
Začetki v Vilni
Leta 2008 sta imela Milda Mitkute in Justas Janauskas preprosto zamisel: ustvariti mesto, kjer bi ljudje lahko prodali oblačila, ki jih ne želijo več. Poimenovala sta ga“Miju Project” in ga zagnala iz Vilne v Litvi. Hitro naprej do danes in to majhno zagonsko podjetje zdaj deluje v več kot 20 evropskih državah ter v ZDA in Kanadi. Številke pripovedujejo neverjetno zgodbo. Do leta 2019 so dosegli skupno prodajo v višini 1,6 milijarde dolarjev, nato pa je prišlo leto 2020. Pandemija je spremenila vse na področju spletnega nakupovanja in podjetje Vinted je bilo pripravljeno. Njihova prodaja se je v samo enem letu skoraj podvojila na 3 milijarde dolarjev. V tem času so kupili tudi lokalne konkurente, kot je nemški “Kleiderkreisel”, in vse združili pod blagovno znamko Vinted.
Več kot le oblačila
Do leta 2024 je podjetje Vinted doseglo ogromen mejnik 12,5 milijarde dolarjev. Zanimivo pa je, da se ne ukvarjajo več samo z oblačili iz druge roke:
- Vinted Go, lastno storitev pošiljanja s prevzemnimi mesti in omaricami. Začela je v Franciji in Belgiji, nato pa se je razširila v Španijo in Portugalsko. Pametna poteza – nadzor nad pošiljanjem pomeni boljše storitve in nižje stroške.
- Vinted Pay v Litvi. To je njihov lastni plačilni sistem, ki zagotavlja varnost transakcij in, kar je pomembno, vse znotraj njihove platforme.
- Vinted Ventures zdaj vlaga v druga podjetja, ki se ukvarjajo s podobnimi tržnimi izzivi.
Družabno nakupovanje
Po čem je podjetje Vinted drugačno? To ni samo tržnica – dejansko je socialna. Uporabniki sledijo drug drugemu na podlagi sloga, klepetajo o izdelkih in vzpostavljajo prave povezave. Zaradi tega vidika skupnosti se ljudje vedno znova vračajo, kar je za vsako platformo zelo pomembno.
Kaj je naslednje
Podjetje namerava do leta 2026 ustvariti 16,7 milijarde dolarjev. To je 39-odstotni skok v primerjavi z letom 2019. To ni slabo za 15 let staro platformo, ki je na valurazcveta ponovnega trgovanja.Vinted dokazuje, da so včasih najboljše poslovne ideje preproste. Vzemite nekaj, kar ljudje že počnejo – prodaja neželenih oblačil -, olajšajte in povečajte družabnost ter se nato pametno razširite. Rezultat? Podjetje, ki je ocenjeno na milijardo dolarjev, še naprej hitro raste na rastočem trgu rabljenih predmetov.