
Porast kitajskega e-trgovine
Evropska komisija je odpodjetij Shein in Temu zahtevala, da do 12. julija 2024 predložita pojasnila o svojih politikah varstva potrošnikov, zlasti glede varnosti otrok. Temu dosega 75 milijonov uporabnikov v EU, Shein pa poroča o 108 milijonih mesečno aktivnih uporabnikov, obe platformi imata v Evropi precejšnje baze uporabnikov. Količina paketov, ki vstopajo na Nizozemsko, ključna vrata za kitajsko e-trgovanje, se je eksponentno povečala. Po podatkih nizozemske carinske uprave se je število paketov močno povečalo s 172 milijonov v letu 2021 na 718 milijonov v letu 2023.
Rast toksičnosti
Nedavni pregled 144 izdelkov podjetij Shein, AliExpress in Temu je pokazal, da več izdelkov iz vsakega podjetja ni izpolnjevalo zakonskih zahtev Najbolj zaskrbljujoče je bilo odkritje, da so čevlji podjetja Shein vsebovali ftalate v količinah, ki večkrat presegajo varnostne omejitve. V enem paru čevljev so našli 229-krat več te škodljive kemikalije, kot dovoljujejo standardi.
Uradnik seulske ekipe za okoljsko zdravje je podrobno pojasnil tveganja: “Plastifikatorji na osnovi ftalatov vplivajo na reproduktivne funkcije, na primer zmanjšujejo število spermijev, ter lahko povzročijo neplodnost in celo prezgodnji porod.”
Uradnik je še poudaril resnost razmer in dodal, da je ena od takšnih kemikalij “s strani Mednarodnega inštituta za raziskovanje raka uvrščena med rakotvorne snovi za ljudi, zato je treba posebno pozornost nameniti preprečevanju dolgotrajnega stika s človeškim telesom”.

Source: Depositphotos
EU ukrepa
Eksplozivna rast teh platform je sprožila resno zaskrbljenost. Temu je na primer v štirih mesecih po debiju uspelo v Franciji po tržnem deležu prehiteti Shein. Čeprav je ta širitev s komercialnega vidika izjemna, je prehitela regulativne agencije, ki si prizadevajo za spoštovanje varnostnih predpisov. Evropska organizacija za pravice potrošnikov BEUC se je maja 2024 uradno pritožila zaradi Temuja in trdila, da podjetje uporablja zavajajoče taktike. Zakon o digitalnih storitvah (DSA), ki zdaj velja za te platforme, zahteva strožje varnostne ukrepe za zelo velike spletne platforme – tiste z več kot 45 milijoni mesečno aktivnih uporabnikov v EU.Nizozemski organi se za reševanje teh vprašanj zavzemajo za usklajeno strategijo. Pozvali so vse vpletene strani, vključno s proizvajalci, ladjarji in vladnimi organizacijami, naj prevzamejo odgovornost za zagotavljanje varnosti svojih izdelkov.
Varnost na kocki: Digitalna trgovina v EU je pred kritično preizkušnjo: varnost na varnem: digitalna trgovina v EU je pred kritično preizkušnjo
Na pomembno prelomnico v evropskem digitalnem gospodarstvu kažejo zaskrbljujoče ugotovitve v zvezi z varnostjo izdelkov velikih kitajskih podjetij za e-trgovanje Shein, AliExpress in Temu. Ker 85-95 % njihovih izdelkov ni v skladu z varnostnimi predpisi EU, so posledice za varstvo potrošnikov hude.
Velika baza uporabnikov in vse večji obseg pošiljk teh platform kažeta, kako hitro se širijo, kar poudarja nujno potrebo po regulativnem ukrepanju.
Ker evropski organi povečujejo nadzor v skladu z zakonom o digitalnih storitvah, se Shein in Temu soočata z vse večjim pritiskom, da dokažeta, da upoštevata stroge varnostne predpise. Kadar se v njihovih izdelkih najdejo škodljive snovi, kot so nevarno visoke ravni ftalatov v čevljih Shein, se pojavijo resni zdravstveni pomisleki, zlasti za ranljive skupine, kot so otroci. Pritožbe Evropske organizacije za varstvo pravic potrošnikov in preiskave, ki potekajo, kažejo na pomemben premik v e-trgovini k večji odgovornosti. Ker poskušajo regulatorji najti ravnovesje med udobjem in varnostjo potrošnikov, se hitra širitev trga in zahteva po spoštovanju strogih varnostnih standardov spopadata. Prihodnost teh platform v Evropi bo odvisna od njihove sposobnosti prilagajanja zakonskim zahtevam brez ogrožanja zaupanja uporabnikov. Na milijone strank se v vse bolj digitalnem svetu zanaša na zanesljive in varne izdelke, zato so stave visoke tako za sodelujoča podjetja kot za stranke.