim vrstam podjetij nalaga nerealne obveznosti.

Opredeljena ključna vprašanja:

  • Samopostrežne trgovine se soočajo s težavami pri delovanju
  • omarice za pakete zahtevajo drage spremembe
  • prodajni avtomati potrebujejo varnostne posodobitve
  • visoki stroški preusmeritve za obstoječe brezgotovinsko poslovanje
  • Potencialne motnje pri opravljanju storitev

Združenje trdi, da uredba ne upošteva trenda elektronskih plačil in lahko povzroči težave za manjša podjetja.

Vpliv na trgovino na drobno

Sprememba je v nasprotju s širšim evropskim trendom digitalnih plačil. Čeprav zagotavlja, da kupci, ki imajo raje gotovino, niso izključeni iz nakupov, ustvarja zahteve glede skladnosti za podjetja, ki so prešla na brezgotovinsko poslovanje. Trgovci na drobno morajo do julijskega roka uvesti skladne plačilne sisteme.

Izzivi e-trgovine

Spletni trgovci na drobno s sedežem na Madžarskem se soočajo s posebej zapletenimi ovirami pri izvajanju, medtem ko imajo mednarodni prodajalci koristi od čezmejne izjeme. Lokalna podjetja za e-trgovanje morajo zdaj v svoje platforme vključiti storitve plačila po povzetju in sisteme pologov na račun, kar lahko upočasni postopke plačevanja in poveča zahteve glede storitev za stranke. Zakon dejansko sili domača digitalno naravnana podjetja, da vzdržujejo dvojno plačilno infrastrukturo, kar ustvarja konkurenčno slabši položaj v primerjavi s tujimi konkurenti, ki lahko na madžarskem trgu še naprej poslujejo samo z gotovino.

Delite članek
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Podobni članki
Regionalna konferenca o e-trgovini v Skopju predstavila prihodnost digitalnega gospodarstva
2 min. branja

Regionalna konferenca o e-trgovini v Skopju predstavila prihodnost digitalnega gospodarstva

V ozračju, polnem energije, navdiha in novih idej, je letošnja 8. regionalna konferenca o e-trgovini še enkrat pokazala, zakaj je najbolj pričakovan dogodek za digitalno skupnost v regiji. 4. novembra je bila Nacionalna opera in balet polna menedžerjev, tržnikov, podjetnikov, organizacijskih predstavnikov in voditeljev, ki so prišli, da bi “pospešili” prihodnost pod geslom “Pritrdite prihodnost”.

Marija Ristovska Marija Ristovska
E-commerce Project Manager | Marketing and PR consultant and Strategist, E-commerce Macedonia Association
Optimizacija za algoritme? Socialno poslušanje je tisto, kar je resnično pomembno
4 min. branja

Optimizacija za algoritme? Socialno poslušanje je tisto, kar je resnično pomembno

Blagovne znamke že leta optimizirajo vsebino za iskalnike. Danes pa se spreminja tudi način, kako ljudje iščejo informacije, in z njim tudi način sprejemanja odločitev. Namesto kratkih poizvedb sprašujejo o določenih stvareh, ki so jim pomembne. Kar je bilo nekoč zabavno, je zdaj standard, ki se mu moramo prilagoditi v spletnem poslovanju.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Zakaj je M&S za rast izbral TikTok Shop in Zalando
2 min. branja

Zakaj je M&S za rast izbral TikTok Shop in Zalando

Britanski maloprodajni velikan Marks & Spencer bistveno spreminja svojo strategijo spletne prodaje. Po poročilu ChannelX je podjetje podpisalo pogodbo z Zalandom za upravljanje vse logistike v celinski Evropi in hkrati vstopa v trgovino TikTok, kjer se v Združenem kraljestvu vsako sekundo prodaja en lepotni izdelek.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU