3 min. branja

Kako se zahodni trgovci na drobno prilagajajo grožnji iz Azije

Blagovne znamke Temu, Shein in Alibaba so vse bolj povezane z besedo grožnja. Postaja nekoliko pokvarjen rekord. Temu zvišuje cene oglaševanja, Shein prevzema prodajo uveljavljenih modnih blagovnih znamk, Alibaba se širi v Evropo in tako naprej. Ko so podjetja v celoti spoznala posledice prihoda poceni kitajskega blaga, ki se nenadoma ne prodaja pod lastnimi imeni, so začela ukrepati.

Ta članek je za vas prevedla umetna inteligenca
Kako se zahodni trgovci na drobno prilagajajo grožnji iz Azije
Vir: Depositphotos

Kitajski velikani, kot sta Temu in Shein, hitro pridobivajo tržni delež v Evropi in celo na ameriškem trgu, predvsem zaradi agresivnih cenovnih politik in velikih naložb v trženje. Ta situacija sili zahodna podjetja, da iščejo nove strategije za prilagajanje in zadrževanje svojih strank.

O vašem odzivu: prilagajanje azijski konkurenci

Hamburško modno podjetje About You se je odločilo, da bo sledilo zgledu uspeha azijskih konkurentov. Podjetje namerava letos ponuditi blago neposredno od proizvajalcev, kar naj bi zagotovilo bolj konkurenčne cene in ustavilo izgubo kupcev.

Ta odločitev je jasen znak, da morajo tudi veliki akterji na trgu inovirati in prilagoditi svoje poslovne modele, da ostanejo konkurenčni.

Ameriški velikan Amazon načrtuje izvajanje podobne strategije in išče tudi načine za tekmovanje s kitajskimi ponudniki. Pritisk na ta podjetja je ogromen, še posebej, če upoštevamo ogromne vsote, ki jih Temu in Shein vlagata v trženje. Prav zaradi tega jim uspe pridobiti velike tržne deleže.

Zalando: Previden pristop k spremembam

Nemški Zalando je ubral drugačen pristop. David Schröder, glavni operativni direktor Zalanda, je na digitalni konferenci K5 v Berlinu poudaril , da bi bila hitra uvedba neposrednih dobav proizvajalcev tvegana. Zalando trdi, da sta kakovost in zaščita blagovne znamke zanje ključnega pomena in da morajo biti previdni pri hitrih spremembah. Natančni ukrepi, ki jih nameravajo sprejeti za reševanje tega vprašanja, zato niso znani.

Vpliv carinskih predpisov na trg

Na sedanje stanje še dodatno vplivajo carinske oprostitve, ki veljajo za pošiljke, vredne manj kot 150 evrov, iz držav zunaj Evropske unije. Vendar pa Evropska komisija načrtuje odpravo te izjeme, ki bi lahko znatno vplivala na poceni kitajske spletne trgovine.

Če pogledamo v perspektivo – lani so v Evropo poslali do 2,3 milijarde poceni poštnih pošiljk, samo aprila pa rekordnih 350 milijonov paketov. Vendar se zdi, da izvajanje teh ukrepov ne bo enostavno. Carinske službe so že preobremenjene in izvajanje novih pravil bi bilo zahtevno.

Kritika kitajskih igralcev

Kitajski igralci Temu in Shein se soočajo s kritikami iz različnih razlogov. Obstajajo resni dvomi o varnosti, kakovosti in trajnosti izdelkov, ki jih prodajajo. Maja je 17 članov Evropske potrošniške organizacije (BEUC) vložilo pritožbe proti podjetju Temu. Podjetje je bilo obtoženo, da je zadrževalo informacije in uporabljalo manipulativne tehnike.

Temu se brani z besedami, da je nov v Evropi in se mora naučiti lokalnih pravil in običajev.

Trenutne razmere v elektronskem poslovanju so izziv za vse na trgu. Uveljavljene zahodnoevropske blagovne znamke bi morale biti pozorne, prav tako pa tudi manjši lokalni podjetniki. Kitajska podjetja uporabljajo nekaj nepoštenih trikov. Kraja fotografij in poceni kopij izdelkov škoduje prodaji in na koncu spodkopava zaupanje strank. Kupci menijo, da je ročno izdelano delo le prazna fraza, ki se uporablja za prikrivanje plitve prodaje kitajskih izdelkov.

Delite članek
Podobni članki
Zbogom e-trgovanje? 70 % ljudi bo do leta 2030 nakupovalo na TikToku
3 min. branja

Zbogom e-trgovanje? 70 % ljudi bo do leta 2030 nakupovalo na TikToku

Številke so osupljive. Nova študija, v kateri je sodelovalo 24.000 kupcev po vsem svetu, razkriva, da jih 70 % pričakuje, da bodo do leta 2030 večino svojih nakupov opravili prek družbenih medijev. To pomeni, da bodo spletna mesta za e-trgovanje v slogu Amazona, ki prevladujejo danes, v petih letih lahko postala relikvija. Revolucija družabnega nakupovanja […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
EU modnim znamkam omejuje uničevanje neprodanih oblačil
3 min. branja

EU modnim znamkam omejuje uničevanje neprodanih oblačil

Evropska komisija pripravlja zgodovinsko stroge ukrepe proti odpadkom v modni industriji. Od leta 2026 bodo morale blagovne znamke dokazati, da nimajo druge možnosti kot uničiti neprodana oblačila. Za modne velikane se začenja novo obdobje – konec tihega odstranjevanja zalog.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU