
Gospodarski trendi: stopnje varčevanja se razlikujejo čez Atlantik
Stopnja varčevanja gospodinjstev v Evropi je v četrtletju, ki se je končalo junija, dosegla triletno najvišjo vrednost 15,7%, kar je precej nad predpandemično normo 12,3%. Najnovejši podatki Eurostata je ta trend v ostrem nasprotju z ZDA, kjer je stopnja osebnega varčevanja v drugem četrtletju znašala 5,2 %, kar je manj pod povprečjem med letoma 2010 in 2019, ki je znašalo 6,1 %.
“Nižja stopnja varčevanja v ZDA je pripomogla k spodbujanju potrošniške porabe, ki je bila ključno gonilo rasti ZDA in ključni razlog, zakaj je ameriško gospodarstvo raslo hitreje kot evropsko gospodarstvo,” je dejal glavni ekonomist Moody’s Analytics .
Kljub temu ima ameriška maloprodajna industrija težave, ko se začne praznična nakupovalna sezona. Potrošniška poraba v ZDA se je avgusta upočasnila in se je povečala za samo 0,2% z 0,5% v juliju. Podatki Urada za ekonomsko analizo kažejo na zgodnjo vrnitev v šolo in stroške, povezane s potovanji, pa tudi na stalne pritiske na rast zaposlovanja, ki morda vplivajo na to nižjo porabo.
Zaupanje potrošnikov v ZDA narašča zaradi stalnih izzivov
Kljub tem težavam je zaupanje potrošnikov v ameriško gospodarstvo obetavno. S 67,9 v prejšnjem mesecu se je indeks razpoloženja potrošnikov Univerze v Michiganu povzpel na 70,1.
“Medtem ko razpoloženje ostaja pod zgodovinskim povprečjem, deloma zaradi frustracij zaradi visokih cen, se potrošniki popolnoma zavedajo, da se inflacija še naprej upočasnjuje,” je pripomnila direktorica raziskav Joanne Hsu.
Poudarila je tudi, da bodo rezultati naslednjih volitev določili težnje mnogih ljudi.
Čeprav še vedno obstajajo vprašanja glede ravni porabe, ko se bliža pomembna praznična nakupovalna sezona, bi ta previden optimizem lahko pomagal trgovinam. Različni nabavni trendi v ZDA in Evropi opozarjajo na zapleteno interakcijo geopolitičnih dogodkov in gospodarskih elementov, ki vplivajo na vedenje potrošnikov na obeh straneh Atlantika.