Kitajski velikani, kot sta Temu in Shein, hitro pridobivajo tržni delež v Evropi in celo na ameriškem trgu, predvsem zaradi agresivnih cenovnih politik in velikih naložb v trženje. Ta situacija sili zahodna podjetja, da iščejo nove strategije za prilagajanje in zadrževanje svojih strank.
O vašem odzivu: prilagajanje azijski konkurenci
Hamburško modno podjetje About You se je odločilo, da bo sledilo zgledu uspeha azijskih konkurentov. Podjetje namerava letos ponuditi blago neposredno od proizvajalcev, kar naj bi zagotovilo bolj konkurenčne cene in ustavilo izgubo kupcev.
Ta odločitev je jasen znak, da morajo tudi veliki akterji na trgu inovirati in prilagoditi svoje poslovne modele, da ostanejo konkurenčni.
Ameriški velikan Amazon načrtuje izvajanje podobne strategije in išče tudi načine za tekmovanje s kitajskimi ponudniki. Pritisk na ta podjetja je ogromen, še posebej, če upoštevamo ogromne vsote, ki jih Temu in Shein vlagata v trženje. Prav zaradi tega jim uspe pridobiti velike tržne deleže.
Zalando: Previden pristop k spremembam
Nemški Zalando je ubral drugačen pristop. David Schröder, glavni operativni direktor Zalanda, je na digitalni konferenci K5 v Berlinu poudaril , da bi bila hitra uvedba neposrednih dobav proizvajalcev tvegana. Zalando trdi, da sta kakovost in zaščita blagovne znamke zanje ključnega pomena in da morajo biti previdni pri hitrih spremembah. Natančni ukrepi, ki jih nameravajo sprejeti za reševanje tega vprašanja, zato niso znani.
Vpliv carinskih predpisov na trg
Na sedanje stanje še dodatno vplivajo carinske oprostitve, ki veljajo za pošiljke, vredne manj kot 150 evrov, iz držav zunaj Evropske unije. Vendar pa Evropska komisija načrtuje odpravo te izjeme, ki bi lahko znatno vplivala na poceni kitajske spletne trgovine.
Če pogledamo v perspektivo – lani so v Evropo poslali do 2,3 milijarde poceni poštnih pošiljk, samo aprila pa rekordnih 350 milijonov paketov. Vendar se zdi, da izvajanje teh ukrepov ne bo enostavno. Carinske službe so že preobremenjene in izvajanje novih pravil bi bilo zahtevno.
Kritika kitajskih igralcev
Kitajski igralci Temu in Shein se soočajo s kritikami iz različnih razlogov. Obstajajo resni dvomi o varnosti, kakovosti in trajnosti izdelkov, ki jih prodajajo. Maja je 17 članov Evropske potrošniške organizacije (BEUC) vložilo pritožbe proti podjetju Temu. Podjetje je bilo obtoženo, da je zadrževalo informacije in uporabljalo manipulativne tehnike.
Temu se brani z besedami, da je nov v Evropi in se mora naučiti lokalnih pravil in običajev.
Trenutne razmere v elektronskem poslovanju so izziv za vse na trgu. Uveljavljene zahodnoevropske blagovne znamke bi morale biti pozorne, prav tako pa tudi manjši lokalni podjetniki. Kitajska podjetja uporabljajo nekaj nepoštenih trikov. Kraja fotografij in poceni kopij izdelkov škoduje prodaji in na koncu spodkopava zaupanje strank. Kupci menijo, da je ročno izdelano delo le prazna fraza, ki se uporablja za prikrivanje plitve prodaje kitajskih izdelkov.