Po vojni v Ukrajini so cene energentov v začetku leta 2022 poskočile, kar je sprožilo verižni učinek na svetovne dobavne verige in pretok blaga. Ta skok inflacije je pomembno vplival na modne trgovce, saj so stroški materiala, proizvodnje in prevoza skokovito narasli, kar je zmanjšalo stopnje dobička. Posledično so se morali potrošniki spopasti z močnimi povišanji cen v sektorju, kar je zmanjšalo njihovo pripravljenost za porabo denarja.
Afrika je nosila največje breme naraščajoče inflacije in doživela močan upad prodaje mode. Nasprotno pa je Azija prestala blažjo inflacijsko nevihto, kar je zmanjšalo vpliv na prodajo mode na drobno.
Spodbudno je, da najnovejši podatki kažejo na hiter upad inflacije v vseh regijah, skupaj s pozitivnim odzivom na prodajo mode. Vendar pa so zaradi stalne globalne negotovosti zaradi geopolitičnih konfliktov in napetosti napovedi prodaje mode za leto 2024 zahtevne.
Navdušenje po pandemiji
Po pandemiji in gospodarskih pretresih se je zanimanje potrošnikov za modo znatno povečalo. Vendar pa lahko v nekaterih regijah pričakujemo povečanje porabe za oblačila, obutev in dodatke. Ta trend se še posebej pričakuje v državah, kot so Indija, Kitajska in Bližnji vzhod. Moda bi lahko bila na napovedani lestvici povečane porabe na drugem mestu za hrano, kar kaže na nadaljnje okrevanje in zanimanje potrošnikov za modo po pandemiji.
Dostop do ekoloških proizvodov narašča
“Trajnostna moda je zdaj pomemben del industrije in potrošniki jo imajo radi. 46,4 % svetovnih kupcev je lani kupilo trajnostna oblačila, več kot kateri koli drug maloprodajni sektor. Tretjina jih je kupila trajnostno obutev in peto trajnostno dodatno opremo,” je zapisano v poročilu RetailX .
Družbeni mediji kot prodajni kanal
Modne znamke aktivno uporabljajo družbene medije za interakcijo s strankami in spodbujanje prodaje. Priljubljenost vsebin uporabnikov in vplivnežev na platformah, kot je TikTok, spreminja način, kako blagovne znamke dosežejo stranke in vplivajo na njihove nakupe. Ta nov pristop k oglaševanju in modnemu poslu lahko vpliva na prihodnost mode v komercialnem prostoru.