
Samo v Združenem kraljestvu je bilo leta 2024 prijavljenih 2,6 milijona primerov goljufij pri nakupih na daljavo, kar je 22-odstotno povečanje glede na prejšnje leto, zaradi česar so izgube znašale približno 400 milijonov funtov, kar je 11-odstotno povečanje. Glede na podobnost plačilnih infrastruktur in taktik goljufij po Evropi ta vzorec verjetno odraža širši izziv EU. V podporo temu je poročilo Tietoevry Banking za leto 2025, v katerem je bilo analiziranih več kot 3,7 milijarde evropskih transakcij, ugotovilo 43-odstotno povečanje števila poskusov goljufij pri digitalnih plačilih leta 2024 v primerjavi z letom 2023, ki so jih v veliki meri poganjale izpopolnjene prevare s socialnim inženiringom in umetno inteligenco. Število prevar s socialno manipulacijo se je povečalo za 156 %, število napadov z ribarjenjem pa za 77 %, kar otežuje odkrivanje in preprečevanje goljufij. Zločinci pogosto uporabljajo zapleten socialni inženiring, da bi potrošnike prevarali in jim razkrili enkratne geselske kode (OTP), ki jih banke pošiljajo za preverjanje pristnosti transakcij. S temi kodami goljufi zaobidejo varnostne ukrepe in opravijo nepooblaščene nakupe ali povežejo ukradene kartice z digitalnimi denarnicami. To razkriva ranljivosti sedanjega zanašanja na kode OTP kot glavno obrambno sredstvo. Vdori v podatke pri trgovcih na drobno in tretjih osebah problem še poslabšajo, saj kriminalci dobijo obsežne zbirke podatkov o karticah, ki jih je mogoče izkoriščati še mesece ali leta po vdoru.
Zanimivo je, da so se goljufije pri avtoriziranih potisnih plačilih (APP), pri katerih so žrtve prevarane, da avtorizirajo plačila, v Združenem kraljestvu zmanjšale za 2 % na 450 milijonov funtov, kar je posledica učinkovitega izobraževanja potrošnikov in ukrepov za odkrivanje goljufij.
Za ekosistem e-trgovine v EU ti dogodki kažejo, da je potreben usklajen pristop, ki vključuje banke, trgovce na drobno, ponudnike plačil in regulativne organe. Ključni ukrepi vključujejo krepitev preverjanja identitete, izvajanje preverjanja prejemnikov plačil v realnem času in izobraževanje potrošnikov o razvijajočih se taktikah socialnega inženiringa. Ker se evropsko spletno nakupovanje povečuje, je takojšnje ukrepanje v boju proti goljufijam pri nakupih na daljavo nujno za zaščito potrošnikov in ohranjanje zaupanja v digitalno poslovanje.