4 min. branja

Kdo je 50 največjih izvoznikov e-trgovine v regiji srednje in vzhodne Evrope?

Growww Digital, vodilna agencija za digitalno trženje v Srednji in Vzhodni Evropi s sedežem na Madžarskem, vsako leto pripravi seznam največjih izvoznikov e-trgovine v Srednji in Vzhodni Evropi. Letos so objavili seznam Top 50, ki je edinstven, saj je neposredno povezan s ključnimi akterji na trgu ter predstavlja trende prihodkov in stopnje rasti v preteklih letih.

Ta članek je za vas prevedla umetna inteligenca
Kdo je 50 največjih izvoznikov e-trgovine v regiji srednje in vzhodne Evrope?
Vir: Depositphotos

Namenseznama je prikazati sliko najvidnejših spletnih trgovcev s sedežem v Srednji in Vzhodni Evropi in delujočih v drugih državah znotraj regije. Ogledamo si lahko njihove prodajne številke, medletno rast in preberemo njihove profile ter si tako ustvarimo predstavo o tem, kako so se največji igralci v različnih sektorjih razvijali in kaj so dosegli v zadnjih letih.

Statistični podatki s seznama 50 največjih izvoznikov e-trgovine v Srednji in Vzhodni Evropi

Gospodarsko okolje v Srednji in Vzhodni Evropi se je od februarja 2022 zaradi vojne v Ukrajini in naraščajoče inflacije precej spremenilo. Ti pretresi so povzročili motnje v trgovini, povečali stroške in ustvarili negotovost na trgu v celotni regiji. Tako je prišlo do neposredne posledice: če pogledamo 50 največjih izvoznikov v Srednji in Vzhodni Evropi, lahko rečemo, da je na splošno prišlo do dramatičnega upada stopenj rasti. Medtem ko je povprečna medletna rast prihodkov 50 največjih spletnih izvoznikov leta 2021 znašala 48 %, je leta 2022 padla na 10 %.

Razlike v uspešnosti

Ob gospodarskih ovirah so bile med različnimi akterji e-trgovine opažene razlike v uspešnosti. Nekaterim je te težave uspelo učinkovito premagati in so ohranili svojo pot rasti, čeprav počasneje kot v letih Covida. Poljska skupina Allegro, ki se ponaša z bruto vrednostjo blaga (GMV) v višini več kot 11 milijard EUR in 23-odstotno letno rastjo. Treba je omeniti, da je bil vstop podjetja Allegro na češki trg izziv, saj na tem trgu ni bilo tradicije modela zunanjega trga. Zamisel o uvedbi več tisoč poljskih poslovnih partnerjev, ki lahko dobavo opravijo v samo 1-2 tednih, je povzročila precejšnje težave z uporabniško izkušnjo.Po drugi strani je približno petina od 50 največjih e-trgovcev na drobno objavila negativne rezultateletne rasti prodaje v okviru 21/22, med njimi Dedoles (oblačila), Inspio (dom in dekor) ter Artmie (umetnost in obrt). Opomba: podjetju Dedoles, ki je v letih 2020 in 2021 beležilo odlično rast, v letu 2022 ni uspelo ohraniti zagona in se je na letni ravni zmanjšalo za 35 %. Kliknite tukaj za ogled seznama najboljših 50. Ko govorimo o sektorjih, med uspešnostjo različnih e-trgovin in sektorji, ki jim pripadajo, ni nobene povezave. Iz tega je mogoče sklepati, da je bil uspeh ali neuspeh odvisen od posameznega poslovnega pristopa in od tega, kako so se odzvali na izzive. Morda je zanimivo, da je znotraj zelenega gibanja podjetje Furbify, ki prodaja samo obnovljeno računalniško strojno opremo, izjemno zraslo in ima še vedno velik potencial za rast.

Source: Growwwdigital.com

Spremembe strategije

Podjetje Growww Digital meni, da je v takšnih okoliščinah preudarno ravnanje izvajanje strategije rasti, usmerjene v dobičkonosnost, ki podjetjem za e-trgovino pomaga uravnotežiti rast s finančno stabilnostjo. Strategija pridobivanja prevladujočega trga, ki je nekoč veljala za logičen pristop v okolju e-trgovine, ki ga je pospešila pandemija COVID-19, je naletela na težave zaradi izbruha vojne in inflacije leta 2022.Erozija kupne moči in vse višji stroški, povezani s svetovno proizvodnjo, trgovino in logistiko, so spodkopali to strategijo. Do leta 2022 so se trajektorije rasti prihodkov razšle, zaradi česar so se morala podjetja za e-trgovino preusmeriti v strategijo dobičkonosne rasti, ki poudarja tako rast kot dobičkonosnost.

“Obstajal je velik veter v hrbet in vsi so se lahko počutili kot superjunaki. Vendar je imelo tudi svojo slabo stran, saj je bil to le močan veter v jadra. Zdaj moramo veslati in krmiliti.” László Szabó, poslovodeči partner, Growww Digital

Szabó predlaga, da obstajata dva glavna načina za doseganje dobičkonosne rasti: povečanje učinkovitosti in povečanje prihodkov.Rast prihodkov je mogoče doseči s pristopom “3D širitve “:

  • širitev prodajnih kanalov (npr. z uporabo tržnic)
  • Geografska širitev (prodor na tuje trge)
  • Diverzifikacija ali razširitev portfelja izdelkov

Jasno je, da se je trend odpiranja trgov upočasnil, kar pomeni odmik od prejšnjega modela, usmerjenega v rast. Več podjetij zdaj poleg rasti daje prednost dobičkonosnosti in se prilagaja spreminjajoči se gospodarski dinamiki. Oglejte si seznam 50 najboljših izvoznikov e-trgovine v Srednji in Vzhodni Evropi, ki ga je pripravilo podjetje Growww Digital, da si ogledate akterje in njihovo uspešnost v zadnjih letih.Kliknite tukaj za ogled seznama 50 najboljših.

Delite članek
Podobni članki
58 % uporabnikov deli e-pošto zaradi popustov, vendar varujejo družbene podatke
2 min. branja

58 % uporabnikov deli e-pošto zaradi popustov, vendar varujejo družbene podatke

Trgovci na drobno ugotavljajo, da so kupci sicer navdušeni nad popusti, vendar jih skrbi tudi njihova zasebnost pri posredovanju osebnih podatkov. Glede na nedavno študijo svetovalnega podjetja Daemon, ki se ukvarja z digitalno preobrazbo, so promocijske ponudbe in e-pošta za popuste še vedno zelo privlačni za vse generacije; milenijci vodijo s 67 %, sledijo jim […]

Preberite članek
Kaj je potopno nakupovanje?
4 min. branja

Kaj je potopno nakupovanje?

Potopno nakupovanje je maloprodajna strategija, ki združuje digitalne inovacije z privlačnimi, otipljivimi vidiki tradicionalne maloprodaje. Združuje digitalni in fizični svet za ustvarjanje nepozabnih in očarljivih izkušenj z uporabo najsodobnejših tehnologij, kot so navidezna resničnost (VR), razširjena resničnost (AR) in nakupovanje v živo.

Preberite članek
Bridge Now

Zadnje novice

10+ neprebrano

10+