
Južnoevropske države so vodilne pri mednarodnem nakupovanju
Statistični podatki kažejo, da spletni kupci v Španiji, Italiji, Turčiji in na Norveškem več kot tri četrtine svojega e-trgovanja opravijo prek mednarodnih trgovcev na drobno.
Raziskava kaže,
da so
se severnoevropski velikani e-trgovine uspešno uveljavili kot prevladujoče sile na več trgih, zlasti v južnih regijah, kjer so lokalne alternative morda manj razvite ali konkurenčne
.
Zakaj imajo nekateri trgi močnejše domače ekosisteme e-trgovine
Gospodarske velesile Francija, Nemčija in Nizozemska so razvile močna domača spletna maloprodajna okolja. Podjetja Zalando, Bol in Carrefour so okrepila svojo prisotnost na domačih trgih, hkrati pa se širijo tudi na mednarodne trge. Te države imajo dobro razvite logistične sisteme in številne domače konkurente, vendar v Nemčiji z zelo razvitim domačim trgom e-trgovine še vedno približno 60 % spletnih nakupov opravijo prek čezmejnih kanalov. To kaže na prevladujočo vlogo multinacionalnih platform na digitalnem trgu.

Source: ECDB
Regionalne razlike
Južnoevropski in vzhodnoevropski trgi so še posebej odvisni od mednarodnih platform. Države, kot so Portugalska, Hrvaška, Litva in Španija, poročajo, da mednarodni prodajalci predstavljajo več kot 75 % njihovih dejavnosti e-trgovine.Potrošniki v teh regijah se pogosto obračajo na platforme, kot sta Amazon in Temu, zaradi konkurenčnih cen in širše izbire izdelkov v primerjavi s ponudbo domačih trgovcev na drobno. Vendar pa nakupi prek mednarodnih platform ne izključujejo nujno lokalno proizvedenega blaga.
Pomembne izjeme, ki odstopajo od regionalnih trendov
Opazovani vzorci razkrivajo nekaj zanimivih izjem. Trg e-trgovine na Poljskem pripada podjetju Allegro, saj to podjetje po tržnem deležu vodi Amazon. Glavne platforme za e-trgovanje v Romuniji Srbiji in Grčiji sestavljajo predvsem domači trgovci na drobno.
Amazon ima na Poljskem in nekaterih drugih trgih namenske domene, vendar nima neposrednega poslovanja v več državah v tej regiji.
Analiza razkriva, kako evropski trgi razvijajo svojo odvisnost od čezmejnega e-trgovanja s kombinacijo geografskih dejavnikov in digitalne infrastrukture ter konkurenčnih tržnih sil in vzorcev preferenc potrošnikov.