
Nemčija: Kje je elektronika bolj priljubljena
Nemški kupci največ kupujejo modo, in sicer 25,5 %, vendar se Nemčija razlikuje po tem, koliko kupujejo elektroniko na spletu – 21,3 %. To je veliko več kot v drugih evropskih državah. Nemška spletna prodaja temelji na treh glavnih kategorijah: Moda (25,5 %), hobi in prosti čas (24,2 %) ter elektronika (21,3 %). Te tri kategorije skupaj predstavljajo 71 % celotne spletne prodaje – več kot v kateri koli drugi državi, ki smo jo preučili. Elektronika je manj pomembna na trgih Združenega kraljestva, Italije in Francije, kar kaže na to, da potrošniki v teh državah izdelke pred nakupom prek spleta raje preizkusijo v trgovinah.
Francija krši modno pravilo
Svetovni trg sledi standardnemu vzorcu, po katerem moda zasluži 27,5 % vseh prihodkov, vendar je Francija izjema. Kategorija hobi in prosti čas je z 22,8 % vodilna v francoskem e-trgovanju, medtem ko moda zavzema le 17,3 % tržnega deleža, kar kaže na drugačno kulturo nakupovanja v Franciji, kjer imajo potrošniki za nakup oblačil raje druge kanale kot e-trgovanje.
Nadaljnja prevlada mode v Evropi
Modno e-trgovanje ohranja položaj vodilnega tržnega segmenta v vseh evropskih regijah, razen v Franciji. Modna industrija vodi britansko e-trgovanje z 28,5-odstotnim tržnim deležem, ki mu sledita nemški in italijanski trg s 25,5 % oziroma 24,8 %. Uspeh e-trgovanja v tej kategoriji je odvisen od priročnih distribucijskih kanalov v kombinaciji z močnimi trženjskimi prizadevanji in sprejetjem tehnologije virtualnega pomerjanja, ki povezuje spletno in offline nakupno izkušnjo.

Source: ECDB
Razumevanje čezmejnih nakupovalnih vzorcev: Zmagovalci nišnih kategorij
Analizirani vzorci čezmejnega nakupovanja kažejo edinstvene regionalne preference v majhnih kategorijah:
-
Nepričakovana vodilna vloga Združenega kraljestva v kategoriji “naredi sam
Združeno kraljestvo je s 13,0-odstotnim tržnim deležem e-trgovine z izdelki “naredi sam” osamljeno, saj noben drug trg ali svetovni delež ne presega 10,0 %.
-
Moč južne Evrope na področju izdelkov za dom
Italija (13,2 %) in Francija (12,3 %) znatno presegata druge trge na področju pohištva in izdelkov za dom, kar kaže na to, da se ti potrošniki počutijo bolj udobno pri spletnem nakupovanju izdelkov za dom.
Vrzel pri živilskih izdelkih: evropska kategorija, ki zaostaja v razvoju
Na evropskem trgu je stopnja sprejemanja e-trgovine z živili nižja od svetovnega povprečja, ki znaša 9,2 %, čeprav je to glavno gonilo e-trgovine na svetovni ravni. Nemčija izkazuje najnižjo stopnjo penetracije, ki znaša 5,7 %, medtem ko Združeno kraljestvo in Italija dosegata približno 7,5 %, Francija pa 6,3 %. Obstoječe vedenje potrošnikov in različne strukture ponudnikov ustvarjajo ta razkorak v uspešnosti, vendar nedavni petletni vzorci rasti kažejo stalno izboljšanje.
Strateške posledice za mednarodno širitev
Trgovci na drobno, ki se želijo mednarodno širiti, morajo razumeti te vzorce čezmejnega nakupovanja, saj opredeljujejo uspešne metode vstopa na evropske trge. Prepoznavanje globalnih trendov zagotavlja osnovne okvire, vendar lokalne potrošniške kulture določajo edinstvene tržne možnosti in ovire za uspeh.