8 min. branja

Kaj je affiliate marketing?

Imate učinkovito strategijo SEO, e-poštno trženje, PPC kampanje in vaša socialna omrežja dobro potekajo? Nato je čas, da v svoj marketinški splet dodate affiliate marketing.

Ta članek je za vas prevedla umetna inteligenca
Kaj je affiliate marketing?
Vir: Depositphotos

Affiliate marketing je komplementarno spletno marketinško orodje za uveljavljene e-trgovine, ki želijo povečati prodajo in dobiti oglaševanje na mestih, ki jih drugače ni mogoče doseči. Gre za sodelovanje med oglaševalcem (e-trgovina) in založniki (pridruženimi partnerji), ki imajo v lasti ali uporabljajo določen prostor na internetu za oglaševanje. Promovirajo oglaševalčeve izdelke ali storitve in jim plačujejo provizijo za vsako oddano naročilo.

Kaj imata skupnega affiliate marketing in Shakespeare?

Prijatelji Shakespeara so po njegovi smrti objavili zbirko njegovih iger, Prvi folio. V predgovoru so zapisali: “Razširite to delo daleč naokoli in povejte tistim, ki jim je všeč, naj ga širijo daleč naokoli.”

Vendar, da bi razumeli osnovno načelo affiliate marketinga, moramo temu priporočilu dodati spodbudo – nagrado .

Če se vrnemo v preteklost, so kraljeve dvorne dame morda priporočile, komu so naredile obleke za naslednjo žogo. Šivilja je nato prejela dogovorjeno nagrado za svoje nove stranke.

Vendar pa je pojav interneta omogočil affiliate marketing, kot ga poznamo danes. Internet nam omogoča natančno merjenje vseh bistvenih KPI-jev, kot so število konverzij (prodaja), število klikov ali skupna ustvarjena prodaja. Na podlagi tega se izračuna ustrezna nagrada za affiliate .

Lasten affiliate program vs. affiliate network kampanja

Prvi affiliate program je vzpostavil lastnik cvetličarne in trgovine s spominki. Nagrado je plačal podružnicam, ki so mu prinesle promet s svojih spletnih strani.

Danes imajo e-trgovine možnost vzpostavitve lastnega programa ali uporabe alternativne izbire: odprtja kampanje partnerske mreže.

Prednosti partnerske mreže so:

  • Pripravljena tehnična rešitev.
  • Povezava z obsežno bazo založnikov in strokovna podpora obema stranema.
  • Ker omrežja upravljajo številne partnerske kampanje, lahko na podlagi svojih izkušenj oglaševalcu pomagajo določiti pogoje oglaševalske akcije na način, ki koristi tako oglaševalcu kot izdajatelju.
  • Dobra partnerska mreža bi morala prinesti tudi nove ideje za strateško sodelovanje s posameznimi partnerji in nasvete za optimizacijo celotnega potenciala kampanje.

Source: Depositphotos

Kako deluje?

Vsaki oglaševalski akciji in izdajatelju je dodeljen ID v partnerskem omrežju, ki ustvarja edinstvene partnerske povezave. Sistem lahko spremlja, od katerega izdajatelja je stranka prišla in vrednost naročila, ki jo je oddal, s kodo za sledenje na spletnem mestu oglaševalca. Nato to dodeli stranki skupaj z izračunano nagrado.

Najpogostejši model provizije , ki se uporablja pri affiliate marketingu, je CPS (cena na prodajo), tj. odstotek vsakega oddanega naročila.

Vsa naročila gredo skozi postopek odobritve oglaševalca, ki ne plača preklicanih ali vrnjenih naročil. Zato bo oglaševalec svoj dobiček delil z založnikom le, če je dejansko oddal naročilo.

Glede na posebnosti e-trgovine pa lahko model provizije nastavite tudi kot CPL (cena na potencialno stranko), tj. nagrada za izpolnjevanje registracijskega obrazca ali CPC (cena na klik), tj. nagrada za klik od založnika do e-trgovine.

Kdo je založnik?

Založnik je oseba ali podjetje, ki promovira izdelke / storitve izbranih e-trgovin. Običajno to počnejo z uporabo lastne spletne strani ali družabnih omrežij. Vendar pa lahko uporabljajo tudi javno dostopen prostor na internetu (npr. Google Shopping, Facebook oglasi itd.), Če to dovoljuje partnerska kampanja.

  • Spletna mesta za ocenjevanje – strankam zagotovite nove informacije o izdelkih in delite njihove izkušnje z mnenji ali primerjavami izdelkov. Odgovarjajo na vprašanja strank, npr. »Kateri bodo najboljši gramofoni v letu 2024?
  • Blogi in revije – osebne ali aktualne spletne strani z ustrezno skupino bralcev, ki imajo enake interese. Na primer, revije za notranje oblikovanje, knjige ali športni portali.
  • Katalogi izdelkov – spletna mesta, ki zbirajo izdelke v strukturiranem katalogu, kjer lahko stranke iščejo, filtrirajo in primerjajo izdelke iz različnih e-trgovin.
  • Cashback portali – motivirajo stranke za nakup z vračilom zneska, ki ga porabijo za naročilo. Portali delijo svojo provizijo neposredno s stranko ali z dobrodelno organizacijo po lastni izbiri.
  • Kuponi – delo s strankami, ki iščejo ugodne ponudbe. Zbirajo popuste in promocije, da motivirajo stranke, da kupujejo od vas pred konkurenti. Kupca lahko prepričajo, da preizkusi novo e-trgovino, dokonča nakup ali poveča vrednost naročila.
  • Socialna omrežja in vplivneži – ustvarjalci vsebin na socialnih omrežjih, ki jim sledijo ljudje s podobnimi interesi. Na mnenja svojih privržencev in nakupne odločitve lahko vplivajo na njihov odnos z njimi.
  • CSS Partners – oglašujte izdelke na platformi Google Nakupovanje, da bodo oglaševalci lažje uvrščeni višje v rezultatih iskanja kot njihovi konkurenti. Uporabljate jih lahko tudi skupaj z lastnimi oglaševalskimi akcijami za Google Nakupovanje.
  • PPC partnerji – usmerjajo plačani promet do oglaševalca prek plačanih Google Ads, Facebook oglasov itd

Source: Depositphotos

Za katere trgovine je affiliate marketing primeren?

Založnik izbere, v katerih partnerskih kampanjah bo sodeloval. Cilj je poslatičim več ustreznih strank v e-trgovino, kjer bodo najverjetneje kupili.

Če so pravilno nastavljeni, lahko založniki zaslužijo do 15 % novih naročil. Na to, ali bo kupec oddal naročilo, pa ne vpliva le promocija podružnice, temveč tudi več dejavnikov na strani e-trgovine.

Katere pogoje mora izpolnjevati e-trgovina, da lahko pričakuje ta rezultat?

  • Na stotine prodaje na mesec (vsaj 800 – 1000).
  • Izdelki/storitve, ki se prodajajo dnevno (npr. stanovanje, moda, zdravje in lepota, šport). Preveč specifični izdelki in storitve tvegajo, da ne bodo našli primernih založnikov, ki bi jih lahko učinkovito promovirali.
  • Urejeno spletno okolje, ki lahko obvladuje promet, ki prihaja.
  • Dober ugled e-trgovine z močno prepoznavnostjo blagovne znamke in pozitivnimi ocenami.

Start-up e-trgovine, e-trgovine s preozko ciljno skupino, obrti, lokalni projekti ali preveč luksuzni izdelki, e-trgovine, namenjene B2B kupcem ali tiste, kjer prodaja ne poteka prek spleta (nepremičnine, prodaja avtomobilov), niso primerne za partnersko sodelovanje.

Kaj potrebujem za začetek partnerske kampanje?

Dokler oglaševalec izpolnjuje osnovne zahteve, jim bo partnerska mreža pomagala pri zagonu kampanje.

Vsaka e-trgovina ima samo eno partnersko kampanjo, kar pomeni, da lahko založniki promovirajo izdelke / storitve iz te e-trgovine. V kampanji so zapisani pogoji in dovoljenja za podružnice, kot so:

  • Znesek provizije. Moral bi temeljiti na spodbudah za založnike, vendar bi moral biti trajnosten za e-trgovino na podlagi marže, prekrivanja z drugimi tržnimi kanali in popustov
  • Dolžina piškotka, med katerim se beleži prodaja podružnice
  • Vrste založnikov, s katerimi želi oglaševalec sodelovati
  • Gradiva, ki so na voljo v kampanji (vir izdelkov, pasice, kuponi itd.)
  • Čas, potreben za oceno ali odobritev naročil (ko je e-trgovina prepričana, da naročila ni mogoče preklicati ali vrniti).

Da bi čim prej uresničili resnični potencial vaše partnerske kampanje, je priporočljivo vključiti vse vrste partnerjev in ne podcenjevati moči prvih vtisov – ponudite podroben opis kampanje in motivacijske pogoje od samega začetka.

Optimizacija oglaševalskih akcij

Affiliate marketing je oblika trženja, ki temelji na uspešnosti, tako da je uspešnost oglaševalskih akcij mogoče nenehno spremljati, primerjati skozi čas in optimizirati na podlagi ključnih ključnih KPI-jev , kot so število prodaj in klikov, skupna prodaja, PNO in drugo

Zbiranje dovolj podatkov za uspešnost oglaševalske akcije traja približno šest mesecev . Vprašanja, ki si jih zastavljamo, so:

  • Ali kampanja privablja partnerje? So se zaročili?
  • Ali se oglaševalska akcija pretvarja in dobičkonosna za podružnice? So se držali?
  • Katere vrste založnikov so vključene v kampanjo in v kolikšni meri?

Vaše podružnice so ljudje, ki kampanjo večinoma pripravijo ročno. Zato je priporočljivo, da se izogibate pogostim in dramatičnim spremembam pogojev kampanje, saj lahko to povzroči, da postanejo sumljive in zadržijo promocijo.

Nasprotno, če oglaševalec odprto komunicira in sprejema poštene odločitve s svojimi partnerji, bo odprl vrata strateškim in dolgoročnim uspešnim partnerstvom. Z založniki lahko sodelujejo individualno in podpirajo njihovo uspešnost, kar jim omogoča, da postanejo desna roka v dobrih in slabih časih, ko lansirajo nove izdelke ali celo preoblikujejo blagovno znamko.

Source: Depositphotos

Trije miti o affiliate marketingu

Mit št. 1: Več partnerskih omrežij, boljši je zaslužek.

Pri affiliate marketingu velja dobro znano Paretovo načelo – 20% založnikov prinese 80% naročil v kampanjo. Kakovost podružnic je pomembnejša od števila podružnic, večina uspešnih založnikov pa je na vseh glavnih partnerskih omrežjih.

Zagon oglaševalske akcije v več omrežjih redko povzroči večjo prodajo. Namesto tega se uspešnost prerazporedi glede na to, katero omrežje imajo raje določene podružnice. Zato je težje spremljati uspešnost oglaševalskih akcij in prepoznati najuspešnejše partnerje za vsako razmerje. Kampanjo je težje optimizirati in obstaja nevarnost dvojnih provizij, saj se lahko naročilo dodeli založniku v obeh omrežjih.

Namesto odpiranja kampanje v drugem omrežju je priporočljivo aktivno sodelovati z upravitelji podružnic, se odzvati na njihova priporočila in predloge, podpreti vključene založnike in vzpostaviti individualno sodelovanje z njimi.

2. mit: Partnerska kampanja bo oglaševalcu prinesla novo prodajo takoj, ko bo predstavljena

Čeprav je po zagonu oglaševalske akcije PPC nekaj sekund, ko vidimo prve rezultate v programu Google Ads, lahko pri partnerskem trženju traja od nekaj dni do tednov.

Vzpostavitev kampanje z založnikom vključuje proces: preučevanje kampanje, analizo pogojev, pripravo dokumentov, zbiranje informacij, pripravo profila e-trgovine, člankov itd.

Zato je dejanski čas preobrata, da ugotovite, ali oglaševalska akcija zanima izdajatelje in kakšno uspešnost lahko zagotovijo, običajno 6–9 mesecev.

3. mit: Partnersko kampanjo lahko kadar koli izklopim in vklopim

Založniki porabijo veliko časa za pripravo kampanje in zato pričakujejo donosnost naložbe v prihodke.

Čeprav se prekinitev partnerske kampanje morda zdi dobra rešitev za prihranek stroškov, to pomeni, da oglaševalec izgubi veliko oglaševalskih vsebin, ki so jih postavili v kampanjo, kar jim v tem trenutku ni več donosno.

Izdajatelji bodo takrat zamenjali vašo oglaševalsko akcijo na svojih spletnih mestih in morda ne bodo odprti za nadaljnje sodelovanje z vami, če se odločite za ponovitev oglaševalske akcije, saj bodo menili, da je nestabilna.

Affiliate odnos je partnerstvo med oglaševalcem in založnikom in mora vedno ostati pošteno. Zato je treba partnersko kampanjo vedno gledati dolgoročno.

Zadnje iz kategorije Affiliate marketing
Delite članek
Podobni članki
Kaj je gverilsko trženje?
3 min. branja

Kaj je gverilsko trženje?

Gverilsko trženje je inovativna oglaševalska strategija , ki izkorišča presenečenje in nekonvencionalne metode za promocijo izdelkov ali storitev. Ta pristop je še posebej učinkovit pri pridobivanju pozornosti potrošnikov na prenatrpanem trgu, ki se pogosto zanaša na ustvarjalnost in poceni taktike namesto na tradicionalne medijske kanale. Gverilsko trženje je način, da podjetje razširi besedo, ne da […]

Preberite članek
Dolgoročna strategija v trženju: raziskave kažejo 60-odstotno povečanje donosnosti naložbe
2 min. branja

Dolgoročna strategija v trženju: raziskave kažejo 60-odstotno povečanje donosnosti naložbe

Raziskava WARC in Google ponuja priporočila za doseganje trajnostne rasti v celotnem marketinškem lijaku. Recept vključuje uravnotežene naložbe v modeliranje marketinških mešanic (MMM), dodeljevanje in umetno inteligenco. Ta orodja pomagajo razumeti kompleksne povezave med marketinškimi aktivnostmi in poslovnimi rezultati, tako kratkoročno kot dolgoročno.

Preberite članek
LinkedIn začenja nove kampanje za povečanje
3 min. branja

LinkedIn začenja nove kampanje za povečanje

Prihajajo kampanje LinkedIn Boost – nova funkcija, ki podjetjem omogoča promocijo objav za ustvarjanje potencialnih strank. Organske objave se bodo spremenile v oglase in razširile svoj doseg. Kako pristopiti k temu novemu orodju in ga učinkovito uporabljati? Poglejmo, kaj prinaša ta inovacija in kako jo zagnati.

Preberite članek
Bridge Now

Zadnje novice

10+ neprebrano

10+