2 min. branja

Goljufije pri nakupih na daljavo v Evropi: Vedno večja grožnja varnosti e-trgovine

V Združenem kraljestvu se je močno povečalo število primerov goljufij pri nakupih na daljavo, pri katerih storilci zlorabljajo ukradene podatke o karticah za nepooblaščene spletne transakcije. Ta zaskrbljujoči trend predstavlja kritično grožnjo evropskemu sektorju e-trgovine, ki zahteva strožje varnostne okvire in pobude za izobraževanje potrošnikov.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Ta članek je za vas prevedla umetna inteligenca
Goljufije pri nakupih na daljavo v Evropi: Vedno večja grožnja varnosti e-trgovine
Vir: Depositphotos

Samo v Združenem kraljestvu je bilo leta 2024 prijavljenih 2,6 milijona primerov goljufij pri nakupih na daljavo, kar je 22-odstotno povečanje glede na prejšnje leto, zaradi česar so izgube znašale približno 400 milijonov funtov, kar je 11-odstotno povečanje. Glede na podobnost plačilnih infrastruktur in taktik goljufij po Evropi ta vzorec verjetno odraža širši izziv EU. V podporo temu je poročilo Tietoevry Banking za leto 2025, v katerem je bilo analiziranih več kot 3,7 milijarde evropskih transakcij, ugotovilo 43-odstotno povečanje števila poskusov goljufij pri digitalnih plačilih leta 2024 v primerjavi z letom 2023, ki so jih v veliki meri poganjale izpopolnjene prevare s socialnim inženiringom in umetno inteligenco. Število prevar s socialno manipulacijo se je povečalo za 156 %, število napadov z ribarjenjem pa za 77 %, kar otežuje odkrivanje in preprečevanje goljufij. Zločinci pogosto uporabljajo zapleten socialni inženiring, da bi potrošnike prevarali in jim razkrili enkratne geselske kode (OTP), ki jih banke pošiljajo za preverjanje pristnosti transakcij. S temi kodami goljufi zaobidejo varnostne ukrepe in opravijo nepooblaščene nakupe ali povežejo ukradene kartice z digitalnimi denarnicami. To razkriva ranljivosti sedanjega zanašanja na kode OTP kot glavno obrambno sredstvo. Vdori v podatke pri trgovcih na drobno in tretjih osebah problem še poslabšajo, saj kriminalci dobijo obsežne zbirke podatkov o karticah, ki jih je mogoče izkoriščati še mesece ali leta po vdoru.

Zanimivo je, da so se goljufije pri avtoriziranih potisnih plačilih (APP), pri katerih so žrtve prevarane, da avtorizirajo plačila, v Združenem kraljestvu zmanjšale za 2 % na 450 milijonov funtov, kar je posledica učinkovitega izobraževanja potrošnikov in ukrepov za odkrivanje goljufij.

Za ekosistem e-trgovine v EU ti dogodki kažejo, da je potreben usklajen pristop, ki vključuje banke, trgovce na drobno, ponudnike plačil in regulativne organe. Ključni ukrepi vključujejo krepitev preverjanja identitete, izvajanje preverjanja prejemnikov plačil v realnem času in izobraževanje potrošnikov o razvijajočih se taktikah socialnega inženiringa. Ker se evropsko spletno nakupovanje povečuje, je takojšnje ukrepanje v boju proti goljufijam pri nakupih na daljavo nujno za zaščito potrošnikov in ohranjanje zaupanja v digitalno poslovanje.

Delite članek
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Podobni članki
Regionalna konferenca o e-trgovini v Skopju predstavila prihodnost digitalnega gospodarstva
2 min. branja

Regionalna konferenca o e-trgovini v Skopju predstavila prihodnost digitalnega gospodarstva

V ozračju, polnem energije, navdiha in novih idej, je letošnja 8. regionalna konferenca o e-trgovini še enkrat pokazala, zakaj je najbolj pričakovan dogodek za digitalno skupnost v regiji. 4. novembra je bila Nacionalna opera in balet polna menedžerjev, tržnikov, podjetnikov, organizacijskih predstavnikov in voditeljev, ki so prišli, da bi “pospešili” prihodnost pod geslom “Pritrdite prihodnost”.

Marija Ristovska Marija Ristovska
E-commerce Project Manager | Marketing and PR consultant and Strategist, E-commerce Macedonia Association
Optimizacija za algoritme? Socialno poslušanje je tisto, kar je resnično pomembno
4 min. branja

Optimizacija za algoritme? Socialno poslušanje je tisto, kar je resnično pomembno

Blagovne znamke že leta optimizirajo vsebino za iskalnike. Danes pa se spreminja tudi način, kako ljudje iščejo informacije, in z njim tudi način sprejemanja odločitev. Namesto kratkih poizvedb sprašujejo o določenih stvareh, ki so jim pomembne. Kar je bilo nekoč zabavno, je zdaj standard, ki se mu moramo prilagoditi v spletnem poslovanju.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Zakaj je M&S za rast izbral TikTok Shop in Zalando
2 min. branja

Zakaj je M&S za rast izbral TikTok Shop in Zalando

Britanski maloprodajni velikan Marks & Spencer bistveno spreminja svojo strategijo spletne prodaje. Po poročilu ChannelX je podjetje podpisalo pogodbo z Zalandom za upravljanje vse logistike v celinski Evropi in hkrati vstopa v trgovino TikTok, kjer se v Združenem kraljestvu vsako sekundo prodaja en lepotni izdelek.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU