Objektivna ocena trenutnega stanja
To točko bi lahko razdelili v 2 kategoriji, ki sta si po eni strani diametralno nasprotni, vendar zajemata vse (ne)uspešne akterje na spletnem trgu.Dolgotrajno zanemarjeno trženjeČe v zadnjih nekaj letih trženju niste posvečali veliko pozornosti ali vam je ni bilo treba, ali pa za to nikoli ni bilo prostora, tega ne boste mogli nadoknaditi v nekaj tednih. Dolgoročno zanemarjanje trženja se pogosto kaže v zanemarjeni spletni strani, zanemarjeni blagovni znamki ter odsotnem vizualnem in komunikacijskem priročniku. Na tej točki boste zagotovo morali upoštevati višje stroške ponovnega zagona, saj je verjetno, da bo zadevna težava vplivala na skoraj vse kanale.
Začetek novega podjetja
Pravilo, da lahko danes začnete z manj sredstvi in pozneje več vložite v trženje, v resnici ne velja več. To morda drži, če imate izdelek, ki je tako edinstven, da izstopa iz množice. Če pa delate nekaj, kar že počne nekdo drug, morate biti pragmatični. Vedno morate najprej vlagati, nato pa optimizirati in poskušati drugače razporediti naložbe v trženje. Pri današnjih cenah medijskega prostora so tudi ob optimističnih stopnjah konverzije na začetku še vedno razmeroma visoki začetni stroški, preden se podjetje “razbohoti”. Seveda še vedno obstaja tveganje popolnega neuspeha, ki ga ne more zagotoviti nobena ugledna agencija, vendar trženje pomeni preizkušanje, testiranje in optimizacijo, na tej točki pa se ne boste premaknili brez začetne naložbe. Bolj kot je vaš segment donosen ter več kot je konkurence in oglaševalcev, večja je začetna naložba in težji je začetek. Če želite odpreti e-trgovino z mobilnimi telefoni, vaš začetni položaj ni enostaven, vaša komunikacija pa mora biti prvovrstna. Zamisel, da bi nekaj prodali in nato investirali, je žal nerealna.
Izdelava kratkoročnega načrta
Za kratkoročni načrt priporočamo, da sledite Paretovemu pravilu, da opravite 80 % dela za 20 % časa in denarja. Naj gre za popravljanje najosnovnejših stvari na vašem spletnem mestu (hotfixes, spletno mesto lahko obnovite v naslednji fazi), vzpostavitev osnovnega sledenja, vzpostavitev nekaj osnovnih kampanj za nekaj, za kar ste prepričani v svoj položaj.
Pogosto se srečujemo z zelo širokim pogledom strank, ki, ker se že dolgo niso ukvarjale s trženjem, zlasti v veliki organizaciji, želijo skočiti v vse trženjske kanale in priložnosti naenkrat. Ta zamisel nato vpliva na navodila za trženjsko agencijo in vpliva tudi na izbiro in vzpostavitev kanalov. Naročniki so pogosto presenečeni, ko je ocenjeni proračun za medije večkrat višji od njihovega najvišjega proračuna.
Ustvarite dolgoročni načrt
Ko ste vzpostavili nekaj kampanj in pospravili najpomembnejše elemente, je čas, da preučite dolgoročno strategijo trženja. Ali gre za šestmesečno ali celoletno strategijo, ni pravzaprav pomembno. Pomembno je le, da se trženjske strategije držite. Mnoge stranke nato odstopajo od strategije in uvajajo druge vrste promocij, kar je pogosto kontraproduktivno in povzroča zmedo.Pravilna dolgoročna strategija mora vključevati
- Kdo smo? Kaj počnemo?
- Kaj moramo dolgoročno komunicirati?
- Kateri so naši izdelki/storitve?
- Katere so naše prednosti?
- Na kaj se odzivajo naše stranke?
- Kdo so naši konkurenti?
- Katere kanale lahko uporabimo in kako?
- Katere so ključne kreativne rešitve, umestitve, formati?
- Kakšen je naš ton glasu?
- Kaj želimo doseči?
- Kako to merimo?
- Proračun – mediji + izvršni direktorji