3 min. branja

Kako se vzorci čezmejnega nakupovanja razlikujejo glede na državo

Evropski trg e-trgovine kaže zanimive čezmejne nakupne navade, kar je v nasprotju s tipičnimi predpostavkami o obnašanju spletnih strank. Naša raziskava podatkov ECDB kaže, da nakupovalne preference med glavnimi evropskimi trgi ustvarjajo posebna regionalna vedenja, ki jih morajo trgovci na drobno, ki vstopajo na nove trge, razumeti.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Ta članek je za vas prevedla umetna inteligenca
Kako se vzorci čezmejnega nakupovanja razlikujejo glede na državo
Vir: Depositphotos

Nemčija: Kje je elektronika bolj priljubljena

Nemški kupci največ kupujejo modo, in sicer 25,5 %, vendar se Nemčija razlikuje po tem, koliko kupujejo elektroniko na spletu – 21,3 %. To je veliko več kot v drugih evropskih državah. Nemška spletna prodaja temelji na treh glavnih kategorijah: Moda (25,5 %), hobi in prosti čas (24,2 %) ter elektronika (21,3 %). Te tri kategorije skupaj predstavljajo 71 % celotne spletne prodaje – več kot v kateri koli drugi državi, ki smo jo preučili. Elektronika je manj pomembna na trgih Združenega kraljestva, Italije in Francije, kar kaže na to, da potrošniki v teh državah izdelke pred nakupom prek spleta raje preizkusijo v trgovinah.

Francija krši modno pravilo

Svetovni trg sledi standardnemu vzorcu, po katerem moda zasluži 27,5 % vseh prihodkov, vendar je Francija izjema. Kategorija hobi in prosti čas je z 22,8 % vodilna v francoskem e-trgovanju, medtem ko moda zavzema le 17,3 % tržnega deleža, kar kaže na drugačno kulturo nakupovanja v Franciji, kjer imajo potrošniki za nakup oblačil raje druge kanale kot e-trgovanje.

Nadaljnja prevlada mode v Evropi

Modno e-trgovanje ohranja položaj vodilnega tržnega segmenta v vseh evropskih regijah, razen v Franciji. Modna industrija vodi britansko e-trgovanje z 28,5-odstotnim tržnim deležem, ki mu sledita nemški in italijanski trg s 25,5 % oziroma 24,8 %. Uspeh e-trgovanja v tej kategoriji je odvisen od priročnih distribucijskih kanalov v kombinaciji z močnimi trženjskimi prizadevanji in sprejetjem tehnologije virtualnega pomerjanja, ki povezuje spletno in offline nakupno izkušnjo.

Cross-Border Shopping Patterns

Source: ECDB

Razumevanje čezmejnih nakupovalnih vzorcev: Zmagovalci nišnih kategorij

Analizirani vzorci čezmejnega nakupovanja kažejo edinstvene regionalne preference v majhnih kategorijah:

  • Nepričakovana vodilna vloga Združenega kraljestva v kategoriji “naredi sam

Združeno kraljestvo je s 13,0-odstotnim tržnim deležem e-trgovine z izdelki “naredi sam” osamljeno, saj noben drug trg ali svetovni delež ne presega 10,0 %.

  • Moč južne Evrope na področju izdelkov za dom

Italija (13,2 %) in Francija (12,3 %) znatno presegata druge trge na področju pohištva in izdelkov za dom, kar kaže na to, da se ti potrošniki počutijo bolj udobno pri spletnem nakupovanju izdelkov za dom.

Vrzel pri živilskih izdelkih: evropska kategorija, ki zaostaja v razvoju

Na evropskem trgu je stopnja sprejemanja e-trgovine z živili nižja od svetovnega povprečja, ki znaša 9,2 %, čeprav je to glavno gonilo e-trgovine na svetovni ravni. Nemčija izkazuje najnižjo stopnjo penetracije, ki znaša 5,7 %, medtem ko Združeno kraljestvo in Italija dosegata približno 7,5 %, Francija pa 6,3 %. Obstoječe vedenje potrošnikov in različne strukture ponudnikov ustvarjajo ta razkorak v uspešnosti, vendar nedavni petletni vzorci rasti kažejo stalno izboljšanje.

Strateške posledice za mednarodno širitev

Trgovci na drobno, ki se želijo mednarodno širiti, morajo razumeti te vzorce čezmejnega nakupovanja, saj opredeljujejo uspešne metode vstopa na evropske trge. Prepoznavanje globalnih trendov zagotavlja osnovne okvire, vendar lokalne potrošniške kulture določajo edinstvene tržne možnosti in ovire za uspeh.

Delite članek
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Podobni članki
Regionalna konferenca o e-trgovini v Skopju predstavila prihodnost digitalnega gospodarstva
2 min. branja

Regionalna konferenca o e-trgovini v Skopju predstavila prihodnost digitalnega gospodarstva

V ozračju, polnem energije, navdiha in novih idej, je letošnja 8. regionalna konferenca o e-trgovini še enkrat pokazala, zakaj je najbolj pričakovan dogodek za digitalno skupnost v regiji. 4. novembra je bila Nacionalna opera in balet polna menedžerjev, tržnikov, podjetnikov, organizacijskih predstavnikov in voditeljev, ki so prišli, da bi “pospešili” prihodnost pod geslom “Pritrdite prihodnost”.

Marija Ristovska Marija Ristovska
E-commerce Project Manager | Marketing and PR consultant and Strategist, E-commerce Macedonia Association
Optimizacija za algoritme? Socialno poslušanje je tisto, kar je resnično pomembno
4 min. branja

Optimizacija za algoritme? Socialno poslušanje je tisto, kar je resnično pomembno

Blagovne znamke že leta optimizirajo vsebino za iskalnike. Danes pa se spreminja tudi način, kako ljudje iščejo informacije, in z njim tudi način sprejemanja odločitev. Namesto kratkih poizvedb sprašujejo o določenih stvareh, ki so jim pomembne. Kar je bilo nekoč zabavno, je zdaj standard, ki se mu moramo prilagoditi v spletnem poslovanju.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Zakaj je M&S za rast izbral TikTok Shop in Zalando
2 min. branja

Zakaj je M&S za rast izbral TikTok Shop in Zalando

Britanski maloprodajni velikan Marks & Spencer bistveno spreminja svojo strategijo spletne prodaje. Po poročilu ChannelX je podjetje podpisalo pogodbo z Zalandom za upravljanje vse logistike v celinski Evropi in hkrati vstopa v trgovino TikTok, kjer se v Združenem kraljestvu vsako sekundo prodaja en lepotni izdelek.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU