
Izziv vstopa na azijski trg
Odkar je Temu leta 2023 začel delovati na Poljskem, se je konkurenčno okolje v srednjeevropskem e-trgovanju močno okrepilo. Regionalna podjetja za e-trgovino se zdaj soočajo s pomembnimi tržnimi izzivi, saj morajo prilagoditi svoje temeljne poslovne modele.
Po podatkih družbe Euromonitor International je podjetje Allegro od svoje ustanovitve leta 1999 z 38,8-odstotnim tržnim deležem ohranilo vodilno vlogo v poljski e-trgovini.
Vendar so cenovno agresivni konkurenti podjetje prisilili, da prestrukturira svoj operativni pristop na trgih na Poljskem, Češkem, Slovaškem in Madžarskem.
Strateška preusmeritev k lokalni odličnosti
Odprava možnosti dolgih dobav
Družba Allegro je sprejela odločne ukrepe, da bi z vseh svojih mednarodnih trgov odstranila ponudbe z dolgimi dobavnimi roki, zlasti tiste, ki uporabljajo vzhodnoazijske dobavitelje. To zmanjšanje raznolikosti izdelkov predstavlja strateško odločitev, ki žrtvuje širino zalog za doseganje krajših dobavnih rokov.
Izkušnje strank pred cenovnimi vojnami
Med zadnjim pogovorom o poslovnih rezultatih je finančni direktor Jon Eastick izjavil, da se bo podjetje osredotočilo na krepitev svojih izrazitih prednosti pred azijskimi konkurenti, ki delujejo na trgu. Organizacija daje prednost odlični izkušnji strank, namesto da bi se vključevala v bitke cenovne konkurence.
Naložbe v konkurenčno obrambo
Povečanje izdatkov za trženje
Konkurenca na trgu je družbo Allegro prisilila, da je znatno povečala izdatke za promocijo, kar je v letu 2024 povzročilo 30,8-odstotno povečanje.

Source: Reuters
Izdatki za trženje so v prvem četrtletju leta 2025 dosegli 317,1 milijona zlotov (enakovredno 84,46 milijona USD), kar kaže na 10-odstotno letno stopnjo rasti, čeprav je to pomenilo upočasnitev v primerjavi z 28,7-odstotnim skokom v prejšnjem prazničnem četrtletju.
Izziv obrambne platforme
Uveljavljene platforme za e-trgovanje se soočajo s stalnim bojem za ohranitev tržnega položaja, saj morajo vzdrževati stalne izdatke za trženje, da lahko tekmujejo z dobro financiranimi mednarodnimi konkurenti, ki so sposobni daljših kampanj za pridobivanje strank.
Osredotočenost na tehnološke izboljšave
Izboljšave na osnovi umetne inteligence
Podjetje Allegro uvaja tehnologije umetne inteligence, da bi izboljšalo zmogljivosti svoje platforme z izboljšanimi priporočili izdelkov in optimizacijo oglaševanja. Te tehnološke izboljšave ustvarjajo boljše uporabniške izkušnje, hkrati pa vzpostavljajo ovire za prehod, ki odvračajo stranke od prehoda na druge platforme.
Krepitev programa zvestobe
Podjetje krepi tudi funkcije programa zvestobe strank, saj se zaveda, da so strategije ohranjanja strank na konkurenčnih trgih vse bolj pomembne.
Analiza tržnega položaja
Trenutna uspešnost trga kaže na učinkovitost obrambne strategije podjetja Allegro:
Tržišče | Tržni delež (%) |
---|---|
Allegro | 38.8 |
Amazon | 3.9 |
AliExpress | 3.4 |
Temu | 1.5 |
Stopnje tržne prodornosti podjetij Temu in AliExpress niso dosegle prvotnih napovedi o rasti. Celo Amazonova sposobnost prodora na trge z uveljavljenimi lokalnimi konkurenti ostaja omejena in znaša manj kot 4 % tržnega deleža.Manjša rast azijskih platform na srednjeevropskih trgih potrjuje Allegrov strateški preobrat, saj stranke očitno dajejo prednost hitri dostavi in lokalnim storitvam pred najnižjimi cenami.
Posledice za evropsko e-trgovanje
Pristop podjetja Allegro kaže, kako bi se morala regionalna podjetja za e-trgovino spopasti s primerljivimi konkurenčnimi izzivi. Strategija izkorišča obstoječe logistične prednosti in poznavanje lokalnega trga, namesto da bi začela nevzdržne cenovne vojne proti platformam z drugačno stroškovno strukturo. Strategija, ki jo izvaja podjetje Allegro, bo verjetno vplivala na to, kako se bodo drugi vodilni evropski e-trgovci odzivali na azijske tržne velikane, kar bi lahko spremenilo digitalno trgovino na vsej celini.