2 min. branja

Kako deluje modna industrija v času gospodarske nestabilnosti?

Novo poročilo RetailX Global Fashion 2024 osvetljuje burno potovanje modne industrije od vrhov leta 2021 do najnižjih točk leta 2022. Nihanja pripisuje medsebojnemu delovanju globalne ekonomske dinamike in geopolitike.

Ta članek je za vas prevedla umetna inteligenca
Kako deluje modna industrija v času gospodarske nestabilnosti?
Vir: Depositphotos

Po vojni v Ukrajini so cene energentov v začetku leta 2022 poskočile, kar je sprožilo verižni učinek na svetovne dobavne verige in pretok blaga. Ta skok inflacije je pomembno vplival na modne trgovce, saj so stroški materiala, proizvodnje in prevoza skokovito narasli, kar je zmanjšalo stopnje dobička. Posledično so se morali potrošniki spopasti z močnimi povišanji cen v sektorju, kar je zmanjšalo njihovo pripravljenost za porabo denarja.

Afrika je nosila največje breme naraščajoče inflacije in doživela močan upad prodaje mode. Nasprotno pa je Azija prestala blažjo inflacijsko nevihto, kar je zmanjšalo vpliv na prodajo mode na drobno.

Spodbudno je, da najnovejši podatki kažejo na hiter upad inflacije v vseh regijah, skupaj s pozitivnim odzivom na prodajo mode. Vendar pa so zaradi stalne globalne negotovosti zaradi geopolitičnih konfliktov in napetosti napovedi prodaje mode za leto 2024 zahtevne.

Navdušenje po pandemiji

Po pandemiji in gospodarskih pretresih se je zanimanje potrošnikov za modo znatno povečalo. Vendar pa lahko v nekaterih regijah pričakujemo povečanje porabe za oblačila, obutev in dodatke. Ta trend se še posebej pričakuje v državah, kot so Indija, Kitajska in Bližnji vzhod. Moda bi lahko bila na napovedani lestvici povečane porabe na drugem mestu za hrano, kar kaže na nadaljnje okrevanje in zanimanje potrošnikov za modo po pandemiji.

Dostop do ekoloških proizvodov narašča

“Trajnostna moda je zdaj pomemben del industrije in potrošniki jo imajo radi. 46,4 % svetovnih kupcev je lani kupilo trajnostna oblačila, več kot kateri koli drug maloprodajni sektor. Tretjina jih je kupila trajnostno obutev in peto trajnostno dodatno opremo,” je zapisano v poročilu RetailX .

Družbeni mediji kot prodajni kanal

Modne znamke aktivno uporabljajo družbene medije za interakcijo s strankami in spodbujanje prodaje. Priljubljenost vsebin uporabnikov in vplivnežev na platformah, kot je TikTok, spreminja način, kako blagovne znamke dosežejo stranke in vplivajo na njihove nakupe. Ta nov pristop k oglaševanju in modnemu poslu lahko vpliva na prihodnost mode v komercialnem prostoru.

Delite članek
Podobni članki
Regionalna konferenca o e-trgovini v Skopju predstavila prihodnost digitalnega gospodarstva
2 min. branja

Regionalna konferenca o e-trgovini v Skopju predstavila prihodnost digitalnega gospodarstva

V ozračju, polnem energije, navdiha in novih idej, je letošnja 8. regionalna konferenca o e-trgovini še enkrat pokazala, zakaj je najbolj pričakovan dogodek za digitalno skupnost v regiji. 4. novembra je bila Nacionalna opera in balet polna menedžerjev, tržnikov, podjetnikov, organizacijskih predstavnikov in voditeljev, ki so prišli, da bi “pospešili” prihodnost pod geslom “Pritrdite prihodnost”.

Marija Ristovska Marija Ristovska
E-commerce Project Manager | Marketing and PR consultant and Strategist, E-commerce Macedonia Association
Optimizacija za algoritme? Socialno poslušanje je tisto, kar je resnično pomembno
4 min. branja

Optimizacija za algoritme? Socialno poslušanje je tisto, kar je resnično pomembno

Blagovne znamke že leta optimizirajo vsebino za iskalnike. Danes pa se spreminja tudi način, kako ljudje iščejo informacije, in z njim tudi način sprejemanja odločitev. Namesto kratkih poizvedb sprašujejo o določenih stvareh, ki so jim pomembne. Kar je bilo nekoč zabavno, je zdaj standard, ki se mu moramo prilagoditi v spletnem poslovanju.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Zakaj je M&S za rast izbral TikTok Shop in Zalando
2 min. branja

Zakaj je M&S za rast izbral TikTok Shop in Zalando

Britanski maloprodajni velikan Marks & Spencer bistveno spreminja svojo strategijo spletne prodaje. Po poročilu ChannelX je podjetje podpisalo pogodbo z Zalandom za upravljanje vse logistike v celinski Evropi in hkrati vstopa v trgovino TikTok, kjer se v Združenem kraljestvu vsako sekundo prodaja en lepotni izdelek.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU