2 min. branja

Goljufije pri nakupih na daljavo v Evropi: Vedno večja grožnja varnosti e-trgovine

V Združenem kraljestvu se je močno povečalo število primerov goljufij pri nakupih na daljavo, pri katerih storilci zlorabljajo ukradene podatke o karticah za nepooblaščene spletne transakcije. Ta zaskrbljujoči trend predstavlja kritično grožnjo evropskemu sektorju e-trgovine, ki zahteva strožje varnostne okvire in pobude za izobraževanje potrošnikov.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Ta članek je za vas prevedla umetna inteligenca
Goljufije pri nakupih na daljavo v Evropi: Vedno večja grožnja varnosti e-trgovine
Vir: Depositphotos

Samo v Združenem kraljestvu je bilo leta 2024 prijavljenih 2,6 milijona primerov goljufij pri nakupih na daljavo, kar je 22-odstotno povečanje glede na prejšnje leto, zaradi česar so izgube znašale približno 400 milijonov funtov, kar je 11-odstotno povečanje. Glede na podobnost plačilnih infrastruktur in taktik goljufij po Evropi ta vzorec verjetno odraža širši izziv EU. V podporo temu je poročilo Tietoevry Banking za leto 2025, v katerem je bilo analiziranih več kot 3,7 milijarde evropskih transakcij, ugotovilo 43-odstotno povečanje števila poskusov goljufij pri digitalnih plačilih leta 2024 v primerjavi z letom 2023, ki so jih v veliki meri poganjale izpopolnjene prevare s socialnim inženiringom in umetno inteligenco. Število prevar s socialno manipulacijo se je povečalo za 156 %, število napadov z ribarjenjem pa za 77 %, kar otežuje odkrivanje in preprečevanje goljufij. Zločinci pogosto uporabljajo zapleten socialni inženiring, da bi potrošnike prevarali in jim razkrili enkratne geselske kode (OTP), ki jih banke pošiljajo za preverjanje pristnosti transakcij. S temi kodami goljufi zaobidejo varnostne ukrepe in opravijo nepooblaščene nakupe ali povežejo ukradene kartice z digitalnimi denarnicami. To razkriva ranljivosti sedanjega zanašanja na kode OTP kot glavno obrambno sredstvo. Vdori v podatke pri trgovcih na drobno in tretjih osebah problem še poslabšajo, saj kriminalci dobijo obsežne zbirke podatkov o karticah, ki jih je mogoče izkoriščati še mesece ali leta po vdoru.

Zanimivo je, da so se goljufije pri avtoriziranih potisnih plačilih (APP), pri katerih so žrtve prevarane, da avtorizirajo plačila, v Združenem kraljestvu zmanjšale za 2 % na 450 milijonov funtov, kar je posledica učinkovitega izobraževanja potrošnikov in ukrepov za odkrivanje goljufij.

Za ekosistem e-trgovine v EU ti dogodki kažejo, da je potreben usklajen pristop, ki vključuje banke, trgovce na drobno, ponudnike plačil in regulativne organe. Ključni ukrepi vključujejo krepitev preverjanja identitete, izvajanje preverjanja prejemnikov plačil v realnem času in izobraževanje potrošnikov o razvijajočih se taktikah socialnega inženiringa. Ker se evropsko spletno nakupovanje povečuje, je takojšnje ukrepanje v boju proti goljufijam pri nakupih na daljavo nujno za zaščito potrošnikov in ohranjanje zaupanja v digitalno poslovanje.

Delite članek
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU

I lead Ecommerce Bridge magazine for Europe, overseeing our content strategy and European language editions.

Podobni članki
Facebook poenostavlja videoposnetke: Vse vsebine kmalu postanejo kolute
5 min. branja

Facebook poenostavlja videoposnetke: Vse vsebine kmalu postanejo kolute

Tu je posodobitev platforme, ki bo spremenila način, kako milijoni ljudi delijo videoposnetke. Ker Facebook poenostavlja ustvarjanje videoposnetkov, je pravkar napovedal, da bo v prihodnjih mesecih vsak videoposnetek, naložen na platformo, samodejno postal kolut. Nič več izbiranja med različnimi formati – zdaj je vse poenoteno. Razčlenimo, kaj ta poteza dejansko pomeni za vse, ki ustvarjajo […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Leroy Merlin po naložbi v višini 3 milijonov evrov odpre 23. romunsko trgovino
3 min. branja

Leroy Merlin po naložbi v višini 3 milijonov evrov odpre 23. romunsko trgovino

Kar se je začelo kot enkratna naložba v romunsko nakupovalno središče v višini 3 milijonov evrov, je dejansko del nečesa veliko večjega. Medtem ko večina trgovcev na drobno zmanjšuje obseg prodaje, se francoski velikan Leroy Merlin podvaja v Vzhodni Evropi z načrtom, ki bi lahko spremenil celotno področje “naredi sam”.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Microsoftovo resno oglaševanje: večje posodobitve, ki so dejansko pomembne
3 min. branja

Microsoftovo resno oglaševanje: večje posodobitve, ki so dejansko pomembne

Microsoftovo oglaševanje je pravkar objavilo največje posodobitve v zadnjih mesecih, s katerimi odpravlja glavne težave, ki motijo oglaševalce. S temi spremembami bi lahko platforma končno postala resna alternativa Google Ads. Od prenovljenega poročanja do velikih sprememb logike Performance Max in poenostavljenega uvoza med platformami – tukaj je tisto, kar je pomembno za vaše kampanje.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Bridge Now

Zadnje novice

10+ neprebrano

10+